Kritika iz Luksemburga

Milijarde potrošene uludo? 'Brzi vlakovi' u EU su spori, skupi i nimalo efikasni!

Unija je od 2000. godine u razvoj brzih željeznica uložila čak 23,7 milijarde eura
Slika TGV-a u Francuskoj
 Profimedia, Alamy
Unija je od 2000. godine u razvoj brzih željeznica uložila čak 23,7 milijarde eura

Mreža brzih željeznica u Europi je spora, skupa i neefikasna, stoji u izvješću koje je ovog tjedna objavio Europski revizorski sud, piše euobserver.

U izvješću objavljenom 26. lipnja stoji da brzi vlakovi vrlo rijetko putuju brzinama kojima bi na papiru trebali voziti - štoviše, voze na samo 45 posto svojih mogućnosti, a na samo dvije linije koje su bile uključene u istraživanje brzina je prelazila 200 km/h u prosjeku. Na baš ni jednoj liniji vlakovi nisu vozili prosječnom brzinom većom od 250 km/h, što je naročito porazno kad se uzme u obzir da bi na nekima prosječna brzina od 300 km/h trebala biti uobičajena.

- Prosječna brzina koja je toliko ispod one za koju su vlakovi i pruge projektirani tjera nas da se zapitamo koliko se njima efikasno upravlja, naročito u financ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. prosinac 2025 06:09