KAO CRNI MRAMOR

VIDEO, FOTO Prizori kakve još niste vidjeli: NASA objavila fascinantne noćne snimke Zemlje!

NASA-ini znanstvenici objavili su snimke novog pogleda na Zemlju koji prikazuje noćna svjetla diljem planete i dosad neviđene detalje.

Snimke nazvane 'Crni mramor' dobivene su pomoću meteorološkog satelita “Suomi NPP” lansiranog u orbitu prošle godine i njegovog instrumenta za mjerenje infracrvenog zračenja, VIIRS.

Ovakve snimke je vrlo teško napraviti zbog oblaka i razlika u načinu na koji svjetlost pada na naš planet zavisno od godišnjeg doba.

No novi senzor dovoljno je osjetljiv da detektira noćni sjaj atmosfere, ali i svjetlost primjerice jednog jedinog broda u moru, a i satelit “Suomi” je 312 puta morao nadletjeti Zemlju kako bi bila dobivena njezina cjelokupna slika.

Kamere satelita snimale su dio po dio panorame, a zatim snimke objedinile u jednu fotografiju. Svaki snimljeni dio analizira se posebno, a isti kada sa satelitu istovremeno snimaju tri kamere.

Snimke prikazuju usamljene gradove, kao i velike metropole koje spektakularno na snimkama sjaje. Prikazane su rijeke s intenzivnim prometom, poput Nila. Vidi se i nafta kako gori na naftnim poljima.

Noćna snimka Zemlje znanstvenicima pomaće u praćenju ekonomske aktivnosti i rasta stanovništva. Primjerice, vidi se da ekonomski razvoj Sjeverne Koreje bitno zaostaje za susjedstvom. Također, snimci pomažu astronomima da odaberu pravo mjesto za postavljanje astronomskih opservatorija, jer je njima potreban mrak i tamno nebo.

- Brojni su razlozi zbog kojih je neophodno da vidimo kako izgleda Zemlja noću. Za razliku od ljudi, Zemlja nikada ne spava - kazao je Steve Miller iz Nacionalne uprave za istraživanje oceana i atmosfere.

26. lipanj 2024 23:13