Uštede

Danski prijevoznik testira tehnologiju korištenja vjetra kao pogonske snage za brodove

Potez se poklopio s nepovoljnim utjecajem viših cijena nafte na poslovanje prijevoznika
Ilustracija, brod Maersk Line
 Profimedia, Alamy
Potez se poklopio s nepovoljnim utjecajem viših cijena nafte na poslovanje prijevoznika

Danski prijevoznik Maersk Tankers odlučio je testirati novu tehnologiju koja bi mogla smanjiti troškove goriva do 10 posto korištenjem vjetra kao pogonske snage za brodove.

Potez danske kompanije vremenski se poklopio s nepovoljnim utjecajem viših cijena nafte na poslovanje prijevoznika. Očekuje se da bi do 2020. godine troškovi goriva u tom sektoru mogli porasti za dodatnih 25 posto, odnosno nekih 24 milijarde dolara.

Ujedno 2020. godine na snagu stupaju novi propisi koji će ograničiti udio sumpora u gorivima, prisiljavajući dio svjetske flote da se prebaci na skuplja goriva, poput brodskog plinskog ulja (MGO) i lož ulja s niskim emisijama štetnih plinova.

Ukupni brodski prijevoznici na gorivo troše oko 100 milijardi dolara godišnje, procijenila je u travnju konzultantska kuća ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2025 02:08