Sezona je već itekako krenula, a vlasnici apartmana i hotela i dalje punom parom pripremaju smještajne jedinice za sve turiste koji nestrpljivo čekaju odlazak na godišnji odmor. Već je u ožujku ove godine ostvareno 315 tisuća dolazaka i 812 tisuća noćenja turista u komercijalnim smještajnim objektima, što je porast dolazaka turista za 182 tisuće i porast noćenja za 453 tisuće u odnosu na ožujak 2021.
Sudeći prema brojevima s početka 2022., neminovno je da će hotelijeri ove godine ostvariti značajnu zaradu od prodaje usluge. Ipak, očekuje ih i veći rast troškova uslijed pritiska inflacije, posebice struje i plina koji su prema anketi Hrvatske udruge turizma naglo poskupjeli; struja za 142,5 posto, a plin za 105 posto.
Unatoč poskupljenju, anketa i analiza HUT-a je pokazala da hotelijeri ove godine očekuju da se zauzetost kapaciteta, kao i prihod na godišnjoj razini približi onoj iz 2019., kada je ukupno ostvareno rekordnih 21 milijun dolazaka i 108,6 milijuna noćenja. Tome svakako pomaže i činjenica da je Hrvatska prema indeksu Country Brand Rankinga ove godine proglašena 16. najsnažnijim turističkim brendom na svijetu te devetim u Europi što znači da je postala turistička velesila ravna Španjolskoj, Francuskoj i drugim popularnim destinacijama.
Velika očekivanja od ove godine ima i direktor sinjskog hotela Alkar, Stipe Pavić (38) koji je više od 10 godina u svijetu turizma i dobro zna kako prebroditi krizu i iskoristiti tržišne (ne)prilike.
- Ove godine očekujemo jednaku, ako ne i veću zaradu u odnosu na 2019. Već u prvih šest mjeseci ove godine hotel bilježi porast za 45 posto u odnosu na lanjsku godinu, što je odličan pokazatelj u kojem smjeru idemo – kaže poduzetnik.
Na pitanje kako su došli do navedenog broja, Pavić je kazao kako su situaciju s pandemijom okrenuli u svoju korist. Kaže kako u kriznim vremenima nisu zatvorili hotel kao što je to činila konkurencija pa su tako u kriznom periodu 2020. ostali jedina otvorena smještajna jedinica u Sinju. Većina gostiju koja ih je tada prvi put posjetila i danas se rado vraća na noćenje ili ručak pa, na koncu, čine dijelom navedenih 45 posto rasta.
Iznajmljivao apartmane
Snažna odluka da ne zatvori hotel nije došla preko noći jer Pavić koji je inače završio elektrotehniku i zaštitu na radu, iza sebe ima dugogodišnje iskustvo u bavljenju turizmom i dobro zna kako reagirati na krizu. Od svoje 20. godine radi kao poduzetnik, a od 2016. plovi turističkim vodama kada je postao vlasnik hotela s tri zvjezdice Alkar smještenog u mirnom dijelu sinjskog gradskog parka, na samo nekoliko minuta hoda od samog centra grada. Ipak, ljubav prema hotelijerstvu naslijedio je od oca koji mu je pokazao kako izgleda posao iznajmljivanja apartmana.
Godinama prije ulaska u poduzetništvo radio sam u obiteljskoj firmi koja se bavi instalacijama. Otac je odlučio iskoristiti svoj zanat u privatne svrhe pa je oko 2012. izgradio kuću za odmor na Braču s ciljem da ju proda. Međutim, nakon što smo kuću nekolicini ljudi dali u najam, ta aktivnost se ispostavila jako profitabilnom pa je odlučio da je, naposljetku, neće prodati, nego da će je iznajmljivati. Brigu o rentanju je prepustio meni, što je ujedno i označavalo moj prvi korak u turističkoj djelatnosti – prisjeća se Pavić te nadodaje kako za navedenu kuću redovito dobiva ozbiljne ponude kupaca koji žele postati njeni vlasnici, a samo ove godine je primio tri poziva.
Kaže kako je sada nema smisla prodavati, posebno nakon toliko godina jer se u međuvremenu emocionalno vezao za bračku kuću, baš kako se vezao i za sinjski hotel koji nudi smještaj u 55 klimatiziranih soba. Hotel sadrži i dva restorana koji na licu mjesta poslužuju domaću, kao i internacionalnu kuhinju, upravo zato što većinu posjetitelja čine upravo turisti iz Rumunjske, Austrije, Bugarske, Grčke i nekolicine drugih europskih zemalja.
Osim navedenog, nudi i biciklističke, kajaške, pješačke i buggy ture po unutrašnjosti Dalmacije i rijeci Cetini te organizira i druge sportske i pustolovne aktivnosti te izlete u suradnji s lokalnim ponuđačima. Osim stranih turista, posjetitelji su im i domaći, ponajprije poslovni ljudi koji dolaze na konferencije, kongrese, seminare i teambuildinge. No, hotel organizira i vjenčanja, krizme te ostale evente s velikim brojem ljudi, a u budućnosti planiraju izgraditi bazen i wellness.
Brinu o brzini
Sve aktivnosti sa svojim posjetiteljima zaposlenici hotela dogovaraju putem maila za što je potreban dobar internet. Stipe Pavić nam je ispričao kako zahvaljujući A1 Hrvatska fiksnoj i mobilnoj mreži te A1 optičkom internetu hotel uspije sve rezervacije dogovoriti brzo i efikasno.
- Internetom smo jako zadovoljni, svi smo umreženi preko hotelskog programa i nikada nismo imali problema s brzinom. Oko 90 posto rezervacija obavljamo putem mailova, što je ujedno i praksa u hotelijerstvu; da rezervacija ima pisani trag. Gosti se nikada nisu požalili na internet, a bit ću iskren - većina ih za wi-fi lozinku pita prije nego me uopće pozdrave. Zato brinemo da im ponudimo kvalitetnu mrežu kao što je A1 Hrvatska tako da mogu nesmetano surfati u bilo koje doba dana dok uživaju u hotelu - kaže Pavić te nadodaje kako ni poslovni ljudi prilikom spajanja na internet tijekom konferencija ili prezentacija nikada nisu čekali dulje od 30 sekundi da se spoje na mrežu.
Prema mjerenjima korisnika na platformi Speedtest® kompanije Ookla®, A1 fiksna mreža daleko je najbrža u Hrvatskoj, stoga ne čudi da hotel nikada nije imao problema s uslugama A1 Hrvatska.
Ljubav prema poslu
Pavić je jedan od hrvatskih poduzetnika koji uistinu voli ono što radi, a iz Hrvatske ne planira otići premda ističe da država ne pruža dovoljno snažnu podršku malim i srednjim poduzetnicima.
- Svaki dan je izazov, teško je, a troškovi rastu. No, ne damo se. Najlakše je otići iz Hrvatske, hrabro je ostati i boriti se do kraja. Hotel Alkar radi 365 dana godišnje, a sve krize savladavamo upravo zahvaljujući vjernim i najboljim zaposlenicima. Stalnih radnika imamo 26, a u sezoni zaposlimo njih još barem četvero. Zajedničkim snagama sve prebrodimo pa i pandemiju tijekom koje nismo davali otkaze jer je to bila uistinu zadnja opcija – ističe poduzetnik.
Drugim poduzetnicima savjetuje da budu skromni i da cijene dobrog radnika. Kako kaže, bez dobrih zaposlenika nema uspjeha, a vjernost dođe prirodno kao rezultat uzajamnog poštivanja.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....