Tvornica željezničkih vozila Gredelj isporučila je prvu od 18 moderniziranih lokomotiva za slovačkog državnog teretnog prijevoznika ZSSK Cargo. U pogonu Tvornice željezničkih vozila Gredelj u Zagrebu moderniziran je glavni okvir, izrađeni su i ugrađeni svi elektro i zračni sustavi te su provedeni završna montaža i ispitivanja lokomotive. Tvrtka CZ Loko u Jihlavi modernizirala je okretna postolja i vučne motore te je osigurala izradu modernizacijskog paketa za spomenutu lokomotivu.
"Prvenstveno želim naglasiti da uspješan dovršetak prve lokomotive iz projekta obnove i modernizacije ukupno 18 lokomotiva iznova potvrđuje visoku razinu stručnosti i sposobnosti Gredeljevih radnika te opravdava ukazano povjerenje naših kupaca. Nadamo se i priželjkujemo nove projekte u Gredelju, članu grupe Tatravagonka, te nastavljamo našu uspješnu proizvodnu priču", izjavio je Michal Sýkora, generalni direktor Gredelja.
Naime, TŽV Gredelj u suradnji s češkom tvrtkom CZ Loko potpisao je ugovor za modernizaciju 18 lokomotiva starije serije 742 u moderne lokomotive EffiShunter 1000M za slovačkog državnog teretnog prijevoznika ZSSK Cargo u ukupnoj vrijednosti oko 20 milijuna eura. Ugovor uključuje mogućnost modernizacije još 20 lokomotiva. Radi se o složenoj i opsežnoj modernizaciji lokomotive 742, gdje će izvorni dijelovi ostati samo okvir okretnih postolja i glavni okvir. Međutim, navedeni dijelovi također prolaze kroz značajnu modernizaciju i mnoge preinake. Snaga motora s unutarnjim izgaranjem je 1000 kW, što omogućuje maksimalnu brzinu od 100 kilometara na sat.
Podsjetimo, TŽV Gredelj član je slovačke grupe Tatravagonka, koja ga je preuzela krajem 2021. godine. Tatravagonka je najveći proizvođač željezničkih vagona u Europskoj uniji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....