Nisu bili fer

Britanski Santander kažnjen jer novac preminulih klijenata nije proslijedio nasljednicima

Santander je propustio transferirati čak 183 milijuna funti koji su ostali iza 40.428 preminulih klijenata
Zgrada Santander banke
 Paulo Whitaker / REUTERS

Nakon smrti klijenata, britanska podružnica španjolske banke Santander godinama je držala njihove milijune na računima i odbijala ih je isplatiti najsljednicima, pa joj je Agencija za nadzor financijskog ponašanja (FCA) odredila kaznu od 32,8 milijuna funti. Ocijenila je, navodi Guardian, da banka nije tretirala klijente i njihove najbliže srodnike na fer način jer je zaustavila ili nije završila proces provedbe oporuka, unatoč tome što je bila informirana o slučajevima smrti.

Potvrda oporuke podrazumijeva podmirivanje dugova umrle osobe i podjelu imovine u skladu s njezinom željom. U nekim slučajevima osobe koje imaju pravo na nasljedstvo to i ne znaju zbog propusta banke da utvrdi postojanje novca. Kako navodi FCA, Santander je propustio transferirati čak 183 milijuna funti koji su ostali iza 40.428 preminulih klijenata, a najduže razdoblje u kojem je jedan račun ostao otvoren trajalo je 21 godinu. U jednom slučaju, primjerice, banka nije prebacila novac nasljednicima jer je imala duplicirane dokumente, pri čemu je u jednom bio pogrešan datum rođenja klijenta.

Izvršni direktor britanskog Santandera Nathan Bostock je kazao kao im je vrlo žao zbog štete koju su uzrokovali propusti pogođenim obiteljima i nasljednicima klijenata. Prihvatili su nalaze FCA i potpunosti su surađivali s istragom.

-Prebacili smo većinu novca klijenata i učinili smo značajan napredak u provedbi procesa nasljeđivanja novca, vodeći računa o osjetljivosti i učinkovitosti usluge koju nudimo predstavnicima ožalošćenih kupaca i onima koji upravljaju imovinom preminulih ljudi, poručili su iz banke. Agencija je pak obećala da će poduzeti sve potrebne mjere kako bi korisnici bili pravilno zaštićeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 17:55