Buđenje započinju automatskim posezanjem za mobitelom, a prva stvar na rasporedu im je pregledavanje društvenih mreža. Ovako otprilike započinje dan prosječnog pripadnika generacije Z, specifične po mnogo toga, ali najviše po tome što su rođeni u svijetu interneta, prepunog konstantnih podražaja, neprestane povezanosti i stalnim osjećajem da propuštaju nešto bitno.
Konstantan tehnološki napredak neizbježno je oblikovao društvena iskustva i socijalne vještine GenZ-evaca. Aktivnosti poput nekadašnjeg obilaženja više trgovina kako bi pronašli jednu stvar, ovoj generaciji su nepotrebno gubljenje vremena. Gotovinu nose sa sobom samo ako baš moraju jer čak i bankovne kartice imaju na, pogađate, mobitelima.
Praktičnost u svim segmentima
Iako samo 20 posto pripadnika generacije Z upravlja kućnim budžetom, njihovi trendovi kupovine i preferencije jasno ukazuju kako izgleda budućnost kupovine. Generaciju Z čine pronicljivi kupci, koji prije kupovine istražuju brendove i proizvode te čitaju recenzije. Stvari koje kupuju smatraju dijelom vlastitog identiteta i zato biraju koga i što će podržati svojim novcem.
- Generacija Z najviše cijeni brzinu, transparentnost, digitalnu pristupačnost i održivost. Ova generacija često bira trgovine koje nude jednostavne procese plaćanja i inovativne tehnologije koje štede vrijeme, ali i nude održive proizvode. Zbog njih je budućnost kupovine digitalna, personalizirana i održiva – kaže Daniel Šturm, član Uprave za nabavu i marketing trgovačkog lanca Kaufland.
Za još bolje iskustvo kupovine, Kaufland je 2022. godine svojim kupcima omogućio tri puta brže plaćanje uvođenjem sustava samouslužnih blagajni koje preferira 53 posto GenZ-evaca. Na samouslužnim blagajnama nalaze se Monrijevi POS uređaji koji kupcima pružaju samostalno obavljanje naplate, i to u željenom tempu.
Kupci u trgovinama Kauflanda u Hrvatskoj mogu plaćati na više od 600 Monrijevih POS terminala na gotovo 50 lokacija, a Robert Penezić, član Uprave Monri Paymentsa, govori kako je Monrijev sustav plaćanja u središte postavio krajnjeg korisnika, koji može brzo plaćati putem kartica i digitalnih novčanika, čime se značajno smanjuje vrijeme provedeno na blagajni.
- Ovaj sustav savršeno nadopunjuje samouslužne blagajne u Kauflandu, koje su dio strategije modernizacije i prilagodbe potrebama mlađih kupaca. Uz Monrijev SinglePOS, proces plaćanja postaje gotovo trenutačan, čime kupci dobivaju ono što žele – brz i učinkovit check-out bez nepotrebnog čekanja – kaže Penezić.
Najbolje od dva svijeta
I u Kauflandu i u tvrtki Monri Payments svjesni su da generacija Z sve više određuje trendove u svim aspektima života.
- Mlađe generacije ne samo da diktiraju veliku potrebu za digitalizacijom svih sfera života, već očekuju da to bude nesmetano i u nekoliko klikova. Zbog te digitalne generacije i stalnog tehnološkog razvoja sigurno je da će se nastaviti rast kartičnih plaćanja i kupnje preko interneta, kao i plaćanja mobitelom, koji je postao digitalni novčanik, a Monri ima tehnološko rješenje prilagođeno svakoj industriji – govori Penezić.
- Generacija Z cijeni praktičnost, brzinu i održivost, što smo prepoznali kao ključne smjernice. Stoga svoje trgovine prilagođavamo uvođenjem digitalnih rješenja, poput samouslužnih blagajni i mogućnosti skeniranja proizvoda, ali i fokusom na ponudu proizvoda s naglaskom na održivost i kvalitetu– kaže Šturm.
