Banke i HNB počeli su "s intenzivnom koordinacijom i razgovorima" kako bi se stvorilo sustavno rješenje pomoći građanima i tvrtkama s područja Sisačko-moslavačke županije koji su pretrpjeli veliku materijalnu štetu i druge posljedice potresa.
To sustavno rješenje uključuje ugovaranje moratorija ili neki vid restrukturiranja postojećeg duga. Kao prvi korak u olakšavanju situacije, pogođenim klijentima banke su obustavile pokretanje prisilne naplate, a kako objašnjava Hrvatska udruga banaka, mjera će biti na snazi "sve do trenutka finalizacije sustavnog dugoročnog rješenja".
Dodatne rezervacije
Također, klijente koji imaju ugovorene trajne naloge banke su pozvale da se jave kako bi regulirali plaćanja kreditnih obveza. Prema neslužbenim informacijama, dugoročno rješenje moglo bi biti slično ili isto onom koje se već primjenjuje u slučaju klijenata pogođenih pandemijom i potresom u Zagrebu. Građani i tvrtke s područja Sisačko-moslavačke županije moći će do 31. ožujka putem aplikacije zatražiti moratoriji (ili restrukturiranje duga), konkretni uvjeti ovisit će od banke do banke, ali je najizglednije da bi se moratoriji odobravao na šest mjeseci, odnosno na godinu dana u slučaju jačeg oštećenja nekretnine. Dogovor banaka i regulatora, koji vjerojatno uključuje i razdoblje u kojem banke neće morati izdvajati dodatne rezervacije za kredite u moratoriju, trebao bi biti definiran idućih dana. U međuvremenu banke izvještavaju o donacijama pogođenom području, kao i o uputama za vlastite klijente. Zagrebačka banka navodi da će klijentima koji su na dan potresa imali prebivalište ili sjedište na području Sisačko-moslavačke županije u razdoblju od 31. prosinca do 28. veljače "privremeno obustaviti pokretanje mjera naplate, što uključuje i privremenu obustavu izvršenja trajnih naloga i izravnih terećenja, bez naplate dodatnih troškova i obračuna zatezne kamate u tom razdoblju". Tome dodaju da će u sljedećem razdoblju omogućiti i "trajnije mjere pomoći u vidu moratorija na otplatu kredita".
Optimalno rješenje
Erste banka u idućem razdoblju namjerava posebnu pozornost posvetiti klijentima s područja Sisačko-moslavačke županije, a u izravnoj komunikaciji, ovisno o potrebama i okolnostima u kojima se pojedini od njih nalaze, nastojat će pronaći optimalno rješenje. Nije poznato kakva je struktura klijenata i kredita na tom području, ali je sasvim izgledno da će rasti broj onih koji neće moći financirati svoje obaveze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....