Europska agencija za zrakoplovnu sigurnost (EASA) razmišlja o promjeni postojećih pravila, primjerice onog koje onemogućava operacije s jednim pilotom u komercijalnom zrakoplovstvu, prenosi portal Croatian Aviation.
Naime, prema aktualnim pravilima, koja su uvedena 2016. godine nakon što je pilot na letu Germanwingsa u ožujku 2015. godine namjerno srušio avion i tako usmrtio ne samo sebe nego i 144 putnika te ostale članove posade, pilot u kokpitu nikada ne smije ostati sam. Znači, u slučaju da drugi pilot mora na WC, u kokpit mora ući članica ili član kabinskog osoblja i biti tamo s njime sve dok se drugi pilot ne vrati.
EASA je sada na tragu ublažavanja tog pravila i navodi da bi do promjene moglo doći vrlo brzo. Smatraju da je ona nužna kako bi se jednom pilotu, dok zrakoplov krstari, omogućilo da bude u kabini u vrijeme kada se drugi odmara. Shodno tome, uveli bi se dodatni sigurnosni sustavi. Razmišljanja, navodno, idu još i dalje, sve do dozvole operacija s jednim pilotom za čitav let, no to bi podrazumijevalo i sustave za letenje zrakoplovom bez zapovijedanja pilota. Tu točku zrakoplovna industrija još nije dosegnula.
NOVA PRAVILA
Ublažavanje sigurnosnih mjera: hoće li nas uskoro u avionu voziti samo jedan pilot?
Trenutačno pilot i kopilot u kokpitu nikada ne smiju ostati sami: ako jedan mora na toalet u kabinu ulazi netko od kabinskog osoblja
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....