Talijanski proizvođač jahti Sanlorenzo ovih je dana najavio da očekuje dvoznamenkasti rast prihoda u 2022. i 2023. godini, a među najavama se najviše ističu 'first-time' kupci luksuznih plovila. Predsjednik Uprave Sanlorenza Massimo Perotti u intervjuu za Bloomberg je pojasnio kako je prvo tržište luksuznih jahti i dalje SAD, ali i Europa se budi.
Budi se i Hrvatska te okoline zemlje. Naime, ovih je dana otvoren prvi flagship ured Sanlorenza u ovim krajevima, nazvan Sanlorenzo Adria, a namijenjen je kupcima s područja Austrije, Slovenije, Češke, Slovačke, Makedonije, Mađarske, Srbije, BiH, Albanije, Crne Gore i Hrvatske. Poslovnica se nalazi u marini D-marin Dalmacija u Sukošanu, a povodom otvorenja razgovarali smo s čelnim čovjekom Sanlorenzo Adria, Franzom Schillingerom. Franz Schillinger je austrijski poduzetnik koji se prodajom bavi od početka svoje profesionalne karijere, a njegova kompanija Master Yachting je distributer za Sanlorenzo plovila u Hrvatskoj.
1. Zašto ste za otvorenje Adria poslovnice odabrali upravo Hrvatsku?
Po mom mišljenju, nema ljepšeg mjesta za plovidbu od Hrvatske. Upravo ovdje postoji ogroman potencija za luksuzne jahte, a potražnja među privatnim vlasnicima je daleko veća od trenutačnih mogućnosti isporuke. Mislim da se Hrvatska s više od tisuću otoka, nebrojenim uvalama, bogatom poviješću i top restoranima mora više usmjeriti na visokokvalitetan turizam, a manje na masovni.
2. Koja su vaša očekivanja od hrvatskog tržišta?
Hrvatska je trenutačno na šesta najpopularnija destinacija za super i mega jahte. Smatram kako će u idućih pet godina skočiti na četvrto mjesto i tako prestići Španjolsku i Francusku po popularnosti među vlasnicima jahti.
3. Što će Sanlorenzo Adria ponuditi Hrvatima?
Nećemo samo prodavati jahte, već ćemo nuditi i prvoklasne konzultacije, od menadžmenta jahti do čartera, kao i pomoć u potrazi za članovima posada, podršku marinama, pravne i porezne savjete. Što se tiče prodaje jahti, Hrvati su hedonisti i vole luksuz. Naši tipični klijenti su uspješni poslovni ljudi s dobrim osjećajem za odličan dizajn i kvalitetu.
4. Koliko je teško otvoriti posao u Hrvatskoj?
Na moje veliko oduševljenje, Hrvatska je postala zemlja pozitivno nastrojena prema novim poslovanjima. Nisam imao nikakve probleme i neugodnosti tijekom zadnjih 12 godina, koliko kroz razne poslove radim ovdje. U Hrvatskoj sam pronašao itekako dobre i educirane radnike, a posebno je to očito među mladim ljudima koji su ambiciozni, profesionalni, možda čak i motiviraniji nego u Austriji.
5. Kako je koronavirus globalno utjecao na industriju jahti?
Kao i u svim industrijama, kada je krenuo lockdown svi smo se našli u velikoj neizvjesnosti. Čarter kompanije bile su na velikom udaru, a i najveće su zapale u ozbiljne financijske probleme. Svejedno, početkom ljeta 2020. ipak smo vidjeli porast zanimanja, najviše za luksuzne čartere.
Što se tiče prodaje jahti, prošla godina je bila iznimno uspješna. Čini mi se da su ljudi shvatili koliko je život kratak te da je odmor na brodu sigurniji od odmora u resortu.
6. Koja su očekivanja Sanlorenza nakon koronavirusa, što pokazuju predbilježbe?
Ova godina bila je još uspješnija od prošle, brodovi su prodani sve do 2023. godine. Mi u Master Yachting grupi uvijek razmišljamo unaprijed i naručujemo brodove pa još imamo neke jahte slobodne za 2022. i početak 2023. godine. Vjerujem da će i ta zaliha biti prodana u iduća dva, tri mjeseca.
7. Po čemu se brodovi Sanlorenza razlikuju od brodova drugih proizvođača?
Brodovi iz Sanlorenza su elitni, svevremenski i građeni prema potrebama korisnika. Naše jahte nisu samo predivne, već su i simbol stila i osobnosti za svaku osobu koja ih posjeduje. Svaka Sanlorenzo jahta je umjetničko djelo, a iza naših brodova i ureda stoji jedan od najpoznatijih arhitekata na svijetu, Piero Lissoni. Hrvatima je možda najpoznatiji po uređenju Grand Park Hotela u Rovinju.
Otvorenje flagship ureda u Sukošanu
Sanlorenzo je, inače, talijansko brodogradilište specijalizirano za luksuzne jahte i superjahte, dužine od 24 do 70 metara, a posluje od 1958. godine. Ovaj svjetski prepoznatljivi brend u Hrvatsku je dovela austrijska kompanija Master Yachting, koja ima urede u Beču, Münchenu, Düsseldorfu i Zagrebu, a ujedno je i distributer brodova Lagoon, Frauscher, Aquila, Beneteau.
Kroz različite oblike poslovne suradnje i sufinanciranja, Master Yachting godinama podržava hrvatske čarter tvrtke dovodeći privatne i institucionalne ulagače jahti u Hrvatsku. Dosad je prodajom brodova ostvarila ukupan promet na hrvatskom tržištu veći od 30 milijuna eura.
Ured Sanlorenza u Sukošanu nije samo ured, već i galerijski prostor uređen za održavanje izložbi, a prva takva je izložba fotografija Jadrana Lazića. Više o Sanlorenzo Adria potražite na web stranici.
Otvorenje flagship ureda Sanlorenzo Adria održano je u četvrtak navečer, a u Sukošan su došli Velibor Mačković, savjetnik predsjednika Zorana Milanovića, Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam, Tončica Čeljuska, Ecija Ivušić i brojni drugi, a za dobru atmosferu pobrinula se Nina Badrić.
Kako je otvorenje izgledalo pogledajte u našoj galeriji:
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa Sanlorenzo Adria.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....