Prošle godine putovanja su se vratila na velika vrata, turizam se oporavio brže nego što je itko očekivao, zračni promet se globalno vratio na 70-ak posto u odnosu na 2019. i vrijeme prije pandemije. Strastveni putnici kao da su jedva čekali otvaranje granica i čim se situacija s mjerama normalizirala spakirali su kovčege i krenuli u nove avanture. Pružatelji usluga nisu se tako brzo adaptirali pa smo svjedočili kolapsima u zračnim lukama, manjku automobila za najam, visokim cijenama prijevoza... No što nas očekuje u 2023.? Slijedi li potpuna normalizacija ili će se na putovanjima ipak osjetiti utjecaj dvije pandemijske godine? Evo nekih od predviđanja koja donosi američki Forbes.
I dalje će rasti broj putovanja, ali i potrošnja na njima
Prema svim istraživanjima, putovanja su i dalje visoko na listi prioriteta, čak i uz rekordnu inflaciju koja pogađa velik dio svijeta. Prazni avioni i najpoznatije atrakcije, uobičajen prizor za vrijeme pandemije, nije nešto što ćemo ponovo doživjeti. Istraživanja pokazuju i da je prošlo vrijeme ultra jeftinih putovanja i da su putnici sada spremni platiti više za bolju uslugu i fleksibilnije opcije u slučaju problema i otkazivanja.
Putnici će ponovo bukirati unaprijed
Nakon otvaranja granica putnici nisu bili skloni planiranju puno unaprijed, nikad nisi znao hoće li neka zemlja promijeniti propise ili zatvoriti granice, otkazivani su letovi, činilo se sigurnije u zadnji čas odabrati odredište i otputovati. Vratila se stabilnost, vraća se i planiranje nekoliko mjeseci prije putovanja. Istraživanje Virtuosa pokazalo je da putovanja u 2023. putnici planiraju ranije nego što su to činili 2019., a studija American Expressa u Americi pokazala je da je 50 posto svih putnika već krajem prošle godine počela planirati svoj ljetni odmor.
Rad od kuće ili rad s bilo koje lokacije na svijetu
Normalizacijom rada od kuće u vrijeme pandemije brojni su ljudi po prvi put iskusili kako je biti digitalni nomad, nešto što je ranije bilo rezervirano samo za IT-jevce i kreativne freelancere. Ako možete raditi od kuće, zašto ne bi radili s mora ili drugog kraja svijeta? Forbes predviđa da će „hush” putovanja biti veliki trend u ovoj godini. To znači da će radnici na tjedan ili dva otputovati negdje bez da to prijave poslodavcu i s druge lokacije obavljati sav svoj posao. Ideju su već prigrlili neki hoteli i ponudili popuste za duži boravak, a radnici prije i nakon radnog vremena uživaju u bazenu, wellnessu, šetnjama uz more, pripremljenom doručku svako jutro...
Odgovornost i održivost više nisu samo trend, već standard
Sve više putnika želi upoznati zemlju onakvom kakvu ju vide lokalci, izbjegavati napučena mjesta i masovni turizam. Dio je to trenda koji godinama raste u svijetu putovanja, a u 2023. postat će standard. Da, i dalje će svaki posjetitelj Pariza obići Eiffelov toranj, ali zavirit će i u manje razvikane kvartove, jesti u lokalnim gostionicama i pokušati da njihov ovac ostane lokalnom stanovništvu. Birat će se zeleniji načini prijevoza i cijeniti hoteli i smještaji koji vode brigu o ekologiji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....