ZATRPANE CESTE

Automobili su svake godine sve veći i teži. Gradovi imaju velik problem

Od 2011. do 2025. udio SUV-ova među novim automobilima u Europi skočio je s 13,2 na oko 59 posto
 Rolls Royce/ferrari/profimedia/Rolls Royce/ferrari/profimedia
Od 2011. do 2025. udio SUV-ova među novim automobilima u Europi skočio je s 13,2 na oko 59 posto

Ceste europskih gradova, pa tako i Zagreba, zatrpane su: gotovo 20 tisuća vozila više bilo je na zagrebačkim prometnicama krajem 2024. nego godinu ranije. No, osim što je automobila više nego što to infrastruktura europskih gradova može prihvatiti, oni postaju preveliki i preteški za ulice Starog kontinenta. Kritičari taj fenomen nazivaju "carspreadingom".

Novi automobili u Europi u prosjeku su širi za 1 centimetar svake dvije godine. Od 2018. do 2023 prosječna širina novih automobila povećala se s 177,8 na 180,3 centimetra, pokazuje istraživanje T&E-a. Novi automobili u EU podliježu maksimalnom ograničenju širine 255 cm, a T&E upozorava da će, ako EU ne revidira maksimalnu dopuštenu širinu za automobile ili ako gradovi ne uvedu više cijene parkiranja, vozila nastaviti rasti sve...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. prosinac 2025 17:24