Prošla su vremena u kojima je tvrtkama jedini cilj bio ostvariti veliki profit, sve se više organizacija, manjih i većih, usmjerava na stvaranje pozitivne promjene u društvu. Istraživanja pokazuju kako potrošači to iznimno cijene pa će njih 77 posto odabrati proizvode tvrtki koje posluju društveno odgovorno, a 73 posto investitora reklo je kako briga organizacije o društvu pozitivno utječe na njihove odluke o ulaganju. Pomaganje ranjivim skupinama, podizanje svijesti o teškoćama s kojima se susreću i poticanje drugih da se uključe u društveno odgovorne projekte glavni su ciljevi takvih programa.
Zanimljivo je da kroz pomaganje drugima zapravo pomažemo i sebi. Istraživanja su pokazala kako volontiranjem i darivanjem drugih, bilo da se radi o novčanim i materijalnim donacijama ili poklanjanju vlastitog vremena, postajemo sretniji i živimo duže.
Svih benefita pomaganja zajednici, svjesni su u Studencu čiji će projekt Narančasta ribica, pokrenut uz suradnju s partnerima iz sektora civilnog društva, Udrugom LET, Centrom za reproduktivno mentalno zdravlje i humanitarnim društvom Mali zmaj, ove godine osigurati ljetovanje za 60 djece iz jednoroditeljskih obitelji i to u Odmaralištu "Društva naša djeca" na Velom Lošinju.
Studenac je unazad nekoliko godina pokrenuo dva programa u sklopu svog društveno odgovornog poslovanja -- Korak bliže zajednici i Korak bliže prirodi čiji su projekti i aktivnosti bili orijentirani ka podršci lokalnim zajednicama u postizanju dobrobiti života te očuvanju okoliša. Snažan rast i razvoj kompanije, koja broji više od 6500 zaposlenika i preko 1260 dućana diljem Hrvatske, pratio je i rast programa društveno odgovornog poslovanja pa su od ove godine u oba programa pokrenuta dva veća projekta – Narančasta ribica i Podzemne vode, čuvari života. Miranda Mladin, direktorica marketinga Studenca, objašnjava kako im je želja bila baviti se temama koje je društvo zapostavilo.
- Fokus nam je na najosjetljivijim skupinama u društvu, tako je za Božić prošle godine naglasak bio na starijim građanima koji su često zanemareni, a sada smo odlučili donijeti osmijehe na lica i djeci koja, također trebaju veliku podršku. Željeli smo im uljepšati djetinjstva, a budući da smo iz Dalmacije, odluka je pala na omogućavanje ljetovanja – govori Mladin.
Nakon daljnjih razmišljanja i istraživanja u suradnji s tvrtkom Hendal, otkriveno je kako više od polovice jednoroditeljskih obitelji, kojih je u Hrvatskoj 218 198, ne mogu djeci priuštiti sve što im treba te da svaki četvrti samohrani roditelj ne osjeća podršku obitelji i okoline. Ovi podaci potaknuli su direktoricu marketinga Mirandu Mladin i voditeljicu projekata korporativnih komunikacija Studenca Anju Škulje Makjanić da krenu u suradnju s udrugama koje su, između ostalog, podrška jednoroditeljskim obiteljima i tako je nastala Narančasta ribica.
- Cilj projekta Narančasta ribica nije samo odvesti djecu na more, već podići svijest u javnosti o izazovima s kojima se susreću jednoroditeljske obitelji, koje nisu dovoljno zastupljene u medijima, od financija, preko roditeljskog sagorijevanja do raznih logističkih izazova. Takvim obiteljima ljetovanje je često nedostižno jer roditelji ne mogu financijski priuštiti svojoj djeci posjet moru – objašnjava Anja Škulje Makjanić.
Ove idejne začetnice projekta govore kako će, uz odlazak na more, za djecu biti organizirane i brojne radionice, izleti i druge aktivnosti koje će doprinijeti i njihovom mentalnom razvijanju te pomoći da stvore ljeto puno predivnih uspomena.
- Svaka grupa će na moru uživati tjedan dana i zaista se nadamo da će povratna informacija djece biti odlična, a svakako ćemo uvažiti i moguće kritike kako bi idućih godina projekt mogao biti još bolji. Naziv Narančasta ribica inspiriran je zlatnim ribicama koje ispunjavaju želje pa se nadamo da ćemo uspjeti u tome – govori Anja.
- Razgovarale smo s mnogo samohranih roditelja, najviše majkama jer u preko 82 posto slučajeva majke same skrbe o djeci i želja nam je prenijeti njihove priče javnosti. Iznenadila nas je njihova snaga, mnoge rade po dva posla kako bi mogle djeci priuštiti sve potrebno te su psihički i fizički izmorene, ali i dalje uspijevaju biti odlični roditelji – dodaje Anja.
