Promijenili brend

A1 Hrvatska u 2018. zabilježila rast operativne dobiti veći od šest posto

Bivši Vipnet u prvih je devet mjeseci ove godine ostvario rast prihoda i operativne dobiti
Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave A1 Hrvatske
 Bruno Konjević / CROPIX

Tvrtka A1 Hrvatska, bivši Vipnet, u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je 331,3 milijuna eura prihoda ili 0,3 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, dok je operativna dobit EBITDA porasla 6,1 posto, na 95 milijuna eura, doznaje se iz te telekom kompanije.

Konsolidirani financijski rezultati A1 Hrvatska objavljeni su u utorak kasno navečer u sklopu rezultata Telekom Austria Grupe u Beču, pri čemu iz A1 Hrvatska ističu da su u tom razdoblju znatno uložili u mrežu, sadržaj i promjenu brenda - 56,1 milijun eura ili 5,1 posto više nego u prvih devet mjeseci 2017.

Samo u trećem kvartalu ove godine ulaganja su povećana za 25,3 posto u odnosu na isti kvartal 2017., a kao rezultat mrežnih ulaganja u tehnologije novih generacija, sadržaje poput UEFA Lige prvaka te aktivnosti vezane uz promjenu brenda.

Promjena naziva tvrtke Vipnet i brenda Vip, čime su se, kako ističu, prometnuli iz tradicionalnog telekoma u digitalnu kompaniju, nastupila je s 1. listopadom ove godine, od kada je novi naziv tvrtke A1 Hrvatska, a brenda A1.

“Rezultati za prvih devet mjeseci pokazuju i rast prihoda u maloprodaji za 4 posto, veliku potražnju mobilnih wi-fi rutera, povećanje prihoda od prodaje opreme i uređaja za 2 posto te 60 posto veći glasovni i podatkovni promet samo u trećem kvartalu od roaminga", iznose iz A1.

Ipak, dodaju da takvi pozitivni učinci nisu nadoknadili 40 postotni pad prihoda od roaminga u trećem kvartalu, što je uz ostalo rezultat znatnog smanjenja veleprodajnih cijena.

U mobilnom segmentu su zabilježili porast broja mobilnih pretplatnika, za 9,3 posto, na njih nešto malo više od milijun, dok je ukupno u tom segmentu 1,88 milijuna korisnika ili 2,2 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

U fiksnom segmentu su pak, unatoč padu broja korisnika fiksne telefonije, prihodi ostali stabilni, prije svega zbog velike potražnje za televizijskim sadržajem, u što su puno i uložili, pogotovo u sadržaj poput UEFA Lige prvaka. To je dovelo, kako kažu, do 6,4 posto više korisnika televizije ili na njih 223,4 tisuće.

“Kombiniranjem fiksne i mobilne tehnologije, A1 Hrvatska nastavlja sa širenjem širokopojasne mreže velikih brzina u cijeloj Hrvatskoj, što je vidljivo u 18 postotnom rastu mobilnog širokopojasnog interneta zahvaljujući uslugama koje donose super brzi internet stanovnicima ruralnih i slabije dostupnih područja", napominju iz te tvrtke.

Komentirajući rezultate, predsjednik Uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančanský ističe da je ova godina za njih bila doista dinamična te da su uspješno dovršili zahtjevan projekt promjene imena i brenda uz digitalnu transformaciju kompanije te ulaganja u 5G transformacijski proces mobilne mreže.

"Možemo najaviti i daljnja ulaganja u razvoj mreže i kapacitete zahvaljujući Vladinom povratu preplaćenih naknada za frekvencije, koje su uplaćene do srpnja 2018., a imajući u vidu sve promjene koje smo uveli i ulaganja koja nas čekaju, tvrtka A1 Hrvatska i dalje je pouzdan partner korisnicima i za digitalnu preobrazbu hrvatskog gospodarstva i društva", poručio je Dvorjančanský u komentaru ostvarenih poslovnih rezultata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 23:45