Brend iz Orebića

Njihov proizvod je sezonski, no uspješno rade tijekom cijele godine: ‘Donijeli smo neke stvarno lude odluke...‘

Ključan korak u ostvarenju toga pothvata bilo je probijanje na zagrebačko tržište, što su uspješno ostvarili 2020. godine, u jeku pandemije

Marija Antunović

 Tomislav Krišto/Cropix

Marija Antunović (35) će do kraja svog života pamtiti 14. lipnja 2014. godine. Dan je to kada je u očima svog oca Željka vidjela jednu posebnu vrstu sreće, nalik onom trenutku kada pročitaš knjigu, no saznaš da se iza kraja krije još nekoliko stranica. Naime, upravo je s tim datumom Marija preuzela uzde malenog obiteljskog slastičarskog obrta na Pelješcu i s partnerom Ivanom krenula graditi jednu novu poslovnu priču zvanu Croccantino.

Od tog je dana prošlo više od osam godina i dosta se toga promijenilo. Ime Croccantino je iz malene slastičarnice u Orebiću obišlo Hrvatsku i postalo sinonim za jedan od najboljih sladoleda u zemlji. Osim toga, otvorili su još dva lokala na Pelješcu, specijaliziranu trgovinu tradicionalnih slastica i peljeških delikatesa ‘Pelješki zet‘ na zagrebačkom Dolcu, pokrenuli samostalnu proizvodnju u Zagrebu te zahvaljujući projektu ‘‘Startaj Hrvatska‘‘ plasirali svoj sladoled u ponudu nacionalnog supermarketa. Ovaj pothvat je još impresivniji kada shvatimo da primarno poslovanje baziraju na proizvodu koji je u pravilu tražen samo tijekom ljetne sezone.

Kako su u tome uspjeli, ispričala nam je Marija u nastavku. No, prije toga, red je da se dotaknemo početka jer je njihova priča krenula kroz sanjarenje u koje svi volimo ponekad pobjeći. Samo što je kod njih taj san uistinu postao stvarnost i to tijekom jedne obične šetnje orebićkom rivijerom.

Istinski gelato

- Ivan i ja smo bili na godišnjem i šetali gradom, pričajući kako Orebiću nedostaje slastičarna s vrhunskim sladoledom, mjesto gdje se može pojesti onaj istinski talijanski gelato. Prošli smo pokraj lokala gdje se najmodavac baš selio iz prostora. Onako, kroz sanjarenje sam rekla: ‘Zamisli ovdje našu slastičarnicu‘, Ivan je provjerio te se ispostavilo da je stvarno slobodno za najam. Bio je to jedan od onih trenutaka – hoćemo li propustiti ovu priliku ili je prihvatiti? – prisjeća se Marija.

image
Tomislav Krišto/Cropix

U to su vrijeme oboje imali izgrađeni život u Zagrebu. Marija je radila u marketinškom odjelu velike banke, posao koji je bio odlična odskočna daska za njenu karijeru iz snova. No, povratkom u metropolu odlučila je napustiti posao u banci, iako još nisu ni napravili prvu smjesu sladoleda. Jednostavno, kaže, znala je da je to smjer u kojemu želi ići, da ne želi biti samo običan kotačić u velikom sustavu. Vjetar u leđa joj je svakako dala puna podršku njene obitelji, što roditelja, tako i brata te sestre koja je upisala edukaciju u Bologni za izradu originalnog talijanskog gelata. Uostalom, svima je njima slastičarstvo obilježilo život - ocu i majci koji su na svojim leđima nosili slastičarnu i djeci koja su im u tome pomagala od malih nogu, pripremajući kolače te čisteći podove i radne površine.

- Na temeljima postojećeg obrta koji su obiteljski otvorili 1995. godine, odlučili smo kreirati svoj novi brend Croccantino. Cilj je bio, nazivom brenda, komunicirati da iza naših proizvoda stoji kvaliteta povezana s tradicijom i energijom mladosti – govori Marija.

UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.

Njihov sladoled poseban je po tome što ga rade ručno, prema vlastitoj recepturi i talijanskim principima proizvodnje, a u njemu nema gotovih baza niti umjetnih aroma. Koriste samo najkvalitetnije svježe pasterizirano mlijeko, mliječno vrhnje, sicilijanski pistacio, pijemontski lješnjak, a kolačići koje dodaju u sladoled (orasnice, amaretti, rogačići, krokanti) se rade po tradicionalnim receptima zbog čega imaju oznaku Hrvatski Otočni Proizvod. Čak i karamelu koju dodaju u sladoled kuhaju ručno!

Održivi posao

No, iako su imali iza sebe kvalitetu, a ispred sebe viziju, svejedno im početak nije bio lagan. Marija priznaje da su izgledali kao zombiji koji rade od jutra do mraka te da su u hodu lovili neke osnove. Njen suprug Ivan, primjerice, do tada nikada nije nosio tacnu pa je bilo izazovno snalaziti se na terasi s velikim narudžbama.

Te ‘dječje bolesti‘ nisu ih zaustavile te su iz godine u godinu sve više ulagali u svoj brend, polako šireći ime Croccantino po Pelješcu, a kasnije i po Hrvatskoj. Danas vode uspješan održivi cjelogodišnji posao, iako im se poslovanje temelji na sezonskom proizvodu. Ključan korak u ostvarenju toga pothvata bilo je probijanje na zagrebačko tržište, što su uspješno ostvarili 2020. godine, u jeku pandemije.

UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.

- Širenje prodaje na Zagreb je zapravo bilo naše rješenje za krizu. Početkom 2020. smo napustili postojeće veleprodajno tržište slastica, preselili proizvodni pogon iz Orebića u Viganj i fokusirali se na manufakturnu proizvodnju manjih količina kolača vrhunske kvalitete za vlastita prodajna mjesta. 15 dana nakon otvorenja, došao je prvi lockdown. Kako su u to vrijeme mogle raditi samo trgovine, odlučili smo prebaciti fokus prodaje sa slastičarne na prodavaonicu i krenuti u novu investiciju. Sada kada razmišljam, nismo ni bili svjesni koliko je to bio zapravo opasan manevar u jeku tako velike krize – priča Marija, no dodaje da joj je drago da su pronašli hrabrosti za taj korak.

image
Tomislav Krišto/Cropix

Ipak, od tog trenutka su samo dolazili novi izazovi, ponajviše vezani uz rast cijena materijala. Neki su im distributeri povisili cijene za 30 posto, drugi za 60, a bilo je onih koji su digli i za 300 posto. Kako kaže, bio je to veliki financijski udarac koji nisu smjeli u potpunosti preliti na kupce. Osim toga, znali su da moraju i svojim radnicima osigurati kvalitetnu plaću od koje mogu živjeti jer je i njih pogodila sveprisutna inflacija. Tražili su stoga bilo koji način gdje bi mogli uštedjeti sredstva, bez da naruše kvalitetu poslovanja. I tako su otkrili program HOK Obrtnik plus. Riječ je o projektu koji obaveznim i dobrovoljnim članovima Hrvatske obrtničke komore (HOK) osigurava brojne pogodnosti kod dobavljača roba i usluga iz raznih gospodarskih grana, čime se mogu ostvariti značajne uštede u poslovanju. U širokoj lepezi pogodnosti obrtnici mogu ugovoriti povoljnije cijene za struju s ugovornom garancijom na dvije godine što u ovim vremenima krize donosi značajne uštede. Tu su i povoljnije cijene za razne industrijske proizvode, zaštitnu opremu, repromaterijal, najam informatičke opreme, različite medicinske usluge, i mnoge druge. I to sve bez dodatnih troškova, s time da je to opcija koju mogu koristiti obavezni te dobrovoljni članovi, odnosno poduzetnici koji žele postati članom HOK-a.

UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.

Suza ponosa

- Davanja i ulaganja u naš posao su općenito visoka, tako da ćemo uvijek rado iskoristiti pogodnosti koje nam se nude. Štoviše, pohvalno je da se obrtnicima kroz ovakav program pomogne u radu – ističe Marija te dodaje da oni kroz HOK Obrtnik plus projekt koriste pogodnosti HEP-a, HT-a i Narodnih novina, no da će i ubuduće prilikom odabira usluga i materijala prednost dati partnerima programa.

image
Tomislav Krišto/Cropix

Ove uštede će im pomoći da zadrže kvalitetu i uravnoteže svoje poslovanje, što je ujedno i sljedeća točka u njihovom poslovnom planu. Kako kaže, u posljednjih nekoliko godina su realizirali dosta investicija tako da je sada cilj stati s dvije noge na zemlju i unijeti dodatnu stabilnost u posao. Otvorit će, kaže, još jedan sezonski lokal, a u planu je kreiranje studija za dizajn torti u kombinaciji s krokantom, no neće imati velike investicijske izlete kao što je bilo ‘osvajanje Zagreba‘.

No, iako su već ostvarili toliko toga s Croccantinom, i dalje ju posebno veseli vidjeti roditelje s tom suzom ponosa u oku.

- Bili smo kod roditelja na ručku i na televiziji se vrtjela naša reklama koju smo dobili zahvaljujući pobjedi u projektu ‘Startaj Hrvatska‘. Pitala sam ga tad: ‘Tata, možeš li vjerovati da je to naša reklama‘, i vidjela kako su mu zasuzile oči. Izrazito je ponosan na sve što smo kao obitelj ostvarili i što iza njega ostaje jedna ostavština, da sve ono na čemu je godinama radio neće otići u nepovrat – kaže Marija.

UŠTEDITE KROZ POGODNOSTI HOK OBRTNIK PLUS PROJEKTA! PROČITAJTE VIŠE NA NAŠEM SPECIJALU.

Kako se prijaviti za popuste u HOK Obrtnik plus projektu

Projekt funkcionira na način da su pogodnosti koje nude partneri u projektu HOK Obrtnik plus dostupne svim članovima s podmirenim komorskim doprinosom te se ostvaruju izravnim kontaktiranjem željenog partnera. Lista partnera s opisom pogodnosti i kontaktima partnera dostupna je na webu Hrvatske obrtničke komore. Obrtnik se treba obratiti željenom partneru uz napomenu da želi ostvariti pogodnost u okviru programa HOK Obrtnik plus. Partneri imaju pravo zatražiti OIB obrtnika radi provjere ostvaruje li pravo na popust, odnosno, podmiruje li komorski doprinos. U tu svrhu, implementirano je i javno sučelje u koje partner upisuje OIB te dobiva informaciju ostvaruje li član pravo na pogodnost.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske obrtničke komore.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 21:23