Kompanija Mercator-CG i trgovinski lanac "Franca" danas su potpisali kupoprodajni ugovor kojim Mercator-CG preuzima maloprodajne objekte Franca u gotovo svim općinama u Crnoj Gori. Ovo je prva akvizicija Fortenova grupe u regiji čime ostvaruje svoj strateški cilj da svoju mrežu prodavaonica na tržištima jugoistočne Europe ne jača samo organskim rastom, već i preuzimanjem lokalnih maloprodajnih lanaca.
Transakciju je prethodno odobrila Agencija za zaštitu konkurencije, a njezinom realizacijom Mercator-CG, koji posluje pod brendom IDEA, jača svoju ključnu konkurentsku prednost - rasprostranjenost na tržištu cijele države jer trgovinski lanac u vlasništvu obitelji Franca ima 67 prodavaonica. Najviše ih je u Podgorici i to 13, zatim osam u Budvi i sedam u Bijelom Polju. Preuzimanjem novih prodavaonica maloprodajna mreža brenda IDEA raste na gotovo 200 prodavaonica, a preuzimanjem 900 zaposlenih u maloprodaji France pojačava se i značaj kompanije Mercator-CG kao jednog od najvećih poslodavaca u državi jer će nakon ove akvizicije brend IDEA ukupno zapošljavati više od 2.500 ljudi.
Kupoprodajni ugovor u ime Mercatora-CG potpisali su Ivan Karadžić, izvršni direktor Mercatora CG te Ivan Antonijević i Boško Vuković, pomoćnici izvršnog direktora Mercatora CG, a u ime France suvlasnici udjela i članovi obitelji Franca: Hilmije Franca, Hatema Franca, Halida Franca, Sead Franca, Safet Franca i Halid Franca.
Potpisivanju ugovora kojim se finalizira transakcija prisustvovao je i Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe koja je podržavala ovu Mercatorovu akviziciju. Ona je, smatra, potvrda da provode svoju strategiju jačanja regionalne prisutnosti u maloprodaji.
- Imamo jasnu viziju onoga što u toj djelatnosti želimo ostvariti u svih pet država u kojima poslujemo: kvalitetnu ponudu i uslugu, pristupačne cijene te rasprostranjenost i širinu izbora za potrošače - istaknuo je Peruško. Efekte sinergije u maloprodaji, koji su počeli s integracijom Mercatora 2021., već su vidljivi - od poboljšane provedbe i upravljanja do odlične suradnje s lokalnim dobavljačima, što se, zbog kraćih dobavnih lanaca, u prethodnim dvjema krizama pokazalo kao ključna konkurentska prednost.
- S obzirom na to da je obitelj Franca vrlo kvalitetan proizvođač mesa i mesnih prerađevina, siguran sam da će se dobra partnerska suradnja nastaviti i u ovom slučaju – rekao je Peruško.
Izvršni direktor kompanije Hilmije Franca vjeruje kako će ovim preuzimanjem Franca učvrstiti poziciju lidera upravo na crnogorskom tržištu mesa i mesnih prerađevina, a na tržištu će i dalje biti prisutna pod istim nazivom.
- Ono što je za nas najbitnije je da će svih 900 zaposlenih ostati u radnom odnosu u novoj kompaniji - poručio je i dodao kako je od velikog značaja to što su postali dio regionalne mreže i udružili snage s jednim od najvećih lanaca u Crnoj Gori.
- Izuzetno smo ponosni što će naši proizvodi biti zastupljeni i u svim IDEA prodavnicama i tako još bliži brojnim potrošačima. Siguran sam da će ovo partnerstvo otvoriti i vrata drugih tržišta - dodao je. Fokus kompanije Franca bit će razvojni projekti u smjeru primarno-prerađivačke proizvodnje i jačanje izvoza u zemlje Europske Unije i regije.
Ivan Karadžić, izvršni direktor kompanije Mercator-CG, povodom zaključenja transakcije istaknuo je kako nema sumnje da će ovo preuzimanje predstavljati još jedan snažan iskorak u ostvarenju poslovnih ciljeva. S oko 200 prodavaonica postaju jedini lanac koji će biti prisutan u svim crnogorskim općinama i najveći poslodavac u državi s više od 2.500 zaposlenih.
- S ovom akvizicijom i s fokusom na svježe, lokalno, trgovačku marku, Super karticu i digitalnu transformaciju mijenjamo tržište maloprodaje u Crnoj Gori, unapređujemo uslugu prema kupcima i implementiramo najsuvremenije trendove, koristeći se snagom Grupe kojoj pripadamo – rekao je Karadžić.
I Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe za maloprodaju i predsjednik Uprave Konzuma, naglasio je značaj realizirane akvizicije.
- Prošle godine u cijeloj smo regiji otvorili više od 150 prodajnih mjesta, od čega 60 novih i 90 preuređenih. Najesen nam slijedi formalno preuzimanje i integracija France, nastavak investicija, ali i nastavak istraživanja daljih mogućnosti spajanja i akvizicija u maloprodaji - najavio je Mitreski.
Trgovinski lanac Franca nastao je kao dio kompanije koju je obitelj Franca osnovala 1990. Krenuli su od nekadašnje mesne industrije "Meso-promet", a tijekom proteklih tridesetak godina razvili su jednu od značajnijih proizvodno-maloprodajnih kompanija na području Crne Gore.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....