ZAGREB - Malo ljudi zna što su to subliminalne poruke. Još ih manje zna da smo gotovo svakodnevno negdje putem medija izloženi takvim porukama. Subliminalna poruka je ona koju percipiramo podsvjesno , a tim putem mogu se primati i sugestije.
Scientific American prisjetio se poznatog eksperimenta Jamesa M. Vicaryja, nezavisnog istraživača tržišta. On je 1957. godine u jednom kinu tijekom šest tjedana za vrijeme trajanja filma ubacivao svakih pet sekundi poruke "Jedi kokice" i "Pij Coca - Colu", u trajanju od tri milisekunde. Taj kratki interval bio je dovoljan za gledatelje da podsvjesno upiju poruku i djeluju u skladu s njom. Tako je Vicary spoznao kako je prodaja pića u tom kinu porasla za 18, a kokica za 58 posto.
Znanstvenci danas na subliminalne poruke gledaju kao na mit. Nedavni eksperiment pokazao je kako subliminalne poruke mogu na nas utjecati samo ako smo otvoreni prema nagovaranju zbog neke posebne potrebe, poput žeđi, objašnjava Scientific American. Iako je javnost stalno u strahu od manipulacije, zapravo smo podložni nesvjesnim utjecajima svaki dan, poput glazbe u supermarketu koja nas vodi do određene vrste proizvoda.
Za subliminalne poruke se vežu brojne teorije zavjere, od manipulacije djecom putem crtanih filmova do sugestija za samoubojstvo u pjesmama Ozzyja Ozborna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....