Ako ćemo vjerovati nedavno provedenoj i objavljenoj studiji koju je provelo Sveučilište u Pennsylvaniji, kultna uzrečica da 'slika vrijedi tisuću riječi' potpuno je točna. Pa i u slučaju Facebooka, odnosno, profilnih fotografija koje postavljamo na tu društvenu mrežu.
Portal Bustle prenio je rezultate spomenute studije koja je provedena na uzorku od čak 60.000 ljudi.
'Ekstroverti uživaju u interakciji s drugima ljudima, primijećeni su u društvu i ono ih doživljava vrlo energičnima. Tu se pronalazi poveznica da pojedinci takvih osobnosti najčešće objavljuju profilne fotografije koje uključuju i druge ljude, ili pak na njima izražavaju pozitivne emocije.'
Jedna je to od tvrdnji studije nazvane 'Analiza osobnosti putem odabira profilne fotografije za društvene mreže'.
Nadalje, zaključeno je i kako visoko savjesni ljudi imaju tendenciju objavljivati 'klasične profilne fotografije', one koje nalikuju fotografijama za dokumente, odnosno, koje frontalno prikazuju njihovo lice.
Studija je analizirala mnoge aspekte profilnih fotografija na društvenim mrežama. U obzir su se uzimale razne slikovne značajke poput boje, estetike, načina na koji pojedinci prezentiraju svoje lice pa i emocije koje njihova lica prikazuju.
Koristeći navedene značajke, istraživački tim koji je na radio na ovom projektu otkrio je povezanosti s pet velikih dimenzija ličnosti poznatih u psihologiji – ekstraverzijom, ugodnošću, savjesnošću, neuroticizmom (emocionalnom stabilnošću) te otvorenošću.
I, iako društvene mreže u velikoj mjeri dopuštaju korisniku da oblikuje svoju 'virtualnu osobnost' i idealizira ono što ima potrebu idealizirati, istraživanja ipak pokazuju da su ponašanje i predstavljanje na društvenim mrežama svojevrstan 'produžetak samoga sebe' – tvrde istraživači iz studije te naglašavaju da su algoritmi postavljeni u njihovoj studiji točno procijenili osobnost korisnika u 65% slučajeva. Dakle, i dalje postoji 35% šanse za zavarate svoje Facebook prijatelje, ako vam je to namjera.
Ako nije, ili u tome niste uspješni, evo što prema istraživanju psihologa vaša profilna slika govori o vama.
1. Ekstrovertni ljudi, dakle, oni čija je osnovna osobina povezanost i otvorenost ka ljudima i stvarima oko sebe najčešće odabiru šarenu i jasnu fotografiju na kojoj se nalazi više ljudi. Oni vrlo rijetke nose naočale na profilnim fotografijama, to je, naime, povezano s introvertima.
2. Ugodne ljude karakterizira prosocijalno ponašanje nasuprot neprijateljskom te uključuje altruizam, povjerljivost i skromnost. Njihove profilne fotografije su mekanih linija, često pomalo mutne, ali pokazuju pozitivne emocije.
3. Savjesni ljudi promišljenog su djelovanja, prilagođavaju se normama i pravilima, organizirani su i imaju jasno postavljene prioritete. Oni izabiru šarene, prirodne i svijetle fotografije na kojima djeluju sretno.
4. Neuroticizam karakterizira osobe niske emocionalne stabilnosti. Često su anksiozne, nervozne, napete ili tužne, a njihove su profilne fotografije 'siromašne' bojama, ili pak koriste boje koje psihologija povezuje s negativnim emocijama. Mnogo njih lice prekriva naočalama, a velik postotak ovog tipa ljudi postavlja profilne fotografije na kojima im lice nije ni vidljivo.
5. Otvoren tip ljudi karakteriziraju obilježja poput maštovitosti i kreativnosti, originalnosti, umjetničke sklonosti i otvorenost prema novim iskustvima. Oni izabiru atraktivne, iako manje šarene fotografije koje često imaju pojačan kontrast i oštrinu. Njihove profilne fotografije često su kombinacija više njih s različitim mimikama i prikazanim emocijama.
U posljednje vrijeme ljudima sve češće smeta činjenica da Facebook 'zna sve o njima'. Sad kad ste shvatili da se 'otkrivate' i putem profilne fotografije, i ne sviđa vam se baš što ste otkrili, hoćete li na idućoj 'odglumiti' neku novu i poželjniju osobnost? – Nemojte. Vaši vas istinski prijatelji poznaju bolje no što ste svjesni, a mišljenjima onih virtualnih ionako se ne biste trebali previše zamarati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....