FORMULA 1

Pogledajte po čemu ćemo sve pamtiti oktanski cirkus u 2010.

The Best of Formula 1 u 2010. godini Koja je bila najbolja utrka a koja najlošija; tko je bio najveće iznenađenje a tko najveće razočarenje; koji je bio najljepši a koji najgori trenutak? FOTOGALERIJA!
 AFP

XXXNAJBOLJA UTRKA - Kandidata je dosta, puno je utrka koje su ponudile puno drame, obrata, pretjecanja. U Australiji su vladali promjenjivi, kišno-suhi uvjeti (dva sudara Webbera i Hamiltona, Alonso od posljednjeg mjesta na startu do četvrtog u cilju, spektakularan sudar Kobayashija i Hülkenberga, pobjednička taktika Buttona s izborom gumama), u Koreji je pak na trenutke zbog kiše izgledalo kao sudnji dan, uvijek varljiva Belgija opet je ponudila pregršt događaja i pretjecanja... Ipak, da utrka može biti zanimljiva i bez kiše pokazala je VN Kanade - obilje pretjecanja, onih “pravih” za pozicije u vrhu, u jednom trenutku je utrku vodio Sebastein Buemi u Toro Rossu, Alonso u boksu prestigao Hamiltona, a ovaj mu uzvratio na stazi, kasnije pretekao i Webbera za prvo mjesto, Schumacher izgurao Kubicu na travu, kasnije se sudario s Massom...

XXXNAJBOLJA OKLADA - Šef Virgina Richard Branson i šef Lotusa Tony Fernandes, osim dakle šefovskih pozicija, imaju još nešto zajedničko - obojica su vlasnici zrakoplovnih kompanija. Pa su na startu sezone došli na zanimljivu ideju - kladiti se čija će momčad biti bolja u njihovim prvim sezonama u F1, a gubitnik će morati biti stjuardesa u “protivničkom” zrakoplovu. Na koncu nitko od vozača Lotusa i Virgina nije osvojio ni boda, ali je Lotus bolji zbog boljih plasmana. Richard Branson će stoga na letu od Kuala Lumpura do Londona morati biti stjuardesa, i to u suknjici. Datum nisu odredili, ali su mjesta u avionu za taj let na aukciji, a sva zarada ide u humanitarne svrhe.

XXX NAJVEĆE IZNENAÐENJE - Može se razglabati o ovome ili onome, no prava senzacija je bio pole position Nice Hülkenberga u Brazilu. Dok su svi na kvalifikacijama pretposljednje utrke sezone imali oči uprte na Četverac koji se borio za naslov, mladi je Nijemac ukrao show. Na njegovu žalost, bila je to priča za jedan dan, odmah u prvom krugu je pao na treće mjesto, do cilja na osmo. K tome, to mu nije uspjelo ni sačuvati mjesto u Williamsu u kojem je dobio otkaz.

XXX NAJVEĆE RAZOČARANJE - Kada je napokon potvrdio da se vraća, Formula 1 je vjerojatno dobila natrag nekoliko tisuća gledatelja i navijača. Međutim, Michael Schumacher danas samo je blijeda slika nekada velikog šampiona. Bez obzira na nekoliko iskrica - vješto pretjecanje Alonsa pod sigurnosnim automobilom u Monaku, tri četvrta mjesta, okršaj s Barrichellom “kod zida” u Mađarskoj. I koliko god se izvlačio da je stvar u lošem bolidu ne može pobjeći od činjenice da je izgubio u dvoboju od momčadskog kolege Nice Rosberga. Vozit će i dalje, iako je malo onih koji vjeruju da će to ikada više biti onaj stari Schumi. Ovakva rasprodaja ugleda nije mu trebala.

