SVEUČILIŠTE CORNELL

Dekodiran genom konja koji s ljudima dijeli značajan dio DNK

Goran šebelić/Cropix
- Budući da konji i ljudi pate od sličnih oboljenja, identifikacija njihovih genetskih uzročnika u konja obećava dublji uvid u poznavanje bolesti u obje vrste - izjavila je koautorica istraživanja

ZAGREB - Međunarodna skupina znanstvenika dekodirala je genom domaćeg konja. To postignuće važno je za razumijevanje evolucije tih životinja, ali i za medicinu jer konj dijeli značajan dio DNK s ljudima. Primjerice, konji mogu oboljeti od 90 nasljednih bolesti koje imaju veliku sličnost s oboljenjima koja pogađaju ljude.

Poznavanje bolesti

- Budući da konji i ljudi pate od sličnih oboljenja, identifikacija njihovih genetskih uzročnika u konja obećava dublji uvid u poznavanje bolesti u obje vrste - izjavila je Kerstin Lindblad-Toh s Masachussetts Institute of Technology (MIT), koautorica istraživanja objavljenog u časopisu Science. Tijekom istraživanja znanstvenici su koristili DNK kobile Twilight koja živi u staji na Sveučilištu Cornell.

Tri milijarde ‘slova’

Analiza njezine DNK pokazala je da je genom konja “pismo” jer koje sadrži između 2,5 i 2,7 milijardi “slova” A,T, C i G (kratice za baze adenin, timin, citozin i guanin). Usporedbe radi, čovjekov genom sadrži oko tri milijarde “slova”. Prije nekoliko dana britanski su znanstvenici najavili da su sekvencionirali 98 posto genoma domaće svinje.

29. travanj 2024 01:25