Financijska pismenost

Mladi uče mlade u velikom projektu: ‘Zainteresirani su, štede i znaju više nego što smo mislili!‘

Studenti Ekonomskog i Grafičkog fakulteta te Sveučilišta VERN‘ pokazali su veliku kreativnost kod osmišljavanja pobjedničkih ideja u projektu AZ mirovinskih fondova

Video 'Financijska pismenost za mlade'

 Screenshot

Čestitam, završio si fakultet i roditelji su sigurno ponosni. Puno si učio, nije bilo lagano, ali što sada dalje? Otvoriti račun u banci, kako, kakav? Svi zvuče isto.

Ovo je samo mali dio finalnog videa o financijskoj pismenosti koji su osmislili studenti za studente. Premijeru će imati upravo na našem specijalu, a sve je napravljeno prema idejama studenata tri zagrebačka fakulteta, Ekonomskog, Grafičkog i Sveučilišta VERN'. Projekt 'Financijska pismenost za studente' je pokrenut na inicijativu AZ mirovinskih fondova i trajao je posljednjih godinu i pola.

Prvo su studentice Ekonomskog fakulteta Natalija i Kristina Erdec osmislile sadržaj s ključnim financijskim pojmovima koje žele približiti kolegama studentima, a onda je Andrea Baran s Grafičkog fakulteta svemu dala privlačan grafički izgled i vizualni identitet. Pobjedničke ideje sa Sveučilišta VERN' predstavljaju načine na koje se ovakvi sadržaji mogu najbolje promovirati među mladima.

Cijeli projekt je pokrenut u jeku pandemije koronavirusa pa se dobar dio odradio online, a više o ideji i realizaciji nam je otkrila Nataša Hrabar Kaštelan, voditeljica odjela prodaje, marketinga i odnosa s javnošću AZ mirovinskih fondova.

image

Nataša Hrabar Kaštelan, voditeljica odjela prodaje, marketinga i odnosa s javnošću AZ mirovinskih fondova

Patrik Macek/Pixsell (Ustupljena fotografija)

- Projekt je idejno postavljen relativno brzo i ono što nas je iznimno razveselilo na njegovom samom početku je prihvaćanje suradnje na sva tri uključena fakulteta i sjajna suradnja s profesorima s kojima smo surađivali. Bez njihovog angažmana i podrške, projekt ne bismo mogli izvesti i od srca im zahvaljujemo na sudjelovanju.

Djelomično su nas u provedbi usporile okolnosti rada u pandemijskim uvjetima, međutim svi zajedno nismo htjeli odustati i projekt smo prilagodili na način da smo natječaje i prezentacije na Ekonomskom i Grafičkom fakultetu odradili online, koristili periode u kojima su se prilozi i video filmovi mogli snimiti u živo i na kraju natječaj i odabir najboljih radova studenata na VERN-u uspjeli odraditi uživo. Prvu fazu projekta predstavili smo na platformi jutarnji.hr krajem prošle i početkom ove godine, a kompletan projekt završili u prosincu ove godine – pojasnila je Hrabar Kaštelan.

Odabrani fakulteti

Dodaje kako su angažmanom i odazivom studenata jako zadovoljni te da je zaista bilo teško odabrati najbolja studentska rješenja. Zašto su za suradnju odabrali upravo Ekonomski Grafički fakultet i VERN'?

- Studentice i studenti na Ekonomskom fakultetu imaju dovoljno znanja koja su samo trebali ponešto produbiti i uobličiti na način da svojim kolegama svoga, ali i drugih fakulteta približe pojmove i financijske proizvode koji im trebaju kao studentima ili kao budućim novim zaposlenicima. Studenti Grafičkog fakulteta su kroz kreativni proces osmišljavanja vizualnog identiteta projekta, što je njihov budući primarni posao i za koji su na fakultetu pripremljeni, proučavali pojmove i proizvode s financijskog tržišta, kako bi na najbolji mogući način i vizualno napravili rješenje koje će komunicirati s mladima kao ciljanom publikom. I na kraju, kako bi zaokružili čitavu priču, trebalo je osmisliti najbolji način i odabrati komunikacijske kanale i platforme koje koriste mladi. U tom dijelu su nam pomogli studenti Odnosa s javnošću i Studija medija na VERN'-u – otkrila je Hrabar Kaštelan.

Projekti i za druge dobne skupine

AZ mirovinski fondovi i inače rade na više projekata na temu financijske pismenosti, samostalno i kroz Udruženje mirovinskih fondova i mirovinskih osiguravajućih društava, a usmjereni su prema različitim dobnim skupinama.

- Projekti koje mi u AZ-u podupiremo i razvijamo u zadnjih nekoliko godina namijenjeni su mladima koji se spremaju izaći na tržište rada i neophodna su im znanja s područja financija kako bi se mogli bolje snaći u trenutku odabira proizvoda i usluga koji će im biti potrebni. Naravno, razvijamo i projekte namijenjene i ostalim dobnim skupinama i upravo smo na početku jednog takvog projekta za sljedeću godinu – najavio je Kristijan Buk, predsjednik Uprave AZ mirovinskih fondova.

image

Kristijan Buk, predsjednik Uprave AZ mirovinskih fondova

Finalni video studenata će biti postavljen na mrežne stranice AZ mirovinskih fondova i na youtube kanal, a napravljene su i kraće forme pa svi zainteresirani mogu pogledati samo određene teme koje ih zanimaju (računi i kartice, osiguranje, mirovinsko osiguranje, ulaganja).

- Već sada smo zadovoljni interesom koji smo pobudili kod studenata fakulteta s kojima smo surađivali do sada i sigurno ćemo s ovim projektom nastaviti i dalje. Ovakvih i sličnih projekata nikad nije previše i lijepo je vidjeti da ih već ima zaista veliki broj. Vjerujem da će ovakvi i slični projekti doprinijeti podizanju razine kako znanja tako i interesa za teme s područja financija i specifično mirovinske štednje. Ono što je jako bitno, a i sami studenti su kroz projekt došli do tog zaključka je potreba dugoročnog financijskog planiranja u kojem i mali iznosi štednje u dugom roku mogu doprinijeti boljoj kvaliteti života u zrelijoj dobi – zaključila je Nataša Hrabar Kaštelan.

Projekt daje nadu

Iako su brojna istraživanja pokazala da su mladima teme dalje financijske budućnosti izvan fokusa i da smatraju kako imaju vremena pobrinuti se za njih kasnije u životu, ovaj projekt je dao nadu za bolje sutra.

- Vidjeli smo da ima mladih ljudi koji i te kako razmišljaju o svojoj budućnosti, zanimaju ih mogućnosti koje se nude na financijskom tržištu i mnogi od njih već štede za različite stvari, a razmišljaju i o štednji za mirovinu. Sigurno nastavljamo s ovom inicijativom jer se rezultati već vide! Svakako ćemo nastaviti s razvijanjem kako ovog tako i sličnih projekata, a kako će točno izgledati ovisit će svakako i o onome što smo kroz ovaj projekt naučili od naših studenata. Naše iskustvo i znanje i njihova kreativnost, svježe ideje i komunikacijski kanali koje koriste i poznaju, bit će dobitna kombinacija. - najavila je Hrabar Kaštelan.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s AZ mirovinskim fondovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 03:59