- Naše usluge su sve više digitalizirane kako bismo omogućili efikasnu i intuitivnu kupovinu. Mobilna aplikacija, digitalne kuponske ponude, samouslužne blagajne te mogućnost skeniranja proizvoda pojednostavljuju iskustvo kupovine, a brze i sigurne načine plaćanja osiguravamo kroz partnerstva s tehnološkim rješenjima, poput ovoga s Monrijem – dodaje Šturm.
Planovi za budućnost
Kaufland u sve veći broj poslovnica uvodi i mogućnost skeniranja proizvoda kroz mobilnu aplikaciju, nakon čega kupac kupnju na samoposlužnoj blagajni jedino plaća – ne treba vaditi proizvode iz košare. Za Generaciju Z sve ovo znači manje vremena u trgovini, a više vremena za druge aktivnosti.
- Planiramo dodatno razvijati mobilne aplikacije i širiti digitalna rješenja. Također, kontinuirano radimo na integraciji novih tehnologija koje poboljšavaju i pojednostavljuju iskustvo kupovine – kaže Šturm.
- Samouslužnom kupnjom kupci štede puno vremena jer proizvode više ne moraju stavljati na blagajničku traku, a ujedno mogu kontrolirati ukupan iznos računa. Trenutno analiziramo povratne informacije korisnika te planiramo proširiti ovu mogućnost u još poslovnica kako bismo dodatno olakšali i ubrzali proces kupovine – dodaje.
Kraja inovacijama i prilagodbi tržištu nema niti u Monriju. Konstantno osluškuju potrebe korisnika i prate svjetske trendove, a uskoro donose i neka nova rješenja.
- Pratimo svjetske cashless trendove, ali još nam je važnije slušati naše korisnike. Naša rješenja se stalno razvijaju kako bismo kontinuirano unaprjeđivali korisničko iskustvo i inovacijama povećavali fleksibilnost i kontrolu poslovanja na svim platformama. Uz sve to, svoje usluge često prilagođavamo pojedinoj industriji, poput hotelske ili rent-a-car industrije u kojoj spajamo online i offline svijet, a krajnji korisnik je potpuno neopterećen procesom plaćanja zahvaljujući kompleksnoj automatizaciji više sustava – govori Robert Penezić.
Ove godine su, kaže, vrlo aktivno radili i na novim rješenjima kao što je nova aplikacija povezana s plaćanjem.
- Idealna je za napredne bezgotovinske transakcije, HoReCa sektor i maloprodaju. Usmjerena je i na potrebe trgovaca, ali i B2C korisnika u smislu plaćanja, loyalty programa, brzog naručivanja, slanja napojnica u realnom vremenu i još puno toga – dodaje Penezić.
Tržište sve više prelazi na bezgotovinsko plaćanje, pojašnjava Penezić, što povećava potražnju za dobrim rješenjima poput Monrijeve cashless kartice, digitalne platforme koja B2B klijentima omogućuje izdavanje i upravljanje raznim vrstama kartica za bezgotovinske kupnje B2C korisnika.
- Tu je važno spomenuti i Monrijev Start koji spaja mobilnu blagajnu i POS uređaj u jednom, zahvaljujući kojem je plaćanje karticama moguće i na eventima usred šume – ističe Penezić.
Ova tvrtka je i dobitnik priznanja Deloitte Impact Stars, koje potvrđuje njihov značajan doprinos društvu, poslovanju i okolišu kroz inovativna rješenja te odražava posvećenost pozitivnom utjecaju u svim industrijama i zajednicama.
Uz sve inovacije, u Monri Paymentsu uvijek razmišljaju i o sigurnosti, za koju kažu da je u njihovoj industriji neupitan imperativ.
- Monri je prva kompanija u ovom dijelu Europe koja je dobila PCI P2PE certifikat, najviši sigurnosni standard u kartičnom plaćanju u trgovinama koji jamči neprobojnu razinu sigurnosti provedenih transakcija od mogućeg hakiranja ili krađe podataka. Zahvaljujući Monrijevom stručnom kadru i dugogodišnjem iskustvu u payment industriji, brzina i sigurnost plaćanja su među temeljnim Monrijevim vrijednostima i prednostima – zaključuje Robert Penezić.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i tvrtke Monri Payments.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....