zaštita potrošača

Državni inspektorat izašao s nalazima akcije Black Friday i najavio novi pohod

Za prekršaje su zapriječene kazne od deset tisuća do 100.000 kuna
Ilustracija
 Marko Todorov/Cropix

U 108 provedenih nadzora trgovaca koji su krajem studenoga proglasili akcijsku prodaju 'Black Friday', Državni inspektorat (DIRH) utvrdio je 18 prekršaja.

- Trgovac nije istaknuo cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje, utvrđeno je i zavaravanje potrošača u pogledu cijena proizvoda ili načina na koji je ona izračunata odnosno zavaravajuća poslovna praksa trgovca – navodi se u priopćenju DIRH-a o provedenoj akciji 'Black Friday' koja je pokrenuta 27.listopada i trajala, prema najavi Inspektorata, sve dok su u ponudi bile 'Black Friday' akcije trgovaca.

Kada su u pitanju sankcije poduzete protiv utvrđenih prekršitelja Zakona o zaštiti potrošača tijekom 'Black Fridaya', iz DIRH su naveli da su neki od utvrđenih prekršaja uklonjeni tijekom samog nadzora, a za neke su prekršitelje poduzete zakonom propisane upravne ili prekršajne mjere.

Iako se u priopćenju DIRH-a ne navode detalji o zapriječenim kaznama, prema Zakonu o zaštiti potrošača, za prekršaje koji su navedeni u spomenutome priopćenju, zapriječene su kazne od deset tisuća do 100 tisuća kuna.

Istodobno s objavom rezultata akcije 'Black Friday' DIRH je objavio kako obavlja pojačani nadzor nad internetskom prodajom, odnosno nad poštivanjem Zakona o zaštiti potrošača u takvoj vrsti prodaje. Već je, prema istome izvoru, sprovedeno 67 nadzora u kojima je utvrđeno 18 povreda spomenutoga i Zakona o elektroničkoj trgovini.

- Nadzore inspektori obavljaju po službenoj dužnosti, ali i temeljem predstavki i prijava kojih je u posljednjih nekoliko mjeseci znatno više. S obzirom na navedeno apeliramo na potrošača da se prije online kupovine upoznaju sa svojim pravima i obvezama pri sklapanju ugovora na daljinu putem Interneta – upozoravaju iz DIRH-a.

Do sada najčešće utvrđeni prekršaji u internetskoj prodaji, prema informaciji Inspektorata, su izostanak jasnog i razumljivog načina informiranja potrošača o svim podacima koji su bitni za transakciju te nedostavljanje potvrde potrošačima o sklopljenom ugovoru na trajnom mediju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 20:33