ZANIMLJIV EKSPERIMENT

KEMIJSKI SIGNAL PARTNERIMA Znanstvenici otkrili: Ženske suze smanjuju seksualnu želju kod muškaraca

Getty
Znanstvenici su spoznali da je razina testosterona u slini muškaraca 13 posto niža nakon što udišu ženske suze, a manje testosterona znači i manje agresivnosti

Ženske suze sadrže kemijski signal koji snižava razinu testosterona i prigušuje seksualnu žudnju kod muškaraca, tvrdi izraelski znanstvenik dr. Noam Sobel sa znanstvenog instituta Weizmann u Rehovetu.

Sobel i njegovi suradnici već nekoliko godina istražuju kakav učinak na muškarce stvara udisanje svježih ženskih suza. Te su suze prikupljane dok su sudionice eksperimenta gledale film tugaljiva sadržaja, a zatim su ih udisala 24 mlada muškarca koji su se dragovoljno prijavili za eksperiment.

Nakon toga muškarcima su na kompjutoru pokazivali slike atraktivnih žena : 17 ispitanika, međutim, doživjelo ih je manje privlačnima nego prije udisanja suza.

Tijekom drugog eksperimenta, znanstvenici su spoznali da je razina testosterona u slini muškaraca 13 posto niža nakon što udišu ženske suze.

U trećem eksperimentu, znanstvenici su pomoću funkcionalne magnetske rezonancije (fMRI) otkrili da udisanje ženskih suza smanjuje aktivnost dijelova mozga povezanih sa seksualnim potrebama, poput hipotalamusa.

- Lako je uvidjeti prednost postojanja takvog kemijskog signala u suzama. Temeljno, on vas štiti kad ste ranjivi – pojasnio je Sobel čija je studija objavljena u prestižnom znanstvenom časopisu Science . Naime, smanjenje razine testosterona zbog udisanja ženskih suza rezultira i njihovom manjom agresivnošću.

Suze su proizvod lakrimalnih žlijezda i sadrže niz kemikalija, uključujući proteine, enzime i otpadne produkte metabolizma. No, znanstvenici tvrde kako je kemijski sastav emocionalnih suza različit od onoga kad oko zasuzi ako mu zasmeta zrnce prašine.

01. srpanj 2024 10:00