Umirovljenik iz Zagreba odavno je odabrao operatera i pretplatu za svoj mobitel. Ne zove previše. Dva, tri poziva dnevno, ali i ne prati detaljno troškove telefoniranja. Prošli je mjesec poslao tridesetak SMS poruka i 82 telefonska razgovora u ukupnom trajanju od tri sata i 16 minuta. Dobio je račun od 175,15 kuna.
Da se odluči malo bolje pozabaviti svojim troškovima, doznao bi da može proći i do četiri puta jeftinije. Najjeftinije bi prošao s bonom koji mu omogućava 200 minuta razgovora mjesečno i 150 SMS-a, što bi ga koštalo svega 44,21 kunu mjesečno. No čak i da odluči ostati kod istog operatera, i to na ugovornoj pretplati, može proći znatno jeftinije i odabrati pretplatu od 97,78 kuna mjesečno, što je 77 kuna manje od zadnjeg plaćenog računa. Sve to u samo nekoliko minuta pokazala je web aplikacija Tariff Sheriff za usporedbu tarifa mobilnih operatera za privatne korisnike koja je prije nekoliko dana lansirana na hrvatskom tržištu.
Velika ponuda
- Ovo je primjer umirovljenika koji doista nije proučavao ponudu na tržištu i pokušao proći jeftinije pa ne mogu svi očekivati da mogu proći četiri puta smanjiti trošak, ali u svakom slučaju dobit će informaciju o najjeftinijoj opciji na tržištu prema svojoj stvarnoj potrošnji i navikama telefoniranja - objašnjava Ivan Mikulek, idejni začetnik aplikacije.
Taj inženjer računarstva koji je posljednjih 15-ak godina vezan uz telekomunikacije kaže da je ideju za aplikaciju dobio upravo zbog toga jer operateri stalno mijenjaju tarifne pakete pa se u velikoj ponudi korisnicima doista teško snaći. Tariff Sheriff zapravo je “price performance” sustav za simulaciju potrošnje kakve koriste upravo telekomi pa su slični sustavi dosad bili skupi i nedostupni malim korisnicima. Same tarife koje nude operateri održavaju se tako da ih je ustvari nemoguće usporediti i jednostavno odabrati najpovoljniju opciju.
- Operateri koriste takve alate kad kreiraju tarife za tržište. Čak i kad korisnik zna broj potrošenih minuta prema određenim operatorima ili MB prenesenih podataka, zapravo je to nedovoljno za odabir optimalne tarife. Naša web aplikacija optimizira troškove korisnika uzimajući u obzir sve. Aplikacija precizno računa i daje ponude temeljem aktualnih tarifa operatora koje stalno pratimo. Softver uzima u obzir navike i ponašanje pojedinog korisnika iz njegova ispisa poziva i stoga je simulacija individualizirana za korisnika - ističe Mikulek.
Detaljne upute
Objašnjava da korisnik ne dobiva tek najjeftiniju tarifu, nego tarifu koja bi za njega bila optimalna, uzimajući u obzir njegove navike potrošnje i ponašanje. Ne koristimo svi mobitel na isti način.
Na hrvatskom tržištu zasad je u funkciji web servis. Korisnike se detaljno upućuje da od svog operatera zatraže ispis svog posljednjeg računa.
Za 15 kuna, koliko košta usluga Tariff Sheriff, korisnik na mail dobiva simulacije deset najboljih tarifa i potencijalnu mogućnost uštede bez promjene potrošačkih navika kad je riječ o korištenju mobitela. Nekoliko simulacija koje smo sami isprobali pokazuju značajne mogućnosti uštede. Web aplikacija za simulaciju uzima u obzir podatke o lokalnim i inozemnim pozivima, prenesenim podacima i porukama, za sada bez roaminga i prometa prema brojevima s posebnom tarifom. Uz preciznu statističku obradu oko 1300 tarifnih paketa za jedan ispis poziva, simulator uzima u obzir trajanje i količinski broj poziva za svaki vremenski period iz svake tarife, opcije, akcije ili promocije zasebno, a za koji period je operator na svojoj tarifi definirao cijenu i obračunske jedinice.
Nakon što korisniku isporuče ispravnu simulaciju, podatke o prometu iz ispisa poziva brišu iz baze podataka.
Zasad se kod izračuna ne uzima u obzir ponuda mobitela, što je presudno kod mnogih potrošača u odabiru tarife, a moguće je da će u budućnosti i to biti uključeno u sustav. Zasad je izgledniji razvoj ponude i na poslovne korisnike.
Na projektu su radili hrvatski programeri, dizajnerice i pravnice, a iza web aplikacije stoji tvrtka Tariff Sheriff LTD, registrirana u Velikoj Britaniji.
- Nažalost, hrvatske tvrtke ne mogu raditi s GooglePlayom i PayPalom, a nama je to važno zbog mobilne aplikacije s kojom ćemo uskoro izaći na tržište. Ekipa koje je radila aplikaciju ima opsežni background u telekom industriji. Na projektu radimo posljednje tri godine i vrijednost ulaganja premašila je dva milijuna kuna. Sustav je kompleksan i mogu reći da smo ga baš ‘izbrusili’. Smatram kako nije dovoljno staviti sto ljudi na projekt da se skrati vrijeme razvoja. Manji tim je fleksibilniji u razvoju softvera, ali normalno je da onda dulje traje, jer niz stvari treba rješavati u hodu - ističe Ivan Mikulek.
Širenje na tržišta
Nakon lansiranja web aplikacije u planu je i mobilna aplikacija. Pred završetkom su mobilne aplikacije za Android koji bi se tijekom ljeta trebao naći na Google Play trgovini. U planu je i razvoj za iPhone.
Ivan Mikulek kaže kako su već za izlazak na hrvatsko tržište sve prilagodili i odradili na najboljim tehnologijama da bi sve bilo spremno i za izlazak na ostala tržišta. Web aplikacija tako bi uskoro trebala biti dostupna u Sloveniji i Velikoj Britaniji. U planu je širenje i na druga tržišta. Interes potrošača za takve alate koji mogu pomoći u smanjenju troškova je velik.
Kako se bira najpovoljnija mobilna tarifa?
1. Od svog operatera zatražite ispis troškova za posljednji mjesec
2. Podaci se aplicirau u Tariff Sheriff program čiji softver uzima u obzir navike i ponašanje pojedinog korisnika iz njegova ispisa poziva
3. Obrađuje se 1300 tarifnih paketa koji postoje na tržištu
4. Korisnik na mail dobiva simulacije deset najboljih tarifa i potencijalnu mogućnost uštede bez promjene navika pri korištenju mobitela
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....