FOTO, VIDEO: GJ 1132b

'OTKRILI SMO NAJVAŽNIJI PLANET IZVAN SUNČEVA SUSTAVA' Malo veći od Zemlje, mogao bi biti ključan u potrazi za životom u svemiru!

MIT

Stjenoviti planet, otprilike Zemljine veličine, mogao bi biti najvažniji koji smo do sada otkrili zvan Sunčevog sustava, kažu astronomi, a prenosi Guardian .

Nimalo impresivnog imena, GJ 1132b kruži oko patuljaste zvijezde, 16 posto je veći od našeg planeta i udaljen 39 svjetlosnih godina. Ovo posljednje je posebno važno, budući da je planet dovoljno blizu da se teleskopima može utvrditi kakvu atmosferu ima, što bi moglo biti korisno u budućoj potrazi za životom na drugim planetima.

Astronomi su ovaj planet opazili kad je prolazio ispred "svoje" patuljaste crvene zvijezde, velike kao petina Sunca. Budući da se nalazi vrlo blizu zvijezde, pretpostavlja se da je temperatura na njegovoj površini oko 260 stupnjeva Celzijevih (što je ipak manje nego temperatura na Merkuru ili Veneri, na primjer). Budući da je toliko vruć, na njemu nema tekuće vode ni života kakav mi poznajemo. No, ipak ima kakvu-takvu atmosferu, što je važno za znanstvenike.

"Ako ovaj planet još uvijek ima atmosferu, to znači da bismo mogli pronaći i druge, hladnije planete koji imaju atmosferu i kruže oko majušnih zvijezda. U atmosferi takvih planeta bismo mogli tražiti molekule koje su znak života", kaže Zachory Berta-Thompson s uglednog američkog sveučilišta MIT.

Planet je otkriven teleskopima Cerro-Tololo s Inter-američkog opservatorija u Čileu, a za daljnje istraživanje astronomi s MIT-a već su rezervirali vrijeme na svemirskim teleskopima Hubble i Spitzer. Kada teleskop James Webb bude dignut u orbitu 2018. godine ovaj planet biti će jedna od njegovih prvih "meta".

Inače, ovih dana su znanstvenici objavili kako su pronašli najudaljeniji objekt Sunčevog sustava, smrznuto tijelo koje je od Sunca udaljeno 100 puta više nego Zemlja. Ovaj objekt nalazi se u Kuiperovom pojasu, domu svima nam dragog Plutona, o kojem smo ove godine puno saznali iz misije New Horizons.

21. rujan 2024 12:57