Žele sve i odmah

Generacija koja je zaboravila na ‘keš’: Nekad mnogima najdraža aktivnost za njih je gubljenje vremena

Diktiraju trendove u svim aspektima života, a najviše vole brzinu i praktičnost, koje očekuju svugdje
 Shutterstock

Buđenje započinju automatskim posezanjem za mobitelom, a prva stvar na rasporedu im je pregledavanje društvenih mreža. Ovako otprilike započinje dan prosječnog pripadnika generacije Z, specifične po mnogo toga, ali najviše po tome što su rođeni u svijetu interneta, prepunog konstantnih podražaja, neprestane povezanosti i stalnim osjećajem da propuštaju nešto bitno.

Konstantan tehnološki napredak neizbježno je oblikovao društvena iskustva i socijalne vještine GenZ-evaca. Aktivnosti poput nekadašnjeg obilaženja više trgovina kako bi pronašli jednu stvar, ovoj generaciji su nepotrebno gubljenje vremena. Gotovinu nose sa sobom samo ako baš moraju jer čak i bankovne kartice imaju na, pogađate, mobitelima.

Praktičnost u svim segmentima

Iako samo 20 posto pripadnika generacije Z upravlja kućnim budžetom, njihovi trendovi kupovine i preferencije jasno ukazuju kako izgleda budućnost kupovine. Generaciju Z čine pronicljivi kupci, koji prije kupovine istražuju brendove i proizvode te čitaju recenzije. Stvari koje kupuju smatraju dijelom vlastitog identiteta i zato biraju koga i što će podržati svojim novcem.

- Generacija Z najviše cijeni brzinu, transparentnost, digitalnu pristupačnost i održivost. Ova generacija često bira trgovine koje nude jednostavne procese plaćanja i inovativne tehnologije koje štede vrijeme, ali i nude održive proizvode. Zbog njih je budućnost kupovine digitalna, personalizirana i održiva – kaže Daniel Šturm, član Uprave za nabavu i marketing trgovačkog lanca Kaufland.

image

Daniel Šturm

Ustupljena fotografija

Za još bolje iskustvo kupovine, Kaufland je 2022. godine svojim kupcima omogućio tri puta brže plaćanje uvođenjem sustava samouslužnih blagajni koje preferira 53 posto GenZ-evaca. Na samouslužnim blagajnama nalaze se Monrijevi POS uređaji koji kupcima pružaju samostalno obavljanje naplate, i to u željenom tempu.

Kupci u trgovinama Kauflanda u Hrvatskoj mogu plaćati na više od 600 Monrijevih POS terminala na gotovo 50 lokacija, a Robert Penezić, član Uprave Monri Paymentsa, govori kako je Monrijev sustav plaćanja u središte postavio krajnjeg korisnika, koji može brzo plaćati putem kartica i digitalnih novčanika, čime se značajno smanjuje vrijeme provedeno na blagajni.

- Ovaj sustav savršeno nadopunjuje samouslužne blagajne u Kauflandu, koje su dio strategije modernizacije i prilagodbe potrebama mlađih kupaca. Uz Monrijev SinglePOS, proces plaćanja postaje gotovo trenutačan, čime kupci dobivaju ono što žele – brz i učinkovit check-out bez nepotrebnog čekanja – kaže Penezić.

image

Robert Penezić

Slavko Midžor/Pixsell

Najbolje od dva svijeta

I u Kauflandu i u tvrtki Monri Payments svjesni su da generacija Z sve više određuje trendove u svim aspektima života.

- Mlađe generacije ne samo da diktiraju veliku potrebu za digitalizacijom svih sfera života, već očekuju da to bude nesmetano i u nekoliko klikova. Zbog te digitalne generacije i stalnog tehnološkog razvoja sigurno je da će se nastaviti rast kartičnih plaćanja i kupnje preko interneta, kao i plaćanja mobitelom, koji je postao digitalni novčanik, a Monri ima tehnološko rješenje prilagođeno svakoj industriji – govori Penezić.

image
Shutterstock

- Generacija Z cijeni praktičnost, brzinu i održivost, što smo prepoznali kao ključne smjernice. Stoga svoje trgovine prilagođavamo uvođenjem digitalnih rješenja, poput samouslužnih blagajni i mogućnosti skeniranja proizvoda, ali i fokusom na ponudu proizvoda s naglaskom na održivost i kvalitetu– kaže Šturm.

