Prve zrake jutarnjeg sunca, razne boje, oblici, izrazi lica voljenih - sve to doživljavamo zahvaljujući očima. Iako neprestano aktivne, često su zanemarene pa mnogi ne brinu o zdravlju očiju dok se ne pojave problemi, poput pada kvalitete vida.
Po podacima Svjetske zdravstvene organizacije, najmanje 2,2 milijarde ljudi diljem svijeta ima oštećenje vida, a najmanje milijarda tih slučajeva mogla se spriječiti. Iako bi se pregled vida trebao obavljati svake godine, mnogi strepe od bilo kakvih pregleda pa tako i od ovog. Puno ljudi se zato na odlazak optometristu odlučuje tek nakon četerdesete godine života kada promjene u kvaliteti vida postaju sve primjetnije zbog procesa starenja. Slaže se s time i naša čitateljica Slavica koja je, kako kaže, s prvim danom četrdesetih dobila i „plus dioptriju“ te uz one za daljinu, postala vlasnica i naočala za blizinu. S vremenom se broj naočala još povećao pa Slavica danas za svakodnevne aktivnosti pri ruci mora imati najmanje tri para naočala.
Moderna rješenja za moderna vremena
Konstantno mijenjanje naočala ovisno o aktivnosti postalo je nepraktično i naporno pa se Slavica uputila u ZEISS Vision Center u Zagrebu koji nudi najdetaljniji pregled vida u osam koraka, kao i najadekvatnije rješenje za vidne probleme.
Iako Slavica nije od onih koji izbjegavaju kontrole vida, iznimno ljubazno osoblje i moderno uređen prostor ostavili su odličan prvi dojam na nju. Kaže kako se već pri ulasku vidi da će ovo biti potpuno drugačije iskustvo kontrole vida.
Kroz opušten razgovor i šalicu kave, optometristica je saznala sve o Slavičinim vidnim potrebama. Od dobi, do toga koliko vremena dnevno provodi pred ekranom pa sve do hobija i kvalitete vida u noćnim uvjetima, stručnjakinja je u kratkom roku uspjela dobiti sve informacije koje su bitne za daljnji tijek pregleda.
- Moramo sve prilagoditi vama, svatko se susreće s puno situacija i udaljenosti u danu, a s godinama i dobivanjem dodatne dioptrije to se komplicira. No, postoji rješenje za sve, samo se treba prilagoditi individualnim potrebama klijenta. Kompleksno je živjeti s više pari naočala pa fokus stavljamo na smanjenje tog broja – govori.
Ordinacija ili space shuttle?
Nakon početnog savjetovanja, Slavica prelazi u ruke optometrista, koji je od kolegice već dobio sve potrebne podatke. Pregled u ordinaciji započinje na modernom uređaju iProfiler Plus koji daje prve preliminarne rezultate dioptrije, prikazuje kompletan prednji segment oka, a testira i noćni vid, koji Slavici predstavlja veliki problem. Izdvojena ordinacija i moderna aparatura ostavljaju wow efekt kakav se rijetko viđa na kontroli vida.
„Svemirski brod“ od aparata mjeri aberacije, odnosno optičke greške oka koje uzrokuju odstupanje od savršene slike. Uz dioptriju, i aberacije utječu na kvalitetu vida, posebno u noćnim uvjetima.
- Svi imamo određene aberacije, one su neizbježne. Njih analiziramo pomoću automatizirane i objektivne metode, a glavni cilj nam je poboljšati kvalitetu noćnog vida – pojašnjava stručnjak.
Često najdosadniji dio kontrole vida, određivanje dioptrije, ovdje je prošao za čas. Nema klasičnog mijenjanja stakala, već optometrist putem tableta klijentu daje na izbor različite dioptrije kako bi se utvrdila savršena, a slova se izmjenjuju na LED ekranu.
Slavica doznaje kako zbog nošenja naočala prejake dioptrije sada ima veći dodatak za blizinu nego što bi, po svojim godinama, trebala imati.
- To je sindrom samostalnog kupovanja naočala. Ljudi imaju tendenciju kupiti naočale s prejakom dioptrijom jer dobivaju efekt povećala, ne znajući da tako čine više štete nego koristi. Oko postaje istrenirano na višu dioptriju, no mi ćemo to umanjiti i dovesti na odgovarajuću razinu – pojašnjava stručnjak.
Slavičin glavni problem je nošenje različitih naočala, od kojih joj zapravo samo jedne odgovaraju.
- Jedino rješenje su naočale 100 posto točne dioptrije. Nije smisao samo nabijati dioptriju, potrebno je naći optimalno stanje u kojem je oko odmorno uz dovoljno vidne oštrine za svakodnevno funkcioniranje – govori optometrist.
Idealno rješenje
S obzirom da Slavica muku muči s puno pari naočala te da ima dioptriju na daljinu i blizinu, savršen izbor su progresivne naočale.
