Radni dan Nives Dravinec redovito traje puno duže od osam sati. Kako i ne bi kada paralelno radi tri posla – ima svoj obrt održive mode Figurai, radi u računovodstvenom uredu, a vodi i digitalne komunikacije jednog poznatog talijanskog modnog brenda u Hrvatskoj. Uz to raspisuje jedan EU projekt vezan za regionalni razvoj, a ušla je i u finale natječaja „Ti kreiraš“ kojim tvrtka A1 Hrvatska trenutno bira novi dizajn službene odjeće svojih zaposlenika u prodajnim centrima diljem države.
Ova 23-godišnja Zagrepčanka završila je Ekonomski fakultet u Dubrovniku, no željela je više od toga.
- Iako sam oduvijek sanjala postati poduzetnica, od malih nogu imam i tu kreativnu stranu te oko za lijepo pa bih često nešto crtala i fotografirala, a kako sam se deset godina posvećeno bavila plivanjem, kao 12-godišnjakinja sam se bacila na dizajniranje kupaćih kostima za svoj klub. Imajući poduzetništvo na umu, kako sam odrastala shvatila sam da me grozi utjecaj fast fashiona na okoliš i htjela sam svojim radom nešto promijeniti. Moda je uistinu zahvalno područje jer mi dopušta da se kreativno izrazim i ostvarim svoju poduzetničku stranu – ispričala nam je Nives koja priznaje da uživa u poslu jer napokon radi sve što voli.
Poduzetništvo i moda
Nakon što je završila Školu za modu i dizajn, odlučila je spojiti svoje dvije ljubavi – poduzetništvo i modu otvaranjem obrta Figurai.
- Naziv brenda je jako bitna stavka i zato sam se odlučila odati počast Dubrovniku, gradu u koji me odvela ljubav prema mom dečku Antoniu, a to je ujedno i grad u kojem sam ove godine razradila ideju obrta i odvažila se krenuti u taj veliki pothvat. Na jugu nije neobično čuti 'A ča figuraš!', riječ je o dalmatinskom izrazu 'figuraš', što znači lijepo izgledati, kojem sam ja u izvedenici dala svoj pečat – objasnila je.
Nives je modna dizajnerica i poduzetnica za koju se tek treba čuti, a ona poručuje kako je spremna je na sve izazove. Jedan od njih je i natječaj „Ti kreiraš“ tvrtke A1 Hrvatska.
- Mamina sestrična mi je poslala poruku neka bacim oko na jedan zanimljiv natječaj vezan uz kreiranje uniformi jer joj se učinio kao idealan za mene. I uistinu, pomislila sam: 'Nives, možeš ti to! OK, nemaš puno iskustva, ali daj sve od sebe!' Čim sam pročitala tekst natječaja, uputila sam se u A1 poslovnicu na zapadu grada, gdje i živim. Kada kreiraš radnu odjeću, moraš iz prve ruke znati koje su potrebe zaposlenika, a sve mi je to u razgovoru otkrio jedan divan gospodin koji radi u prodaji. Ispitala sam ga koliko se na poslu kreću, koliko sjede, što naviše koriste, što im smeta te što im je dobro na sadašnjoj uniformi... - nabraja dizajnerica.
Njezin se potez pokazao izuzetno korisnim jer je otkrila kako zaposlenici često koriste kemijske olovke kojima ponekad znaju i uprljati svoje bijele košulje. Znala je da za taj problem mora naći rješenje, pa je u svoju viziju uniforme, otkriva nam, ukomponirala i džepić za kemijsku olovku na rukavu.
Funkcionalnost prije svega
Jednakost, profesionalnost i izvrsnost prve su asocijacije koje Nives padnu na pamet na spomen riječi – uniforma. Htjela je da upravo to oslikava i njezin dizajn, kao i priču kompanije koja joj je povjerila ovaj zadatak.
- Ljudi su vizualna bića, a uniforme moraju biti uredne, primjerene za poslovno okruženje i projicirati poruku tvrtke. U ovom slučaju, vodila sam se sloganom 'Ti povezuješ', a moj cilj je bio da korisnici čim uđu u prodavaonicu vide da su u ugodnom okruženju, da su zaposlenici pristupačni i žele im pomoći. K tome, i samo skraćeno ime A1 sam utkala u uniformu od trapera i crne poliester vune – ispričala nam je Nives. Nakon što je odabrana kao jedna od troje finalista na natječaju na koji je pristiglo 47 rješenja koja potpisuju 32 dizajnera ili dizajnerskih timova u Hrvatskoj, Nives je u srpnju imala priliku surađivati u procesu izrade prototipa u domaćoj tvrtki Naftalina koja zapošljava više od 50 djelatnika. Najprije je bilo potrebno definirati završni dizajn i uskladiti ga s uputama tvrtke A1 Hrvatska, a potom i s konstruktorima iz Naftaline. Rezultat je oduševio samu Nives, ali i druge.
