KOLIKI JE TU RIZIK

Brodarski divovi su počeli zaobilaziti Crveno more: Što se zapravo događa, i zašto su brodari podijeljeni...

Zbog plemenskih napada podignuta je cijena transporta i produljen put robe iz Azije u Europu za desetak dana

Kontejnerski brod ”Maersk Bratan”. Brodovi koji pripadaju CMA-CGM vratili su se u Crveno more nakon napada Huti pobunjenika u Jemenu, a oni koji pripada Maersku učinit će isto, rekla su dva brodarska diva 2. prosinca

 Axel Heimken/Afp
Zbog plemenskih napada podignuta je cijena transporta i produljen put robe iz Azije u Europu za desetak dana

Plovidba kroz Crveno more podijelila je brodare u procjeni rizika napada jemenskih Huta pa je njemački Hapag-Lloyd u petak najavio da će brodove i dalje usmjeravati preko Rta dobre nade dok danski Maersk planira povratak na rutu kroz Suez.

Početkom prosinca brodarski divovi, uključujući Hapag-Lloyd i Maersk počeli su zaobilaziti Crveno more i Sueski kanal zbog učestalih napada jemenskih Huta koji iskazuju podršku Palestincima u Pojasu Gaze ometanjem plovila povezanih s Izraelom.

Brodovi su preusmjereni preko Rta dobre nade kako bi izbjegli napade, što je podiglo cijenu transporta i produljilo put robe na potezu Azija-Europa za desetak dana. Dodatni trošak goriva na ruti između sjeverne Europe i Azije procijenjen je na milijun dolara.

SAD je u međuvremenu najavio međunarodnu pomo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. prosinac 2025 08:40