RADE NA ALTERNATIVI

Europske tvornice auta u panici jer ne mogu doći do jeftine ukrajinske komponente: ‘Ne možemo ništa‘

Za razliku od ostalih dijelova koji se mogu lako proizvesti i drugdje, kablovi se rade po mjeri i svaki model ima svoj posebni sistem

Spajanje kablova za automobil; ilustracija

 Keith Dannemiller/Alamy/Profimedia
Za razliku od ostalih dijelova koji se mogu lako proizvesti i drugdje, kablovi se rade po mjeri i svaki model ima svoj posebni sistem

U svakom automobilu nalazi se oko pet kilometara električnih kablova. Preko tih se žica prenose razne upute, od okretanja kotača pa do otvaranja prtljažnika, piše Financial Times.

Do početka invazije na Ukrajinu, svi su proizvođači automobila auto kablove uzimali zdravo za gotovo.

I BMW i Volkswagen bili su prisiljeni zaustaviti proizvodnju u svojim pogonima diljem Europe, nakon što su se zbog ruske invazije morale zatvoriti brojne tvornice u Ukrajini.

Sada je autoindustrija te zemlje, u kojoj se nalazi oko 40 tvornica raznih dijelova, u velikoj opasnosti, jer se proizvođači automobila doslovno utrkuju tko će prije naći neke druge pogone ili kopirati opremu po narudžbi koja im je potrebna za izradu kabelskih snopova.

Ukrajina proizvodi oko petine europskih zaliha auto kablova...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 22:30