Konkurentnost

Iz Unilinea objavili 416 milijuna kn lanjskih prihoda i poslali važnu poruku Vladu

Naše agencije su u neravnopravnom položaju u odnosu na agencije u konkurentnim turističkim zemljama
Boris Žgomba
 Goran Sebelić / CROPIX

Domaća turistička agencija Uniline, ostvarila je lani najbolje poslovne rezultate u gotovo 30 godina dugoj povijesti poslovanja, priopćili su iz tvrtke. S ukupnim prihodima od 416 milijuna kuna u 2018. skočili su za 11 posto u prihodima u odnosu na godinu prije, dobit prije oporezivanja porasla im je za 16 posto, a broj zaposlenika uvećali su za 10 posto.

Unatoč dobrim poslovnim rezultatima, Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea, izrazio je zabrinutost i pozvao Vladu na rješavanje gorućih pitanja hrvatskog turizma. Smatra Žgomba da je potrebno regulirati uvjete poslovanja za tisuću domaćih turističkih agencija koje su u neravnopravnom položaju u odnosu na agencije u konkurentnim mediteranskim turističkim zemljama.

- Apeliramo na Vladu RH odnosno nadležna ministarstva, prije svega financija i turizma, da konačno riješe nekoliko ključnih pitanja za turizam - od snižavanja PDV-a na konkurentu razinu sa zemljama iz mediteranskog okruženja do reguliranja posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija u skladu s europskom praksom, naglasio je Žgomba dodajući da bi takva regulacija omogućila izjednačenu startnu poziciju u odnosu na turističke zemlje u okolici, gdje su ovakva opterećenja “u pravilu dvostruko niža ili ih u slučaju posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija čak ni nema”.

Uniline godišnje opsluži više od 390 tisuća gostiju, a zadnjih godina okreću se tržištima izvan Europe, najviše Sjevernoj i Južnoj Americi te Aziji. Tako su, u odnosu na 2017. godinu, lani zabilježili veći broj dolazaka iz Kine od 25 posto, a Singapura i Koreje od oko 20 posto, stoji u njihovom priopćenju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 13:01