PRIČA O USPJEHU

UJUTRO IŠAO NA FAKS, POPODNE DOSTAVLJAO PIZZE, A PO NOĆI KOVAO VELIKE PLANOVE Tinejdžer pokrenuo ludi biznis s odjećom i od sebe stvorio milijunaša

Robin Gallant i Ben Francis
 Instagram
 

Teško je reći kako je tada 19-godišnji Ben Francis imao vremena i energije pokrenuti svoj posao s Gymsharkom. Iako se i mnogi drugi mladi poduzetnici muče radeći normalan posao od 9 do 5 pa tek nakon toga razvijaju svoj posao, Ben je te 2012. bio student preko dana, a dostavljač pizza tijekom večeri, piše BBC.

- Ujutro bih išao na predavanja na fakultetu Aston u Birminghamu koja bi obično završila tek poslijepodne, a onda bih dostavljao pizze za Pizza Hut od 5 popodne do 10 navečer. Na e-mailove vezane uz Gymshark odgovarao bih između dostava ili navečer kad bih stigao kući. Tad bih radio i na svojem websiteu te dizajnirao nove proizvode, priča Ben.

Nakon dvije iscrpljujuće godine - a svake je ostvario prihod od oko impresivnih 250.000 funti - Ben je napustio studij i svijet pizze i u potpunosti se posvetio svojoj kompaniji.

Danas Gymshark vrijedi mnogo više i samo ove godine očekuje promet od oko 100 milijuna funti.

I prije nego se bacio u biznis 2012. godine, poduzetnički duh je u Benu već bio spreman. Kao tinejdžer je pokrenuo web stranicu koja je prodavala registracijske oznake za automobile. Kao zaljubljenik u fitness, osmislio je i dvije aplikacije za vježbanje od kojih je jedna zaradila oko 8.000 funti.

Slijedila je ideja o Gymsharku, online trgovini namijenjenoj fitness fanaticima koja je prodavala dodatke prehrani.

- Išao sam u teretanu i bio zainteresiran za takve stvari. Želio sam se uključiti u fitness industriju, kaže Ben.

Nakon što je zaključio da su marže i zarada od dodataka prehrani prilično niske, bacio se na odjeću.

- Sjećam se da sam tražio uokolo i nisam mogao naći ništa što bih htio obući. Tad sam rekao: Hajdemo onda nešto napraviti!

Uz pomoć brata i nekolicine prijatelja, kupio je šivaću mašinu i printer i u garaži svojih roditelja počeo izrađivati majice, tajice i ostalu odjeću za fitness.

- Moja baka je pravila zavjese i naučila me šivati. Sjećam se da smo imali deset narudžbi, a za 12 ili 15 stvari bih potrošio čitav dan. Ali bilo je zabavno.

Ben, kojemu je sad 26 godina, kaže da u ono vrijeme nije imao nikakav plan za razvoj tvrtke.

- Bilo je to nešto poput: Ovo bih želio nositi, pa ću to napraviti, priča.

Kompanija je počela izrađivati odjeću za vježbanje koja je pristajala mršavim tinejdžerima jer je većina drugih proizvođača pravila stvari namijenjene mišićavim, odraslim ljudima.

Ben kaže i kako su cijene svojih stvari određivali 'od oka', odnosno onoliko koliko su i sami bili spremni platiti za neki komad odjeće.

Danas, šest godina kasnije, Gymshark ima više od 1,2 milijuna kupaca i 215 zaposlenika, a tvrtka je smještena Solihullu u Midlandsu.

Ali kako je tvrtka narasla tako brzo? Ukratko, bilo je to zbog lukavog korištenja društvenih mreža.

Točnije, Gymshark je odlučio poslati nekoliko besplatnih primjeraka svoje odjeće ključnim influencerima i poznatim body builderima poput Lexa Griffina i Nikki Blackketter, koji imaju značajnu sljedbu na društvenim mrežama.

Nadali su se da će te fitness zvijezde pozitivno ocijeniti njihove stvari. Ideja je uspjela bolje od očekivanog i ubrzo je stigla reklama na Youtubeu i Instagramu. Prodaja je nakon toga odletjela nebu pod oblake.

U isto vrijeme radili su i na vlastitim platformama i pokušavali postati što vidljiviji. Danas imaju više od 2,4 milijuna pratitelja na Instagramu i 1,5 milijuna na Facebooku. Redovito održavaju događanja diljem svijeta na koja pozivaju kupce da upoznaju influencere koji s njima surađuju. Obično se odazove više stotina ljudi.

Drugi ključan faktor bilo je dovođenje u tvrtku veterana industrije sportske opreme Stevea Hewitta koji je postao menadžer u travnju 2015. godine.

Ben je i dalje većinski vlasnik, no Hewitt i glavni strateg Paul Richardson također imaju određeni udjel. Još jedan udjelničar je Benov prijatelj Lewis Morgan koji je pomogao pokrenuti tvrtku, no otišao je prije nekoliko godina. Benova djevojka Robin Gallant radi kao 'ambasadorica branda'.

Emily Sutherland, novinarka Drapersa, lista posvećenog trgovini, kaže da je za uspjeh Gymsharka bilo presudno njihovo korištenje društvenih mreža.

- Influenceri kupcima daju razlog zašto kupiti baš Gymshark, a ne neki drugi brend. Osjećaju osobnu povezanost.

Sutherland kaže i da je Gymshark kadar brzo reagirati na promjene jer je do dan danas ostao online trgovina neopterećena skupim održavanjem pravih trgovina.

U budućnosti, Gymshark se planira više posvetiti prodaji na drugim kontinentima, iako već i sada oko 40 posto prodaje ostvaruju u SAD-u. Žele do 2020. imati 25 online trgovina prilagođenih pojedinim državama.

Možda će otvoriti i prvu pravu trgovinu.

- Ne idem baš često u kupovinu, no mislim da je dobra ideja negdje imati pravu trgovinu. Nisam još siguran, no trebat će nam puno mjesta. To mora biti jako cool trgovina, kaže Ben.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 22:04