Sve veća potražnja

Je li se vruća kava ohladila? ‘Hladni‘ trend sa Zapada mogao bi promijeniti omiljeni ritual Hrvata

Generacijski izvještaj tvrtke Technomic pokazuje da je specifični napitak jedno od omiljenih pića Gen-Zera

Karlo Purić, barista i vlasnik zagrebačke pržionice Four Wheel Coffee Roasters

 Davor Pongračić/Cropix

Je li se vruća kava ohladila?

Tržišni podaci Starbucksa za prošlu godinu pokazuju da su tijekom zimskih mjeseci prodali više hladnih napitaka nego toplih. Kupci su pritom pretežito milenijalci te pripadnici generacije Z zbog čega se otvara pitanje s početka teksta – hoće li u budućnosti vruća kava i dalje biti prvi izbor potrošača?

Ako je suditi prema aktualnim trendovima, mlađi kupci su već našli dostojnu zamjenu za omiljeno piće Hrvata. Radi se o cold brew kavi, globalnom fenomenu koji od 2010-ih polako i sigurno osvaja svijet.

Naime, generacijski izvještaj tvrtke Technomic pokazuje da je spomenuti napitak jedno od omiljenih pića Gen-Zera. Čak 65 posto ispitanih Britanca u dobi od 18 do 24 godine odabire hladnu kavu kao izvor kofeina i smatra je zdravijom alternativom u odnosu na pića koja sadrže rafinirani šećer. O uzletu spomenutog napitka dovoljno govori i podatak da je potražnja u posljednjih nekoliko godina porasla za nevjerojatnih 245 posto! Usporedbe radi, u istom razdoblju je prodaja ledene kave porasla za samo 19 posto.

image
Shutterstock

Hrvatsko tržište

Cold brew je prije nekoliko godina ušao i na hrvatsko tržište te se može pronaći u desetak kavana, kafića i pržionica, većinom iz Zagreba. Glavni potrošači su pritom mladi između 20 i 30 godina, što nam je potvrdio i Karlo Purić, barista i vlasnik zagrebačke pržionice Four Wheel Coffee Roasters.

- Radi se o mladima koji vole piti filter kavu preko ljeta. Njima je to savršeni napitak za rashladiti se tijekom visokih temperatura, a da opet dobiju potrebnu dozu kofeina. Često ga znaju kombinirati i s nekim drugim pićima, kao što je tonik ili soda – govori Purić.

image
Josko Šupić/Cropix

Posebnost cold brewa leži u načinu pripreme. Postupak traje između 12 i 24 sata, odvija se na sobnoj temperaturi i koristi se hladna, a ne vruća voda i to u puno većim količinama. Primjerice, ako odlučite cold brew raditi kod kuće, na 100 grama kave ide 1,2 litre vode nakon čega se dobivena smjesa procijedi i flašira. Napitak se potom može konzumirati naredna 72 sata, no ako se pasterizira ili vakuumira u boce ili limenke njegov rok trajanja seže i do više mjeseci. Specifični način pripreme utječe, naravno, i na okus – intenzitet je puno slabiji, no zato se kofein snažnije osjeti.

- Razina kofeina u cold brewu i espressu je zapravo ista te u oba slučaja djeluje jednako na organizam. Razlika je u brzini razgrađivanja. Espresso će se puno duže razgrađivati od cold brewa zbog čega će i hladni napitak puno lakše sjesti na želudac – pojašnjava Purić.

Upravo je jači kofeinski „udarac“ glavni selling point kod pripadnika generacije Z. Oni nemaju vremena za čekanje i žele sve što brže napraviti, neovisno radi li se o slanju poruka ili konzumaciji i pripremi hrane. Stoga, ako postoji napitak koji će im brže dostaviti kofein u krvotok, oni će ga objeručke prihvatiti. Starije generacije, pak, ne dijele tu misao te su oni ostali vjerni klasičnoj, vrućoj kavi.

Pripadanici generacije Z

Hrvati su pritom poseban slučaj. Kultura ispijanja kavice na suncu ostaje i, vrlo vjerojatno će ostati, jedna od ključnih karakteristika našeg društva. No, nitko ne može sa sigurnošću predvidjeti hoće li za pet ili deset godina na stolovima kafića biti cold brew umjesto produženog espressa.

image

Cold brew kava

De‘longhi

U svakom slučaju, popularni napitak ne planira stati s rastom. Market Watch, američka tvrtka za istraživanje tržišta, tvrdi da je tržište cold brew kave 2021. procijenjeno na čak 676,22 milijuna dolara, a do 2027. ta brojka će se podebljati za 22,67 posto te će iznositi više od dvije milijarde dolara. Spomenute brojke pokazuju da se ne radi samo o prolaznom trendu nego o fenomenu koji će ozbiljno promijeniti poslovnu scenu. To možemo vidjeti i po brendu De‘Longhi koji je nedavno izbacio svoj novi uređaj De’Longhi Eletta Explore specijaliziran upravo za izradu cold brew kave.

image

De‘Longhi Eletta Explore

De‘longhi

Naime, ranije smo spomenuli kako pripadnici generacije Z nemaju vremena za čekanje pa samim time nemaju ni 12 sati da naprave svoj vlastiti cold brew. Stoga će srdačno pozdraviti uređaj koji isti posao može napraviti u svega 3 minute, i to kod kuće te s jednakim učinkom! To potvrđuje i Purić.

- Uz De’Longhi Eletta Explore priprema cold brew kave je beskonačno olakšana, a okusom parira napitku koji se radi u pržionicama. To je win win situacija za sve koji imaju izrazito ubrzani tempo života te ne mogu izdvojiti 24 sata za izradu cold brewa – navodi barista te dodaje da je uređaj izuzetno jednostavan za korištenje i još k tome nudi mogućnost pripreme različitih vrsta popularnog napitka. Primjerice, pomoću LatteCrema Cool tehnologije možete uživati u posebno ukusnoj varijanti cold brew kave s hladnom mliječnom pjenom. Osim toga, klasični cold brew može poslužiti kao baza za razne koktele, što je odlična vijest za nadolazeće ljetne noći.

Plug and play

De’Longhi Eletta Explore pritom nije ograničen samo na cold brew. Aparat priprema više od 50 napitaka od kave poput espressa ili, primjerice, cappuccina koji zahvaljujući LatteCrema Hot tehnologiji dolazi uvijek s toplom i kremastom mliječnom pjenom. Da priprema bude što jednostavnija, ali i zabavnija, uređaj je potpuno kompatibilan s aplikacijom Coffee Link koja krije mnoštvo recepata za tople i hladne napitke od kave i na bazi mlijeka.

- Generalna prednost De’Longhi Eletta Explore uređaja je njegova „plug and play“ priča. Dolazi s integriranim mlincem, što znači da je nije potrebno kupovati eksterni, te sadrži jako širok spektar opcija, od mijenjanja temperature vode do prilagodbe razine pritiska – ističe Purić.

image

De‘Longhi Eletta Explore

De‘longhi

Za kraj nam još ostaje odgovoriti na pitanje s početka teksta. I naš sugovornik, baš kao ni mi, ne možemo sa sigurnošću tvrditi da će u bližoj budućnosti doći kraj vruće kave, pogotovo ne na našim prostorima. No, hladni val promjene sa Zapada je sve snažniji među mlađom populacijom, tako da će naredne godine svakako donijeti jedan novi odnos snaga između klasične i cold brew kave.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke De‘Longhi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 01:45