XXXNAJVIŠE KANDIDATA - Sezona 2010. će ući u povijest kao najnapetija u povijesti Formule 1. Nikada u dosadašnjoj 60-godišnjoj povijesti nije se dogodilo da su čak četvorica vozača ušla u posljednju utrku sezone sa šansom da osvoje naslov. Tijekom sezone petorica su vozača (Alonso, Massa, Button, Webber, Hamilton) barem jednom bili u vodstvu u ukupnom poretku, a međusobno su se osam puta izmjenjivali na vrhu redoslijeda. Prvak Vettel je tek nakon posljednje utrke prvi puta zasjeo na prvo mjesto, to je bila 9. promjena vodećeg, a on 6. koji je držao tu poziciju. NAJVIŠE KANDIDATA - Sezona 2010. će ući u povijest kao najnapetija u povijesti Formule 1. Nikada u dosadašnjoj 60-godišnjoj povijesti nije se dogodilo da su čak četvorica vozača ušla u posljednju utrku sezone sa šansom da osvoje naslov. Tijekom sezone petorica su vozača (Alonso, Massa, Button, Webber, Hamilton) barem jednom bili u vodstvu u ukupnom poretku, a međusobno su se osam puta izmjenjivali na vrhu redoslijeda. Prvak Vettel je tek nakon posljednje utrke prvi puta zasjeo na prvo mjesto, to je bila 9. promjena vodećeg, a on 6. koji je držao tu poziciju.

XXXNAJRUŽNIJI TRENUTAK - Svi u boksu Red Bulla, njegova obitelj i prijatelji te svi koji prate Formulu 1, pretrnuli su od straha kada je Mark Webber poletio zrakom u Valenciji. Nespretan pokušaj pretjecanja Heikkija Kovalainena završio je tako da je Australac dobio krila gotovo doslovce. Katapultiran je na “zračno putovanje”, a dok je bolid radio puni salto Webber je imao panoramski pogled na nebo i oblake iznad Valencije.

XXXNAJDOSADNIJA UTRKA - Srećom u 2010. je bilo malo onih koje su bile nezanimljive, no bilo ih je. Osim Vettelovih stresova sa svječicom pred kraj utrke, ništa drugo ne pamtimo iz Bahreina, da se ne vozi po noći, jurnjava po ulicama Singapura ne bi ni po čemu drugome bila specifična, dok se utrka u Monzi pretvorila procesiju, a sve vrijedno spomena - borba Buttona i Alonsa - odvijala se u boksovima.

XXX NAJBOLJI NOVI VOZAČ - Kandidata je bilo puno, šestorica su vozača u nekom trenutku sezone debitirali u Formuli 1, ali lovorov vijenac ide oko vrata Kamuija Kobayashija. Japanac doduše nije bio “punopravni” debitant, jer je na koncu prošle sezone vozio dvije utrke, ali to je ipak premalo da bi bio smatran starim vozačem pa je svrstan u kategoriju novajlija. Njegova agresivnost ono je što posebno oduševljava, stoga je i bio autor nekoliko atrkativnih pretjecanja. Posebno je bio inspiriran na “svojoj” Suzuki, obilazio je vozače na gotovo nemogućim mjestima. Iako ponekad zna pretjerati, Kobayashi je sigurno vozač kojeg se isplati gledati. No, osim dojma i statistika ide u njegovu korist, u konkurenciji Petrova, Hülkenberga, Senne, Di Grassija, Chandhoka, pa i Alguersuarija (vozio i lani), Japanac ima najviše bodova i najviše (8) utrka među osvajačima bodova.

XXX NAJVIŠE BODOVA - Sebastian Vettel je od pojavljivanja u Formuli 1 počeo rušiti rekorde. Najmlađi je vozač u povijesti koji je ikada nastupio u sklopu F1 vikenda, najmlađi osvajač boda, najmlađi osvajač pole positiona, najmlađi pobjednik, na koncu i najmlađi prvak. Osim po mladosti postao je i vlasnik još jednog rekorda. Naime, osvojio je najviše bodova u jednoj sezoni - 256 - što je bilo sasvim očekivano i razumljivo s obzirom da se promijenila skala s prijašnjih 10-8-6-5-4... na 25-18-15-12-10... bodova. Dapače, prvih pet u ovom prvenstvu osvojilo je više bodova nego što je to bio raniji rekord Michaela Schumachera od 148 bodova u 2004. Međutim, koliko zapravo tih 148 bodova vrijedi kazuje podatak da je to 82,22% od mogućeg maksimuma, dok je Vettel sa 256 osvojio tek 53,89% od potencijalnog bodovnog maksimuma.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:55