- Progresivne naočale su pomagalo koje najadekvatnije zamjenjuje ljudsku leću koja s godinama dolazi u prezbiopiju, takozvanu staračku dalekovidnost. One su jedino prihvatljivo rješenje za ljude od četrdesete godine života, dok u pedesetima postaju must have. Riječ je o proizvodu koji zamjenjuje više naočala, a u lećama sadrži dioptriju za daljinu, blizinu i srednju udaljenost te tako omogućuju veliki komfor. Umjesto konstantnog mijenjanja naočala, dioptrije se mijenjaju pomicanjem oka – pojašnjava stručnjak.
Nakon utvrđivanja da su progresivne naočale najbolji izbor za Slavicu, vrijeme je za odabir okvira. Ponovno dolazimo do simpatične optometristice koja daje par vrijednih savjeta oko odabira.
- Najbitnija je udobnost, odnosno kako naočale sjedaju na nos. To ovisi o materijalu od kojeg je okvir izrađen pa ako odaberete metalan okvir, takozvane ‘capice‘ se prilagođavaju korijenu nosa. No, ako se odlučite za okvir od acetata, on mora obući cijeli nos i ne smije biti prostora između korijena nosa i mosta na naočalama – pojašnjava.
Na pitanje kakav okvir treba odabrati za određeni oblik lica, stručnjakinja odgovara da pravila više nema.
- Jedna od bitnijih stavki kod žena je da svaka ima različite obrve. Po pravilu bi luk obrve trebao pratiti gornju liniju okvira, ali danas se to više ne prati slijepo, najbitnije je kako se osoba osjeća s okvirom. Određenim tipom okvira možemo pomalo i promijeniti osobnost, djelovati strože, opuštenije, profesionalnije – pojašnjava.
Neviđeno iskustvo
Još jedan „svemirski“ doživljaj uslijedio je nakon odabira okvira, kod postupka centriranja leća. Naočalne leće centriraju se kako bi mogle pružiti puni potencijal, a idealna pozicija ovisi o obliku lica i položaju okvira na njemu. Zahvaljujući uređaju ZEISS Visufit 1000 dobivaju se najprecizniji parametri na tržištu. Jednostavnim i kratkim postupkom mjeri se udaljenost između očiju, nagib glave, udaljenost očiju od naočalnih leća i oblik nosa.
Ovaj jedinstveni način kontrole vida privodi se kraju utvrđivanjem najboljeg izbora leća za klijenta. Kod Slavice je, zbog prisutne dalekovidnosti i kratkovidnosti, kao i dobi, stručnjaku ZEISS Centra već na početku bilo jasno da su progresivne naočale najbolje rješenje.
- Iako mnogi misle suprotno, progresivne naočale ne moraju biti skupe. U ZEISS Centru uvijek ističemo da najskuplja rješenja nisu nužno najbolja, a kod progresivnih naočala je najbitnije da ih se stalno nosi - pojašnjava.
Slavicu je posebno oduševila činjenica da sve Zeissove naočalne leće dolaze s UVA i UVB zaštitom, kao i da progresivne naočale mogu biti i sunčane. Također, ne mora brinuti o oštećenjima jer leće dolaze s tvrdim slojem protiv grebanja, sedam slojeva protiv refleksije, slojem za lakše čišćenje i Zeissovim patentiranim slojem koji štiti i od prašine.
Uz klasične dioptrijske, sunčane, kao i progresivne, ZEISS Vision Centar nudi još naočala za specifične situacije, poput Drive Safe naočala koje smanjuju naprezanje očiju u vožnji i Adaptive Sun sunčanih naočala, koje se zatamnjuju ovisno o količini UV zraka pružajući najbolju zaštitu očiju.
Savjet za kraj
Nakon što je kroz jednosatni pregled saznala sve o zdravlju svojih očiju te uz pomoć stručnog i ljubaznog osoblja odabrala savršene naočalne leće i okvir, Slavicu je zanimalo kako najbolje održavati naočale.
- Za svakodnevno održavanje, najbolja je kombinacija krpica od mikrofibre i sredstava za čišćenje naočala. Naočale nikako nemojte čistiti papirnatim ubrusima jer u njima često ostaje komadić drva koji oštećuje naočalne leće. Također je jako važno izbjegavati visoke temperature i nikada ne ostavljati naočale u autu tijekom vrućih ljetnih mjeseci, ići s njima u saunu ili kuhati jer se zaštitni slojevi mogu odvojiti od leće – zaključuje optometrist.
ZEISS Vision Center nalazi se u Zagrebu, u Gundulićevoj 8, klijentima je osiguran jedan sat besplatnog parkinga u Garaži Cvjetni, a termin za najdetaljniji pregled vida uz najvišu dozu stručnosti, moderne tehnologije i ljubaznosti možete rezervirati ovdje.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i ZEISS Vision Centra.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....