Vjetar tiho plete svoju glazbu među granama drveća u šumi Međimurskih gorica. Odjednom, šuškanju lišća pridružuje se zvuk zvijeri koja iz daljine oprezno prede. To nije nikakva životinja, već popularno terensko vozilo quad na četiri kotača za čijim volanom sjedi Vanja Tarandek (47), vlasnik adrenalinskog centra Accredo iz Zasadbrega. Stroj kojim upravlja ima snagu koja parira stampedu 50 konja, no svejedno ne divlja šumskim putem. Nije čovjek od adrenalina pa vozi samo 5 kilometara na sat i uživa u scenografiji nove trase kojom će voditi posjetitelje centra tijekom budućih quad tura.
Na putu je maleni kanal. Izdaleka ga je primijetio, nije mislio da se radi o velikoj prepreci. Prešao je preko njega i odmah uvidio svoju pogrešku. Izgubio je kontrolu, unatoč tome što ima tisuće sati vožnje iza sebe. Quad se preokrenuo na bok, a zvuk udarca prolomio se šumom.
- Svi uvijek misle da se nesreće na quadu događaju zbog velike brzine, no to nije uvijek tako. Mala neopreznost je dovoljna da se dogodi nezgoda – kaže Tarandek.
Na sreću, nije se ozlijedio, ali isto se nije moglo reći za vozilo „teško“ 70.000 kuna. Oštetio je retrovizor, odbojnike, plastiku, sve skupa šteta je iznosila par tisuća kuna. Iako je Tarandek sam kriv za nesreću, taj iznos nije morao platiti. Naime, svih devet quadova, koliko ih ima u ponudi centra, osigurao je kasko osiguranjem, policom koja pokriva štetu i u slučajevima kada je vlasnik vozila kriv za nezgodu, pa čak i ako se oštećenje dogodi izvan prometa, uslijed pokušaja provale, krađe te raznih vremenskih nepogoda.
- Vožnja quadovima je aktivnost koja nosi određeni rizik, iako se mi na turama u pravilu vozimo brzinom od 10 kilometara na sat. Jednostavno, nikad ne možete znati što je u glavi čovjeka i zato prije svake ture odradimo školicu sigurnosti kroz koju posjetiteljima objasnimo kako se vozi quad te koja pravila moraju poštivati – ističe Tarandek, ali dodaje kako se, unatoč svim mjerama sigurnosti, nezgode i dalje događaju.
Nisu to nikakve strašne stvari već u pravilu sudari ili lagana prevrtanja, no, opet, na vozilima nastaje šteta koju netko mora platiti. Čak i najmanji popravak može ponekad koštati kao godišnja kasko premija, zbog čega se Tarandeku ova polica osiguranja uvelike i isplati.
Sami proces isplate je u slučaju njegove nezgode išao veoma brzo. Prijavio je oštećenje osiguravajućem društvu, ispunio dokumentaciju, dao izjavu i fotografirao quad te mjesto prevrtanja. Osiguranje mu je kroz par tjedana isplatilo novac potreban za popravak i nedugo nakon toga je friško popravljeni motocikl opet bio u akciji.
- Kasko polica nešto je skuplja, ali uz nju mirnije spavam i meni se uvelike isplati, a imam je i na privatnim vozilima. Prema tome, tko ima mogućnosti da uzme kasko, od mene ima toplu preporuku – kaže Tarandek.
Što se tiče same cijene police kasko osiguranja, ona ovisi o vrijednosti, starosti, marki i snazi automobila, ali i dobi te iskustvu vozača. Za osobni automobil u vrijednosti, primjerice, 150.000 kuna, osiguranje policom kasko osiguranja može se ugovoriti već od 2500 kuna godišnje.
Važno je istaknuti i kako se kasko polica osiguranja dijeli na punu i djelomičnu policu. Puna kasko polica nudi pokriće od svih rizika koji uzrokuju oštećenje, uništenje ili nestanak osiguranog motornog i/ili priključnog vozila, dok djelomična nudi različite kombinacije najčešćih rizika koji mogu zadesiti vozilo.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskim uredom za osiguranje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....