Malo će Međimurje ovog vikenda biti najveća europska pozornica sporta. Prvu utrku Speedway Grand Prixa u sezoni na Eurosportu će uživo pratiti desetci milijuna ljudi u 40 zemalja. Jedini je to događaj, uz Croatia Rally 2022., koji ravnopravno parira prvoj ligi sportskih događaja sezone. Košta milijun kuna i uvrštena je na listu velikih sportskih manifestacija Ministarstva turizma i sporta
Novi globalni promotor, Discovery sports events, vlasnik Eurosporta s desetogodišnjom licencom za organizaciju, nema namjeru stvari prepustiti slučaju. Brojke vezane uz događaj su impresivne i za najveće europske metropole, a kamoli za najmanju hrvatsku županiju. Već dva su tjedna u Donjem Kraljevcu parkirani veliki šleperi, koji su dovezli više od sto tona opreme. Među ostalim, kamionima je iz Varšave stigla i glavna pozornica koja se okreće, osvijetljena led rasvjetom. U boxu je led ekran, boksevi za vozače su novi, opremljeni TV ekranima na kojima vozači prate utrku. Tu je i 250 članova tehničkog i produkcijskog tima.
Svima je domaćica mlada Darija Pavlic, žena odrasla uz Speedway. Obitelj Pavlic je sinonim za ovaj sport, a Darija vuče sve konce. Od svoje 14. godine uz Speedway je stazu. Već tako mlada je obavljala sve poslove menadžera svog mlađeg brata, umirovljenog vozača Speedwaya, Jurice Pavlica. Žena pa još i mlada, često se susretala sa skepsom starijih, još uvijek konzervativnih vozača.
Kraljevečki stadion Darijino je igralište iz djetinjstva. Doslovno, zato riječ i jest bez navodnika. Sagradio ga je njezin otac Zvonimir Pavlic, kad je vidio da sina Juricu zanima Speedway i dobar je na stazi. Građevinski poduzetnik si je mogao to priuštiti. On sam, ovih dana na stadionu užurbano radi s tehničarima. Organizacija jest Discoveryjeva, ali stadion je njegov. Na njega dolazi starim biciklom bez brzina, s guvernalom od motora za Speedway.
Stadion i okolica okruženi drvećem danas čine lijepi kompleks. Osobito je zanimljiva dvorana, koju je iskusni građevinar napravio tako da izgleda kao špilja u nasipu.
- Prvo je sagrađena staza i jedna tribina, pa malo po malo entuzijazam se širio. Održavale su se utrke, vozači su dolazili na treninge. Kad smo 2010. godine završili stadion kakav je danas, održan je ovdje prvi Grand prix – ispričala je za Jutarnji Darija Pavlic.
Njezin je život bio sasvim drugačiji od onog tipične osmoškolke. U petak je ujutro imala školu u OŠ Goričan, poslijepodne je već bila na putu prema nekom od europskih Speedway stadiona.
- Bili smo kao nomadi na putu. Vozili po tisuće kilometara do destinacije, spavali u kombiju. Noću se putovalo, subotom ujutro negdje bi stigli. Tad je počeo moj posao, rješavanje papirnatog djela priče. Tehnički pregled za licencu, prijave, startne dozvole... Vodila sam statistiku na utrkama. Znali smo sve, svi su znali nas. Jurica je bio strašni talent o kojemu se govorilo, Negdje usput smo naučili engleski, nikad ga nisam učila u školi. Nikad mi ni jedna škola, a završila sam ekonomiju i menadžment nije pomogla u životu, koliko znanje engleskog jezika. Sve je na engleskom, prijavnice, pravilnici... Najviše sam ga naučila na Cartoon Networku. Svi smo naučili i poljski – ozbiljna je Darija. Nije uštogljena, samo svoj posao brige o svemu shvaća ozbiljnom zadaćom. To i jest. Uvijek je bila, kaže, Speedway cura.
Osim za brata, Darija danas radi za Speedway asocijaciju, u komisiji je za staze, a često, kao jedina žena na svijetu na toj poziciji, preuzme funkciju predsjednika žirija FIMA-e, krovne svjetske motorističke organizacije.
Ženstvena je a snažna, trenira crossfit, radi u obiteljskoj građevinskoj firmi. Svakog je dana u pola šest na nogama.
Speedway staza u Gornjem Mihaljevcu uživa ugled jedne od najboljih i najatraktivnijih u svijetu. Dugačka je 305 metara. Stadion ima 6500 sjedećih mjesta. U Međimurju vozači ne plaćaju startninu, svih 18 dobiva novčanu nagradu, 5000-20.000 eura.
Međimurje je turističko orijentirana županija i polako gradi svoju kvalitetnu turističku priču. Događanje ovakvog kalibra ogroman je korak naprijed u toj priči. Samo u vikend noći Grand prixa prodano je 2500 kreveta, a kad se tome pribroje i zadnja dva tjedna, radi se o tisućama noćenja. Kapaciteti, hoteli i kuće za odmor su puni, profitira i susjedna, Varaždinska županija gdje boravi dio ekipe. Izvanpansionska potrošnja je ogromna, samo za event je produkcija naručila catering za 150.000 kuna.
Čovjek zbog kojega je sve ovo počelo dok je bio dječak, danas više ne vozi. Jurica Pavlic ima 32 godine, dvije godine ne nastupa i tek sad ima vremena na zubima nositi aparatić.
- Odlučio sam se umiroviti i ne vraćam se na motor. To je bilo to – kaže. Međimurac je bio juniorski viceprvak svijeta, europski prvak. Najteže mu je bilo "spasati" motor sa stazom.
- Vrijeme se mijenja, u skladu s njim se mijenjaju i uvjeti na stazi. U boksu moramo brzo odlučiti o promjenama na autu.
Spomenemo li da je Speedway opasan sport, Pavlic će reći da je opasno i prelaziti cestu. Priznati će samo da je adrenalinski. Profesionalno se njime bavio 17 godina i neće priznati da mu vožnja nedostaje. Ima sve vrijeme kćeri, Niki i Kim, a supruga napokon mirno spava.
Danas se bavi pripremom staze i tehničkim detaljima. Djed je bio "mehaničar za sve" pa je učio s njim.
Jurica Pavlic autor je i ovogodišnjih pehara, jer bilo mu je, zajedno s dvojicom prijatelja, važno napraviti nešto posebno. Drukčije.
Da je obitelj Pavlic sa stadionom napravila dobar posao, reći će laskava titula "najpraktičnijeg speedway stadiona na svijetu", za publiku i vozače.
Nitko od trojke zaljubljene u Speedway nije, redom nam ponavljaju, još u petak ujutro bio svjestan koliko je veliko sve što se događa na njihovom stadionu.
- Za nas je veliki događaj kad dođu vozači iz svjetskog vrha, a tu ih je 16 najboljih. Međutim, prošli je vikend u Međimurje i Donji Kraljevec došao i direktor Discoveryja, Francois Ribeiro U tom trenutku shvatiš da se radi o globalnom poslu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....