GIULIETTA

Nasljednik Alfe 147 vraća legendarno ime iz pedesetih

Novi Alfin kompakt izravno cilja na VW Golf, a tvrtka ne krije ambicije prema kojima će Giulietta biti njihov najprodavaniji model ikad

ZAGREB - Alfini čelnici napokon su odlučili... Nasljednik dugovječne 147-ice neće se zvati 149, niti Milano, već Giulietta. Šefovi slavne tvrtke očekuju da će novi kompakt, kojim će Alfa Romeo proslaviti 100. godišnjicu postojanja, biti njihov najprodavaniji model uopće. S obzirom na prve slike koje otkrivaju dizajn novog modela, ta se odvažna ambicija čini sasvim ostvarivom.

Iako se kaže da je ljepota u oku promatrača, nova Alfa svakako spada među dizajnerski najuspješnije i najmaštovitije automobile kompaktne klase. Giulietta spaja najbolje elemente klasičnog Alfinog i modernog dizajna u cjelinu koja će mnogim kupcima biti neodoljiva kada novi model stigne u prodaju tijekom ljeta iduće godine.

Poželjan dizajn

Na prednjem dijelu ističu se nakošena prednja svjetla s LED lampicama za dnevnu vožnju, specifičan ‘V’ poklopac motora te dosad najimpresivnija Alfina trokutasta maska koja u donjem dijelu razdvaja poveći usisnik zraka. Jednako upadljiv i prepoznatljiv stražnji dio ima svjetla u LED tehnologiji, a u slučaju snažnijih modela, i dvije ispušne cijevi.

Novi kompakt bit će dostupan samo u izvedbi s pet vrata, a stražnje kvake bit će skrivene kod C nosača krova.

Neovisno o dizajnu, nova Giulietta neće biti samo ljepotica bez pokrića. U Alfi tvrde da je ovo pravi konkurent VW Golfu i ‘kompaniji’. Interijer će navodno biti kvalitativno vrlo impresivan, bez šlampavosti koja se u pojedinim detaljima mogla zamjeriti prethodniku. Osim fotografije sjedala, Alfa još nije otkrila kako će izgledati vozačko okružuje, no imat će poznatu instrumentnu ploču s okruglim brzinomjerom i okretomjerom izdvojenima u zasebnim kućištima, privlačnu središnju konzolu s domišljatim prekidačima... Na razini konkurenata, poput prvoklasnog Golfa, trebala bi biti i ponuda prostora te prtljažnik čiji će osnovni volumen iznositi 350 litara.

Nova platforma

Giulietta je navodno nastala na novoj platformi koja koristi Macpherson prednji i ‘multilink’ stražnji ovjes koji će u kombinaciji s DNA sustavom, prvotno korištenim u modelu MiTo, jamčiti odlične vozne osobine uz jednako uvjerljivu udobnost.

Alfa Romeo Giulietta imat će svjetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi u ožujku, prodaja počinje tijekom ljeta, a cijene za naše tržište još nisu poznate.

Snažni četverocilindraši sa serijskim start-stop sustavom

Giulietta će se nuditi s pet modernih turbomotora koji zadovoljavaju Euro V norme o dopuštenoj emisiji CO2. Osnovni 1,4-litreni benzinac razvija 120, a njegova sofisticiranija MultiAir izvedba 170 KS. Nova generacija Multijet dizelaša dostupna je u 1,6-litrenoj inačici sa 120 KS te u 2-litrenoj sa 170 KS. Najsnažniju Quadrifoglio Verde verziju pokreće 1,8-litreni turbobenzinski motor oznake 1750 TBi koji razvija 235 KS. Zanimljivo je da će svih pet motora serijski dolaziti sa ‘start-stop’ sustavom koji će pomoći smanjenju potrošnje gorive i emisije CO2. Neki od motora moći se će naručiti i s vrlo učinkovitom Q2 elektronskom blokadom diferencijala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 00:13