Postoji li aspekt današnjice u koji nije uključena tehnologija? Odgovor je vrlo jednostavan – ne postoji. I dok neki misle da tehnologija loše utječe na populaciju, svakoga se dana susrećemo s primjerima gdje je upravo ona zaslužna za poboljšanje kvalitete, kako života pojedinca, tako i poslovanja tvrtki. Na poslovanje itekako utječe jer implementacija najnovijih tehnologija dovodi do unaprjeđenja i ubrzavanja poslovnih procesa, povećanja efikasnosti radnika, poboljšanja usluge i proizvoda, a samim time i povećanja profita.
Samo jedna od usluga za koju se zadnjih nekoliko godina kompanije odlučuju je Cloud. Već smo se prije susreli s Google Cloudom ili iCloudom, a svakodnevno ih koristimo za pohranjivanje fotografija, videa, dokumenata i sličnih datoteka koje zauzimaju mnoštvo memorije na našim mobitelima.
Na istom principu rade i ‘‘oblaci‘‘ namijenjeni poslovnom svijetu, a prema zadnjim podacima Eurostata za 2021. godinu, 41 posto kompanija u Europskoj uniji koristilo je upravo to rješenje, što je u odnosu na 2020. godinu povećanje od pet posto kompanija koje se odlučuju za njega.
Hrvatska je malo ispod europskog prosjeka s 39 posto, isto kao i u 2020. godini i prema tome smo najsličniji Austriji gdje 40 posto tvrtki koristi Cloud rješenja. Najveći postotak kompanije koja koriste Cloud rješenja je u nordijskim zemljama pa ih tako u Švedskoj i Finskoj 75 posto kompanija koristi te u Nizozemskoj 65. S druge strane ljestvice, odnosno na dnu, su Bugarska i Rumunjska gdje svega 14 posto tvrtki koristi rješenja u oblaku.
Budući da popularnost Cloud rješenja neupitno raste, razgovarali smo s Valentinom Išek, mlađom savjetnicom za SAP financije, koja nam je otkrila kako njihov najnoviji Cloud, SAP S/4 HANA (Public) Cloud, pomaže u poslovanju i zašto bi ga tvrtka trebala koristiti.
Što je zapravo SAP S/4 HANA (Public) Cloud i na koji način pomaže u poslovanju?
- SAP S/4 HANA Public Cloud je standardizirano SAP-ovo rješenja za planiranje poslovnih resursa, a koje dolazi s ugrađenim poslovnim procesima iz dokazano najboljih praksi u različitim industrijama. Sadrži najnovije tehnologije poput umjetne inteligencije, strojnog učenja, robotske automatizacije procesa i analitike, što omogućava pružanje vrijednih uvida i pomoći u procesima donošenja odluka – odgovara Išek.
Zašto je općenito bolje u poslovanju za pohranu velikih količina podataka koristiti Cloud rješenje? Koji su glavni benefiti?
- Jedna od najvećih prednosti pohrane podataka u oblaku jest to što nema velikih troškova unaprijed. Plaćaju se mjesečne naknade za pretplatu, dok je za održavanje, ažuran softver, sigurnost i podršku odgovoran davatelj usluge. Uz to, Cloud omogućuje jednostavno zajedničko korištenje datoteka, suradnju u stvarnom vremenu i bolju kontrolu. Potrebno je samo imati internetsku vezu i radnici putem poslužitelja u „oblaku“ mogu pristupati svemu što rade u uredu – objašnjava savjetnica za financije.
Kojim industrijama SAP S/4 HANA (Public) Cloud najviše pomaže? Je li bolje rješenje za manje, srednje ili veće tvrtke?
- SAP je s ovim rješenjem primarno ciljao na tvrtke do dvije tisuće zaposlenih iz raznih sektora, poput proizvodnih, uslužnih, edukacijskih, javnog sektora i slično. Za svaki sektor SAP nudi i određene značajke za implementaciju, a one su napravljene na osnovi ranijeg iskustva s drugim kompanijama. Tako korisnici mogu doći do provođenja najboljih praksi u industriji – tvrdi Išek.
Imate li možda podatak koliko tvrtka u prosjeku raste (primjerice na godišnjoj razini) ako koristi neka inovativna rješenja u poslovanju, kao što je SAP S/4 HANA Cloud? Koliki je ROI ako tvrtka implementira ovo rješenje?
