Potpuno drukčiji

Nova generacija zaposlenika ne strepi ni pred kim, na poslu traže ono što se njihovi roditelji nisu usudili

Imaju jedinstven skup osobina koje beskompromisno očekuju i od svojih poslodavaca
 Shutterstock

Tehnologiju imaju u malom prstu, na radno mjesto dolaze pod vlastitim uvjetima, a privatni život bitniji im je od poslovnog uspjeha. Riječ je, naravno, o pripadnicima generacije Z koja polako, ali sigurno preuzima glavnu riječ na tržištu rada.

Svaka generacija sa sobom donosi jedinstvene karakteristike na radno mjesto. Tako su Boomeri poznati po snažnoj radnoj etici i odanosti poslodavcu, Generacija X po neovisnosti i poduzetničkom duhu, a Milenijalci po visokoj motiviranosti. No, sada na korporativnu scenu stupa jedinstvena generacija mladih ljudi rođenih od 1997. godine nadalje.

GenZ-evci su praktički rođeni s mobitelima u rukama, proživjeli su globalnu pandemiju, a konstantan tehnološki napredak neminovno je oblikovao njihova društvena iskustva. Jedinstveno iskustvo odrastanja prožeto promjenama i neizvjesnošću dalo im je unikatan skup osobina, od kojih su najizraženije fleksibilnost i otpornost, a isto očekuju od svojih poslodavaca.

Novi zahtjevi

Da su životne okolnosti uvelike utjecale na stav generacije Z o poslu, potvrđuje i stručnjakinja za ljudske resurse, Matilda Ivaniš Knez.

- Brojne globalne promjene rezultirale su postavljanjem većih očekivanja na početku karijernog puta kod generacije Z, kao i većom usmjerenošću prema onome što dobivaju za uloženo, manjom spremnošću na dugotrajno čekanje na obećanja, posebno u vezi s plaćom. Važno je istaknuti da su navedeni utjecaji imali učinak i na ostale generacije, no Gen Z su sve te promjene dočekale na početku ulaska na tržište rada, oblikovale su njihovo iskustvo od početka. Moram istaknuti da promatramo Gen Z koja je u prvoj fazi ulaska u radne odnose i bit će zanimljivo promatrati njihove prioritete i ponašanja u godinama koje dolaze – govori Ivaniš Knez.

image

Matilda Ivaniš Knez

Ustupljena fotografija

Neka istraživanja su pokazala da su GenZ-evci nezadovoljni na radnim mjestima pa stručnjakinja poslodavcima savjetuje da vrlo jasno postave opis posla i očekivanja te provedu kvalitetan onboarding proces. Kaže i kako je kvalitetno vodstvo koje daje redovitu povratnu informaciju vrlo važno za zadovoljstvo svih zaposlenika, a posebno pripadnika Generacije Z koja ima i veća očekivanja od nadređenih, za razliku od prijašnjih generacija.

U OTP banci, koja je prošle godine osvojila nagradu The Bankera i Global Financea za najbolju banku u Hrvatskoj, znaju kako privući i zadržati novu generaciju., Dok su prethodne generacije više težile stabilnosti i dugoročnom zaposlenju, generacija Z pokazuje veću sklonost prema fleksibilnosti i raznolikosti u svom karijernom putu. Upravo zato što ih promjene ne sputavaju, otvoreniji su prema eksperimentiranju s različitim poslovima i industrijama pa im česte promjene radnih mjesta nisu strane ili odbojne. Štoviše, velika većina njih će upravo ovo „šetanje“ s posla na posao, ili tzv. job hopping izdvojiti kao bitno za prikupljanje iskustva. Direktor ljudskih potencijala u OTP banci, Szabolcs Annus, slaže se kako je zadržavanje mladih talenata uistinu veliki izazov za sve kompanije, no ova banka svjesna je što sve treba ponuditi kako bi privukla novu generaciju zaposlenika.

