Otuđena obitelj

Sve više djece prekida s roditeljima! Novi društveni fenomen nije zaobišao ni Hrvatsku

Jedna američka studija pokazala je da čak 62 posto majki ne razgovara s djecom i po mjesec dana
 Shutterstock

Nema osobe koja u svom životu ne prođe kroz barem jedan prekid. To može biti raskid ljubavne veze, razvodnjavanje nekad dobrog prijateljstva pa i odlazak s radnog mjesta. No, postoji jedna vrsta odnosa koja u posljednje vrijeme sve više puca u modernom svijetu. Riječ je o prekidu s roditeljima.

Među inozemnim društvenim istraživanjima sve je više radova na tu temu. Primjerice, jedna američka studija obuhvatila je majke u dobi od 65 do 75 godina s najmanje dvoje djece i rezultati su pokazali da čak 62 posto ispitanica ne razgovara s djecom i po mjesec dana. Uz to, 11 posto majki je istaknulo da se osjeća otuđeno od svojeg djeteta.

Već se iz ovih podatka može zaključiti kako su djeca u pravilu inicijatori raskida odnosa. U jednoj britanskoj studiji tri četvrtine roditelja je priznalo kako su upravo njihove kćeri ili sinovi potaknuli prekid. Razlozi udaljavanja su najčešće povezani s odgojem, odnosno s neugodnim epizodama u vrijeme odrastanja.

image

Ilustracija

Nikša Stipaničev/Cropix

Poprilično učestali čimbenik koji doprinosi udaljavanju jest rastava roditelja. U istraživanju koje je objavljeno u knjizi Rules of Estrangement (Pravila otuđenosti) čak 70 posto roditelja je navelo kako su rastavljeni od biološkog roditelja otuđenog djeteta. U tom slučaju navode kako je upravo bivši bračni partner krivac za njihovo udaljavanje od djeteta jer je okrenuo kćer ili sina protiv oca, odnosno majke.

Stanje u Hrvatskoj

No, nisu svi prekidi uvijek konačni. U anketi provedenoj na web stranici Estranged Stories (Priče otuđenih) otprilike 60 posto odrasle djece je odgovorilo kako bi rado obnovili odnos s osobama od koje su se otuđili. Uvjeti koji bi omogućili pomirenje najčešće uključuju ispriku roditelja te preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje, kao i postavljanje granica i pravila u budućem odnosu.

Ovi podaci su vezani uz druge države, ali kakvo je stanje u Hrvatskoj? Velika istraživanja na ovu temu nisu provedena, ali ne može se reći kako ovaj trend nije ušao i u hrvatske obitelji. Ipak, ako je vjerovati podacima, Hrvati i dalje veoma cijene obitelj te je često stavljaju na sami vrh liste prioriteta, a pandemija koronavirusa je samo pojača taj osjećaj.

Međunarodna istraživačka kuća ICERTIAS provela je istraživanje kako bi utvrdila što je Hrvatima najbitnije, uspoređujući odgovore na sedam pitanja. Na pitanje „Što sada za vas ima najveću vrijednost?“ uvjerljivo najčešći odgovor koji su ispitanici navodili bio je: "Obitelj“.

image
Shutterstock

No, važno je naglasiti kako se uvelike promijenio način odgoja u hrvatskim kućanstvima. Jutarnji list je prije nekoliko godina radio veliku priču na tu temu gdje su stručnjaci zaključili kako djeca puno manje izražavaju bunt prema roditeljima te da imaju s njima puno bliži odnos, osobito s ocem.

Roditelji se približavaju djeci

Prema tome, moguće je da će buduće generacije odrasle djece biti puno više u kontaktu sa svojim roditeljima, ali, opet, ne smije se isključiti ni faktor života u modernom društvu. Naime, brojni odrasli pojedinci imaju niz obaveza zbog kojih ne stignu uvijek posjetiti majke i očeve. Na sreću, blagodati suvremenog doba omogućila su da ljudi ostanu uvijek povezani putem mobitela i ostalih komunikacijskih kanala. Primjerice, u posljednjem izvještaju Rakuten Vibera, jedne od vodećih svjetskih aplikacija u uslugama glasovne komunikacije i razmjene poruka, stoji da su Hrvati u 2021. godini putem aplikacije ostvarili preko 300 milijuna poziva, proveli 25 milijuna sati u glasovnim i video razgovorima te poslali preko 200 poruka u sekundi.

image
Shutterstock

Ova raznolikost korištenja različitih vrsta komunikacija potaknula je teleoperatere da kroje svoju ponudu prema individualnim potrebama korisnika. Tomato tako u svojoj ponudi za korisnike pretplate ima tri tarifna modela bez ugovorne obveze: MINI, TOTAL i MAXI, a pretplatnici novih tarifa mogu kupiti i pametne mobitele na 12 ili 24 rate te ne plaćaju naknadu za uspostavu poziva. Uz to, modularnom i jednostavnom opcijom DUPLO korisnik je u mogućnosti maksimalno prilagoditi bilo koju tarifu svojim potrebama udvostručujući jedinice tarifa za uvijek isti iznos naknade. Na primjer, korisnik aktivira tarifu TOTAL za 100 kuna koja sadrži 12.000 jedinica. Za samo 20 kuna aktivacijom opcije DUPLO TOTAL korisnik može poduplati sadržaj svoje tarife. Korisnici koji imaju potrebu za još više jedinica imaju mogućnost ponovne aktivacije opcije čime utrostručuju sadržaj svoje tarife. Tomato je spomenuta tri nova tarifna modela pripremio i za korisnike bonova koji također ne plaćaju naknadu za uspostavu poziva.

Uz to, trenutno vrijedi posebna promocija na opciju DUPLO TOTAL tako da svi korisnici Total tarife za 100 kn dobiju čak 24.000 jedinica.

Korisnici novih Tomato pretplatničkih tarifa bez ugovorne obveze mobitele mogu kupiti na svim Tomato prodajnim mjestima, putem webshopa uz besplatnu dostavu, u Tomato virtualnom shopu te pozivom na broj 0800 3377. Putem virtualnog shopa posjetitelji mogu iz svog doma ili bilo koje druge lokacije, putem mobitela ili računala preko video veze stupiti u kontakt s prodajnim savjetnikom te u stvarnom vremenu obaviti kupnju ili dobiti informacije o usluzi, a moguće ga je posjetiti na stranici tomato.com.hr.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Tomato Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 10:52