- Ranije se velika količina resursa i vremena gubila u poslovne zadatke koji su se mogli efikasnije odraditi, čime fokus nije bio na onome što je istinski cilj svake tvrtke– veća prodaja i profitabilnost. Studije kažu da bi tvrtke trebale tražiti standardizirana IT rješenja koja mogu poduprijeti rast i time pustiti zaposlenike da se bave bitnijim aktivnostima za poslovanje. Takvo SaaS (Software as a Service) rješenje je SAP S/4HANA Cloud, Public edition. Njegovom implementacijom zaposlenici više ne moraju brinuti kako procesi izgledaju, već se kroz implementaciju najboljih praksi tome prilagođavaju, a fokus prebacuju na bitnije aktivnosti u poslovanju. Studije koje prate efikasnost takvih rješenja govore kako je ROI otprilike četiri puta veći nakon implementacije – pojašnjava.
Na koji način SAP S/4 HANA (Public) Cloud pomaže zaposlenicima? Ima li korištenje tog rješenja utjecaj i na krajnjeg potrošača?
- SAP je uložio veliku količinu truda da korisničko iskustvo bude što bolje. Naglasak je bio na tome kako da zaposlenik u što manje koraka odraditi svoje poslovne zadatke, zatim intuitivnost samog rješenja i dublja analitika procesa. Rezultat tog pristupa je da se neki procesi odrađuju i do 20 posto brže. S dodatnom analitikom, koja je dio ovog rješenja, krajnjem potrošaču se može ponuditi kvalitetnija usluga kroz bolje razumijevanje dosadašnje suradnje, primjerice, može se jasnije vidjeti cjelovit proces od narudžbe do isporuke robe i usluge – objašnjava savjetnica za financije.
Na koji način korištenje SAP S/4 HANA (Public) Clouda utječe na inflaciju, pronalazak talenata, lanac opskrbe i druge čimbenike poslovanja?
- Zbog analitičnosti koju pruža ovo rješenje omogućeno je detaljno razumijevanje vlastitih procesa (primjerice, nabave, proizvodnje, prodaje…), efikasnije korištenje resursa, a isto tako i rad na optimizaciji pojedinih dijelova poslovanja. Tako se može i umanjiti utjecaj inflacije s kojom se sve tvrtke suočavaju. Ovo rješenje nudi integraciju s drugim SAP Cloud aplikacijama koje su specijalizirane za navedena područja rada. Za lanac opskrbe naveli bismo primjer SAP Ariba aplikacije koja u integraciji sa SAP S/4HANA Cloud, Public edition rješenjem nudi integraciju po pitanju praćenja poslova nabave, odnosa s dobavljačima te pridonosi kvalitetnijem praćenju nabave i komunikacije s dobavljačima. SAP SuccessFactors je cjelovito rješenje za upravljanje zaposlenicima, traženje talenata, praćenje edukacije i analitiku unutar ljudskih resursa. Tako da s ovim rješenjem dolazi i puno prostora za eventualna poboljšanja u procesima i mogućnostima podrške poslovanju – uzvraća.
Što biste savjetovali tvrtkama koje još uvijek nisu digitalizirala poslovanje ili o tome još uvijek razmišljaju? Kad je pravo vrijeme za to ili je možda prekasno?
- Kao što kaže ona Kineska poslovica „Najbolje vrijeme za posaditi drvo bilo je prije 20 godina. Drugo najbolje vrijeme je sada”, slična logika može se primijeniti na digitalizaciju poslovanja koja je često dugotrajan proces i zahtijeva dodatan angažman resursa jer su poslovni procesi u tvrtkama međusobno povezani. Samim time, promjene u jednom dijelu organizacije često znače i promjene u drugim dijelovima. Za početak je važno da se ispravno identificiraju poslovni procesi jer nije potrebno sve automatizirati.
Digitalizacija poslovanja može smanjiti troškove, stvoriti konkurentsku prednost i bolje pozicionirati kompaniju za budući rast. Kao neke od krajnjih ciljeva naših korisnika vidimo dostupnost učinkovitijih alata poput SAP S/4HANA Public Cloud s ugrađenim naprednim tehnologijama i nižim troškovima održavanja te veće zadovoljstvo zaposlenika, a za takve pothvate nikad nije prekasno – zaključuje Valentina Išek.
Sponzoriran sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i KING ICT-jem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....