MOŽEMO ODAHNUTI

Kraj Zemlje proletio asteroid veličine kombija: Ovo je bio jedan od najbližih susreta s nebeskim tijelom ikad

Asteroid, ilustracija

Ho/Afp/Profimedia/Ho/afp/profimedia

Stanovnici planete Zemlje mogu odahnuti: asteroid veličine kombija proletio je pokraj Zemlje blizu južnog dijela Južne Amerike u 1:27 sati po našem vremenu, na visini od samo 3600 kilometara, prenosi BBC.

Riječ je o jednom od najbližih susreta s nebeskim tijelom ikada zabilježenih, što pokazuje kako još uvijek postoje asteroidi značajne veličine koji vrebaju blizu Zemlje i tek ih treba otkriti.

Primjerice, geostacionarni sateliti nalaze se oko 35 tisuća kilometara iznad Zemljine površine, a Međunarodna svemirska postaja na 400 kilometara.

Čak i da je asteroid nazvan 2023 BU krenuo prema Zemlji, njegov veći dio bi izgorio ulaskom u atmosferu s obzirom na njegov mali promjer od 3,5 do 8,5 metara, priopćila je NASA. No, nastala bi spektakularna vatrena kugla.

Usporedbe radi, poznati čeljabinski meteor koji je ušao u Zemljinu atmosferu iznad južne Rusije 2013. godine bio je promjera 20 metara. Proizveo je udar koji je uzrokovao razbijanje prozora na tlu.

Asteroid je prije nekoliko dana astronom amater Genadij Borisov u zvjezdarnici Margo na poluotoku Krimu.

Znanstvenici NASA-e tvrde da je orbita asteroida 2023 BU oko Sunca izmijenjena nakon susreta sa Zemljom. Povukla ga je gravitacija i prilagodila mu putanju kroz svemir.

- Prije susreta sa Zemljom, orbita asteroida oko Sunca bila je otprilike kružna, i trajala je 359 dana, stoji u priopćenju NASA-e.

Asteroid će sada napraviti jednu orbitu svakih 425 dana.

Znanstvenici su u blizini Zemlje identificirali oko 27 tisuća asteroida, uključujući njih oko 10 tisuća s promjerom većim od 140 metara. Nije poznato kreće li se ijedan od njih izravno prema Zemlji u doglednoj budućnosti.

NASA je u listopadu prošle godine udarom sonde po prvi put uspjela promijeniti smjer kretanja asteroida, što je bio prvi pokušaj čovječanstva da postavi obranu planeta.

Čudovišta od asteroida, poput ogromne stijene promjera 12 kilometara zbog koje su izumrli dinosauri, vjerojatno su već otkrivena i nisu razlog za brigu, piše BBC.

22. travanj 2024 16:28