- Naše usluge su sve više digitalizirane kako bismo omogućili efikasnu i intuitivnu kupovinu. Mobilna aplikacija, digitalne kuponske ponude, samouslužne blagajne te mogućnost skeniranja proizvoda pojednostavljuju iskustvo kupovine, a brze i sigurne načine plaćanja osiguravamo kroz partnerstva s tehnološkim rješenjima, poput ovoga s Monrijem – dodaje Šturm.

Planovi za budućnost

Kaufland u sve veći broj poslovnica uvodi i mogućnost skeniranja proizvoda kroz mobilnu aplikaciju, nakon čega kupac kupnju na samoposlužnoj blagajni jedino plaća – ne treba vaditi proizvode iz košare. Za Generaciju Z sve ovo znači manje vremena u trgovini, a više vremena za druge aktivnosti.

- Planiramo dodatno razvijati mobilne aplikacije i širiti digitalna rješenja. Također, kontinuirano radimo na integraciji novih tehnologija koje poboljšavaju i pojednostavljuju iskustvo kupovine – kaže Šturm.

- Samouslužnom kupnjom kupci štede puno vremena jer proizvode više ne moraju stavljati na blagajničku traku, a ujedno mogu kontrolirati ukupan iznos računa. Trenutno analiziramo povratne informacije korisnika te planiramo proširiti ovu mogućnost u još poslovnica kako bismo dodatno olakšali i ubrzali proces kupovine – dodaje.

image

Samouslužne blagajne

Andro Tasovac

Kraja inovacijama i prilagodbi tržištu nema niti u Monriju. Konstantno osluškuju potrebe korisnika i prate svjetske trendove, a uskoro donose i neka nova rješenja.

- Pratimo svjetske cashless trendove, ali još nam je važnije slušati naše korisnike. Naša rješenja se stalno razvijaju kako bismo kontinuirano unaprjeđivali korisničko iskustvo i inovacijama povećavali fleksibilnost i kontrolu poslovanja na svim platformama. Uz sve to, svoje usluge često prilagođavamo pojedinoj industriji, poput hotelske ili rent-a-car industrije u kojoj spajamo online i offline svijet, a krajnji korisnik je potpuno neopterećen procesom plaćanja zahvaljujući kompleksnoj automatizaciji više sustava – govori Robert Penezić.

Ove godine su, kaže, vrlo aktivno radili i na novim rješenjima kao što je nova aplikacija povezana s plaćanjem.

- Idealna je za napredne bezgotovinske transakcije, HoReCa sektor i maloprodaju. Usmjerena je i na potrebe trgovaca, ali i B2C korisnika u smislu plaćanja, loyalty programa, brzog naručivanja, slanja napojnica u realnom vremenu i još puno toga – dodaje Penezić.

Kaufland je samouslužne blagajne, zajedno s Monrijevim kartičnim plaćanjem, uveo 2022. godine, a broj kupnji na samouslužnim blagajnama se udvostručio u zadnjih godinu dana te kupci sada plaćaju tri puta brže.

Tržište sve više prelazi na bezgotovinsko plaćanje, pojašnjava Penezić, što povećava potražnju za dobrim rješenjima poput Monrijeve cashless kartice, digitalne platforme koja B2B klijentima omogućuje izdavanje i upravljanje raznim vrstama kartica za bezgotovinske kupnje B2C korisnika.

- Tu je važno spomenuti i Monrijev Start koji spaja mobilnu blagajnu i POS uređaj u jednom, zahvaljujući kojem je plaćanje karticama moguće i na eventima usred šume – ističe Penezić.

Ova tvrtka je i dobitnik priznanja Deloitte Impact Stars, koje potvrđuje njihov značajan doprinos društvu, poslovanju i okolišu kroz inovativna rješenja te odražava posvećenost pozitivnom utjecaju u svim industrijama i zajednicama.

Uz sve inovacije, u Monri Paymentsu uvijek razmišljaju i o sigurnosti, za koju kažu da je u njihovoj industriji neupitan imperativ.

- Monri je prva kompanija u ovom dijelu Europe koja je dobila PCI P2PE certifikat, najviši sigurnosni standard u kartičnom plaćanju u trgovinama koji jamči neprobojnu razinu sigurnosti provedenih transakcija od mogućeg hakiranja ili krađe podataka. Zahvaljujući Monrijevom stručnom kadru i dugogodišnjem iskustvu u payment industriji, brzina i sigurnost plaćanja su među temeljnim Monrijevim vrijednostima i prednostima – zaključuje Robert Penezić.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke Monri Payments.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 09:40