Da su u ovoj priči zaista najbitnija djeca govori činjenica kako je zbog njihovih želja došlo i do male modifikacije samog projekta.
- Iz udruge Mali zmaj su nam rekli da bi neka djeca bila još zadovoljnija ljetovanjem kada bi mogli povesti prijatelje na more, da zajedno uživaju pa smo odlučili povesti i tu djecu kako bi zaista omogućili stvaranje uspomena za cijeli život – govori Miranda.
Neočekivano dobar odaziv
Kupci su preko aplikacije Moj Studenac mogli izravno podržati projekt te i najmanjom donacijom napraviti veliku razliku u dječjim životima. Iako svjesni velike stope solidarnosti u Hrvatskoj, u Studencu nisu očekivali toliko pozitivnih reakcija potrošača, zahvaljujući kojima su sredstva za provedbu projekta prikupljena rekordnom brzinom, na čemu se svojim kupicma mogu samo od srca zahvaliti.
- Veseli nas je da je tema izazvala toliku lavinu empatije i podrške, no to nam je daljnja motivacija i pokazatelj da je hrvatska javnost senzibilizirana. Ljepota ovog i sličnih projekata jest to što ljudi imaju mogućnost pomoći, a da pritom znaju točno kuda odlaze donirana sredstva– pojašnjavaju sugovornice.
Osim Narančaste ribice, Studenac je kroz druge projekte, surađivao s osnovnim školama s ciljem podizanja svijesti o očuvanju prirode i brige o higijeni, a podršku su dobili i mali proizvođači s područja Slavonije. Uz to, Studenac će ove godine, kroz donacijske natječaje izdvojiti 60 000 eura za udruge koje se bave raznim problemima u društvu.
- Naš cilj je da prodremo u sve zajednice u Hrvatskoj i detektiramo što ih muči, koje su im potrebe, s kojim izazovima se susreću. U budućnosti će projekti biti sve veći i obuhvatniji jer nam mogućnosti rastu zajedno s kompanijom. Vidim ogroman potencijal za daljnji razvoj projekata i dizanje društveno odgovornih akcija na višu razinu, u sinergiji s lokalnim i državnim institucijama, kao i brojnim udrugama - naglašava Anja.
Prijateljski odnos s kupcima
Miranda i Anja kažu kako Studenac uživa sve blagodati kvartovskog dućana pa su im kupci često najveći izvor informacija oko stanja u društvu, pogotovo u ruralnim sredinama gdje je Studenac često jedina trgovina.
- Mi smo onaj dućan iz susjedstva u koji svraćate svaki dan, gdje već znate prodavače jednako kao oni vas i vaše kupovne navike. Ljudi u Studenac ne dolaze samo u kupovinu, već i na čašicu razgovora jer u dućanima vlada neformalna, prijateljska atmosfera u kojoj se kupci lako otvore i počinju pričati o onome što ih muči – govori Anja.
-Kroz proširenje poslovanja doprijeli smo u sve točke Hrvatske i možemo osluškivati probleme različitih ljudi s mnogih područja. Iako uvijek može bolje, trudimo se da nam je kupac u središtu jer su upravo ljudi velik dio kulture našeg poslovanja – dodaje Miranda.
Veliku ulogu u osluškivanju problema zajednice ima i suradnja Studenca s brojnim udrugama koje se bave raznim zdravstvenim i socijalnim problemima. Kažu kako na taj način dobivaju još informacija iz prve ruke pa mogu detektirati gdje sustavna podrška nije dovoljna i pokrenuti promjenu. Glavni pokazatelj uspješnosti društveno odgovornog poslovanja je velik odaziv kupaca pa i državnih institucija na sudjelovanje u projektima, a Anji i Mirandi to predstavlja posebno zadovoljstvo.
- Jedan od najljepših dijelova ovog posla je promatranje efekta projekata i kampanja, jako me veseli kada se ljudi uključuju i pomažu jedni drugima iako se sami možda nisu nikada našli u sličnim situacijama – govori Miranda.
- Poanta svih projekata je uključiti javnost, osvijestiti ih o izazovima društva u kojem žive. Potaknuti ih da u par klikova daju svoj doprinos i doprinesu boljitku zajednice, vide kome i zašto doniraju i shvate kako je svaki doprinos vrlo vrijedan – zaključuje Anja.
Pomoću malih, ali značajnih priloga, svatko može doprinijeti izgradnji mreže podrške koja ima moć transformirati živote ljudi oko nas. Narančastu ribicu možete pratiti kako biste doznali kako su se djeca provela na moru, a možete pratiti i druge projekte iz programa Korak bliže prirodi ili Korak bliže zajednici koji imaju za cilj pomoći onima kojima je to najpotrebnije!
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Studenca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....