- Nakon što sam vidjela sva tri prototipa koji su ušli u finale natječaja, ali i isprobala ih, mogu samo reći 'wow'! Bit će mi teško odlučiti se za jedan od njih. Jako mi se svidjela modularnost koju je osmislio Robert Sever, a moram priznati i da su mi dvoslojni rukavi kao dio vizije Sare Lončarić baš super. Rješenje za kemijsku olovku u džepiću u rukavu je doista nesvakidašnje, a vrlo praktično. Iskreno, jako se radujem trenutku kada ću ponosno moći uskočiti u svoju novu uniformu i nastaviti pružiti što ugodnije iskustvo svim našim korisnicima/ama - istaknula je Nikolina Vratić, prodajna savjetnica u A1 Hrvatska i članica žirija koji je birao finaliste, a uskoro i pobjednički dizajn.
Naime, uz Nivesin prijedlog, među najboljima su kreativna rješenja Sare Lončarić i Roberta Severa, no samo jedno od njih bit će na kraju pretočeno u udobnu i modernu odjeću koju će tijekom jeseni početi nositi zaposlenici prodajnih centara A1 Hrvatska, a šivat će se u Naftalini. Pobjednik natječaja svojom će kreativnom idejom osvojiti 20.000 kuna koji bi Nives, mladoj poduzetnici, svakako dobro došli.
Trnovit poduzetnički put
- Ja sam početnica u svijetu dizajna i meni je poprilično drago što su moj rad prepoznali divovi na tržištu kao što su tvrtke A1 Hrvatska i Naftalina. Zaista je velika čast što je moj rad odabran uz one etabliranih dizajnera, stoga meni je već ovo razlog za slavlje. Sada je sve na žiriju, ja nemam nikakvih očekivanja, oduševljena sam i presretna već ovim rezultatom – skromno će.
Iako se sada prvi put hrabro upustila u avanturu dizajniranja uniformi, priznaje da nije bilo nimalo jednostavno.
- Posebno je izazovna udobnost jer teško je kreirati uniforme koje će nositi zaposlenici različite tjelesne građe i očekivati da će svima jednako pristajati i biti ugodne. Uz to, zadatak je bio da uniforma bude prilagodljiva svim godišnjim dobima o čemu sam također morala dobro promisliti. Rezultat je uniforma koja je slojevita, jednostavna, ugodna i funkcionalna – objašnjava mlada dizajnerica i poduzetnica koja ističe kako je u poslovnom svijetu partneri dosad nisu doživljavali ravnopravnom.
- Puno je prepreka na putu do pokretanja i vođenja održivog obrta. Kada bi, primjerice, dobavljači vidjeli da sam mlada i još k tome žena, često bi odugovlačili s isporukom, dizali cijene ili pak otkazivali narudžbe pod izlikom da im se ne isplati isporučiti tako malu narudžbu. Nitko ne računa da ste tek na početku i da u kratkom roku možete postati uspješni što je onda isplativo i njima. Nisam imala previše ugodnih iskustava dosad, stoga sam bila pozitivno šokirana kada sam u A1 Hrvatska, unatoč svom skromnom iskustvu, naišla na poštovanje i vrlo profesionalan odnos – ističe Nives koja se, kada nađe vremena, opušta uz druženje s obitelji i dečkom te uz dobru duhovnu knjigu. Trenutačno, kaže, čita „Malu knjigu stoicizma” i oduševljena je.
Održivost kao imperativ
Nives je pripadnica nove generacije koja je misiju oporavka Zemlje koju smo godinama nemarno zagađivali, vrlo ozbiljno shvatila.
- Želim pomoći u mijenjanju pristupa modi. Trebali bismo razmišljati o tome što kupujemo i nosimo, tko to i od čega proizvodi. Želim stvarati kvalitetnu odjeću koja će se moći prenositi s generacije na generaciju, kako bismo smanjili količinu odjeće koju bacamo i živjeli više u skladu s prirodom. U sklopu brenda Figurai prije dva mjeseca sam izbacila i svoju prvu kolekciju od sedam bezvremenskih odjevnih komada za nju i njega sačinjenu od lana koja je primarno izrazito funkcionalna. Upravo je to dizajnerski potpis koji se vidi i na uniformama za A1 Hrvatska. U Figurai kolekciji imam i haljinu koja se može nositi na čak 16 različitih načina. Zadovoljna sam početkom. Kolekcija je gotovo rasprodana, a oni komadi koji su preostali moći će se nabaviti po sniženoj cijeni na jesen u sklopu humanitarne akcije za djecu s malignim bolestima udruge Ljubav na djelu. Vodeći se idejom održivosti proizvedeno je samo onoliko koliko sam vjerovala da će se prodati, a kasnije će se komadi iz kolekcije stvarati po narudžbi kako se ne bi stvarao otpad – objašnjava Nives koja je sretna što je u kompaniji A1 Hrvatska pronašla partnera s istim stavovima.
Naime, kao društveno odgovorna kompanija, A1 Hrvatska natječajem „Ti kreiraš“ želi dati dodatni poticaj poslovanju malih i srednjih poduzeća podržavajući hrvatski dizajn i tekstilnu industriju, ponajprije obrte i male tvrtke, te im omogućiti da pokažu kakva se kreativna snaga krije u njihovim ateljeima. Natječaj „Ti kreiraš“ još je jedna od društveno odgovornih aktivnosti kojima A1 Hrvatska u sklopu svog programa održivosti „Čini pravu stvar” promiče ekološki i društveno prihvatljivije, učinkovitije i održivije načine rada i života pomaganjem zajednici, ali i pokazivanjem brige prema zaposlenicima.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....