- Pazimo da naši benefiti budu u skladu s potrebama i vrijednostima mladih. Već u prvim danima zaposlenja prolaze kroz pomno oblikovan onboarding proces. Svjesni njihove snažne potrebe da imaju fleksibilno radno vrijeme, to smo im i omogućili, kao i hibridni način rada koji jako cijene i naglašavaju u našim anketama zadovoljstva zaposlenika – govori Annus.

image

Szabolcs Annus

Ustupljena fotografija

Osim toga, zaposlenici imaju i mogućnost promjene radnog mjesta na internim natječajima, pristup brojnim edukacijama, priliku za sudjelovanjem u raznim projektima, a svoje ideje uvijek mogu iznijeti na internoj platformi za razvoj ideja Ideaportal.

Trenutno zapošljavaju čak 131 GenZ-evaca te pomno osluškuju njihove potrebe i zahtjeve.

- Kod nas imaju i mogućnost korištenja MultiSport kartice, povoljnije naknade bankarskih usluga, 13. plaću, božićne poklon bonove, dodatne plaćene dopuste u raznim životnim situacijama i nefinancijske benefite kao što su česta organizirana volontiranja s drugim kolegama, sistematske preglede i pažljivo osmišljen sustav nagrađivanja - otkriva direktor.

Dosljednost je ključna

OTP timove posebno raduje naglašen interes za društveno odgovorno poslovanje i održivost kod generacije Z.

- Svjesni su globalnih izazova poput klimatskih promjena i društvenih nejednakosti i očekuju da organizacije u kojima rade preuzmu odgovornost i svojim poslovanjem pomognu stvarati drugačiji svijet - kaže Annus.

Ova banka veliku pažnju posvećuje upravo održivosti i to kroz razvoj energetski učinkovitih rješenja te ugradnju ekološki prihvatljivih materijala u novouređene prostore, kao i sustav internog gospodarenja otpadom, recikliranja te smanjenja plastike u poslovanju.

image
Shutterstock

- Pokrenuli smo i realizirali velik broj projekata, inicijativa i donacija u raznim područjima djelovanja. Digitalizacijom poslovanja ostvarujemo uštede resursa. Klijenti danas mogu veliki dio svog financijskog poslovanja obaviti potpuno digitalno pa čak i ugovoriti kredit, a bili smo i prva banka koja je uvela digitalne ugovore o radu - otkriva direktor ljudskih potencijala u OTP banci.

Osim toga, uveli su i liniju stambenih kredita pod nazivom „Sunčani krediti“ koji podržavaju kupovinu ili izgradnju energetski učinkovite nekretnine uz povoljniju fiksnu kamatnu stopu te adaptaciju ili rekonstrukciju nekretnine u svrhu poboljšanja energetske učinkovitosti. Ali, ni to nije sve jer 100 posto električne energije kupuju iz obnovljivih izvora, a bili su i prva banka koja proizvodi vlastitu energiju solarnim panelima.

Ipak, ono što OTP banku najviše izdvaja je projekt uvođenja PLA kartica, odnosno zamjena klasičnih plastičnih kartica novim ekološki prihvatljivijim i to 100 posto izrađenih od – kukuruza.

- Unatoč izazovima, primjena okolišno prihvatljivijih opcija nedvojbeno donosi brojne koristi, kao što je smanjenje troškova energije i resursa, unaprjeđivanje reputacije banke i našeg odnosa s kupcima, smanjenje rizika od regulatornih sankcija i naravno, doprinos očuvanju okoliša – zaključuje Annus.

Zamjena plastične kartice s ekološki prihvatljivom ostavila je snažan dojam na klijente, među kojima su i pripadnici Generacije Z za koje u OTP-u kreiraju posebne usluge i pakete.

Dok se neki žale na prezahtjevne uvjete koje nova generacija donosi sa sobom, tvrtke poput OTP banke brzo prepoznaju njihov potencijal i dovoljno su agilne da usklade svoje strategije s njihovim preferencijama. Prilagodba budućnosti i novim zahtjevima vrlo je važna za održavanje zadovoljstva i kvalitete izvedbe zaposlenika pa treba pažljivo osluškivati potrebe te se prilagođavati promjenama koje nova generacija donosi na radna mjesta.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i OTP banke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 21:51