Akvizicija na pomolu

Modni magnat nudi 16 milijardi dolara za preuzimanje proizvođača skupocjenog nakita

Ako se realizira to bi bila najveća akvizija u sektoru luksuzne robe
Bernard Arnault, Helene Arnault i Karl Lagerfeld
 Pascal Le Segretain/Getty Image

LVMH i Tiffany službeno su otvorili pregovore nakon što je najveći svjetski proizvođač luksuzne robe povećao svoju početnu ponudu za kupnju popularnog proizvođača nakita.

Nova je ponuda oko 130 dolara za dionicu američke kompanije, što znači da bi LVMH na nju ukupno potrošio otprilike 15,8 milijardi dolara.

Otkako je francuska grupacija prije mjesec dana izrazila želju da kupi Tiffany, cijena dionica proizvođača nakita kontinuirano raste jer većina investitora procjenjuje da ta tvrtka vrijedi više od 14,5 milijardi dolara, kolika je bila početna ponuda LVMH. No, kako direktorima Tiffanyja taj iznos nije bio dovoljan, Bernard Arnault, predsjednik Uprave LVMH, bio je prisiljen povećati iznos.

Iako je Tiffany napokon otvorio knjige i pokazao najbogatijem čovjeku Europe kakva će ga financijska situacija dočekati nakon akvizicije, kompanija i dalje naglašava da dogovor nije konačan. To znači, kako navodi Financial Times, da proizvođač nakita može paralelno pregovarati s drugim potencijalnim kupcem. Ipak, trenutno ne postoje nikakva nagađanja o drugim ponudama, a ako bi LVMH uistinu kupio Tiffany, bila bi to najveća akvizicija u povijesti industrije luksuzne robe. Arnault je poznat upravo po nizu preuzimanja.

Kupnjom Tiffanyja francuska bi grupacija dobila pristup većem broju američkih potrošača, a da je to cilj njezina vlasnika, pokazuje i tvornica Louis Vuittona u Teksasu. Usto, time bi LVMH bi u pitanje doveo titulu Cartierova vlasnika Richemonta kao vodećeg na svjetskom tržištu nakita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:17