Al Boraq

Afrika dobila prvu brzu željeznicu na kojoj će vlakovi voziti 320 km/h

Prva afrička brza željeznica povezuje gradove Tangier i Casablancu, a doseže brzinu 320 km/h
Emmanuel Macron u Maroku, TGV vlak i Tanger
 Christophe Archambault/Pool / NAC / Pirado / Reuters / Wikimedia Creative Commons / public domain

Afrika je dobila svoju prvu brzu željeznicu koja će povezivati marokanske gradove Casablancu i Tanger, piše Railway Gazette.

Na službenom otvaranju željeznice, kojom će voziti francuski brzi vlakovi, prisustvovali su francuski predsjednik Emmanuel Macron i marokanski kralj Muhamed VI, a putnici će se njome moći voziti već sljedećeg mjeseca.

Prva afrička brza željeznica nazvana je Al Boraq, a vlakovi na 186 kilometara dionici od Tangera do Kenitre mogu dosegnuti brzinu do 320 km/h. Na postojećem dijelu od Kenitre do Rabata i Casablance pruga je renovirana i njom se može voziti 160 km/h, uz to da bi se ta granica sljedeće godine trebala dići na 220 km/h. To znači da će put od Tangera do Casablance biti skraćen sa sadašnjih 4 sata i 45 minuta na samo 2 sata i 10 minuta.

Izgradnja same brze željeznice koštala je 2,11 milijarde eura, u čemu je pomogla francuska vlada s donacijom od 625 milijuna eura te Arapski fond za ekonomski i društveni razvoj koji je uložio 79,7 milijuna eura. Dodatno, postojeća linija renovirana je uz kredit Afričke razvojne banke u vrijednosti od 300 milijuna eura. Ukupno je cijeli projekt stajao 2,4 milijarde eura, a od dogovora do realizacije prošlo je 11 godina.

Ipak, riječ je o tek prvoj fazi. Naime, u planu je i dodati još jednu stanicu te stariju prugu do Casablance u potpunosti zamijeniti novom, brzom linijom.

Dugoročni plan Maroka je da izgradi čak 1.500 kilometara brzih željeznica u cijeloj zemlji, a da put od Tangera do Casablance traje samo 90 minuta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 08:28