Kada govorimo o troškovima posjedovanja automobila na pamet nam u pravilu padne nekoliko glavnih stavki na koje nam odlazi novac. U prvom redu je to, svakako, trošak kupovine automobila pa zatim dolazi registracija te tehnički pregled i na kraju gorivo. Mnogi vlasnici smatraju da ovdje završava njihov budžet rezerviran za limenog ljubimca, no to zapravo nije tako. Institut za ekonomska istraživanja RWI iz Leibniza te Sveučilišta Mannheim i Yale proveli su prošle godine u Njemačkoj veliko istraživanje vezano uz posjedovanje automobila. Intervjuirali su čak 6.000 domaćinstava i rezultati su pokazali da u prosjeku vlasnici misle da troše 204 eura mjesečno na svoje vozilo. Ipak, nakon što su ih ispitivači temeljito proveli kroz sve troškove došli su do zaključka da taj iznos zapravo iznosi 425 eura.
Nevidljivi izdaci
Koji su to “nevidljivi” izdaci posjedovanja automobila otkrili su nam u Hertzu – firmi koja se odlučila specijalizirati za pružanje usluge dugoročnog najma vozila u Hrvatskoj. Za primjer su nam dali popularni Volkswagen Passat 2.0 TDI koji godišnje napravi otprilike 30.000 kilometara. U godišnji trošak ulazi, za početak, tehnički pregled i registracija vozila koja košta 1.600 kuna, zatim obavezno osiguranje koje dođe 2.000 kuna te još kasko za 7.000 kuna. Tu je potrebno dodati redovni servis koji će otprilike biti naplaćen 1.700 kuna, zatim nove zimske gume (215/55 R17) za 3.600 kuna, usluga izmjena seta guma koja dođe 400 kuna te još 150 kuna koliko iznosi cijena hotela za gume. Kada se svi ovi troškovi zbroje dolazimo do cifre od 16.450 kuna s time da ne brojimo neplanirane troškove poput iznenadnih kvarova na automobilu.
Još jedan faktor koji je svakako potrebno uračunati u trošak posjedovanja vozila, a koji mnogi previde, jest i pad vrijednosti automobila. Prema analizama vodećeg hrvatskog oglasnika za prodaju vozila, vrijednost automobila u prosjeku padne za 24 posto u prvih godinu dana, dok tijekom prvih pet godina automobili u Hrvatskoj gube čak 52 posto vrijednosti. Primjerice, Renault Clio kojeg je vlasnik platio 100.000 kuna u prvih godinu dana će izgubiti oko 16 posto, odnosno oko 16.000 kuna vrijednosti, a Volkswagen Golf cijene 150.000 kuna oko 12 posto, odnosno oko 18.000 kuna.
Pad vrijednosti automobila
Slično istraživanje proveo je ove godine i What car?, automobilski online magazin koji se bavi recenzijama automobila. Koristeći podatke na tržištu rabljenih automobila otkrio je 10 modela koji u prve tri godine gube najveći postotak svoje izvorne cijene, a svi podaci temelje se na primjerima koji su prošli više od 60.000 kilometara. Prema njihovom izvješću apsolutni “kralj” gubitka vrijednosti jest Audi A8 čija početna cijena iznosi 106.305 funti za model 55 TFSI Quattro Vorsprung. Nakon tri godine njegova cijena pada na 28.975 funti, što znači da je na vrijednosti izgubio nevjerojatnih 77.330 funti.
Ova stavka vezana uz pad vrijednosti automobila posebno je bitna za poduzetnike, pogotovo ako uračunamo sve “nevidljive” troškove koji godišnje odlaze na posjedovanje automobila. Naime, vozila iz njihove flote mogu brzo izgubiti na vrijednosti ako se bave poslom koji uključuje brojna putovanja, tako da ne mogu baš povratiti ulaganje koje su uložilo za nabavku samog automobila. Prema tome, za njih je, kažu u Hertzu, puno bolja opcija da se odluče za dugoročni najam vozila. Radi se o konceptu iznajmljivanja koji podrazumijeva korištenje automobila uz pokrivene sve fiksne troškove vozila osim goriva.
Prednosti dugoročnog najma vozila
Drugim riječima, ova vrsta outsourcinga voznog parka pruža korisnicima potpuno pravo korištenja vozila, a uklanja financijsko opterećenje povezano s posjedovanjem i održavanjem te administrativnu papirologiju. Primjerice, godišnja rata za Volvo XC40 T2 Momentum u Hertzu iznosi 4.440 eura (plus PDV) uz dugoročni najam od 5 godina. To znači da korisnik za 33.600 kuna godišnje ima pravo koristiti luksuzni automobil kroz cijelu godinu bez da mora brinuti o popratnim troškovima kao što su tehnički pregled i registracija, osiguranje, servisi, popravci, zamjena guma, pomoć na cesti 0-24, popravci, zamjensko vozilo ili fleet management.
Poduzetnici tako mogu izvući brojne benefite iz ovakve vrste usluge, kažu u Hertzu. Jedna od financijskih prednosti je ta da su svi troškovi vezani uz vozilo/vozni park uključeni u cijenu mjesečnog najma vozila što znači da korisnik ne plaća još dodatno registraciju, osiguranje i slične troškove održavanja vozila s kojima se susreće pri posjedovanju vozila. Također, nema iznenadnih troškova zbog potencijalnih kvarova na automobilu, što predstavlja veliku prednost zbog mogućnosti planiranja mjesečnih troškova. Uz to, kontrola troškova je veoma jednostavna jer se dobiva jedna faktura za sve vezano za vozilo.
- Neke od operativnih prednosti su značajno pojednostavljena cjelokupna administracija, osobni savjetnik, dostupnost zamjenskog vozila, a ono što bismo istaknuli je to da korisnik dobiva jednog partnera koji brine za sve vezano za vozilo što predstavlja značajnu uštedu u vremenu i angažmanu oko vozila te omogućava korisniku da se fokusira na vlastito poslovanje – kažu iz Hertza.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Hertz Croatia Najam Vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....