VLASNICA HIT BIZNISA

Na njezinim krevetima spavaju psi u Esplanadi, Nijemci ih obožavaju, slavnog muža dugo je skrivala, a sada ga šalje i u dostavu

Iva Goluža i psić Paqo

 Neja Markicevic/Cropix/Cropix
Riječ je o stvarno potentnom tržištu jer u Njemačkoj ima 10 milijuna pasa i 15 milijuna mačaka, kaže vlasnica uspješnog brenda

Prošla su vremena kad je opremanje doma bilo isključivo funkcionalne naravi, ali uvijek postoji taj jedan komad namještaja za koji bismo htjeli da je malo viši, niži, svjetliji, tamniji ili praktičniji. Taj je problem imala i Iva Goluža kad je prije 12 godina birala pseći krevet za svog ljubimca Baka. Na kraju je odustala od potrage, dizajnirala ga po svom ukusu i otvorila Qushin.

Saznali smo kako nastaju kreveti na kojima spavaju ljubimci kad im vlasnici odsjedaju u Esplanadi, koliko su se promijenili trendovi u posljednjih deset godina i što se iz asortimana najviše prodaje. Prvi pseći krevet iz Qushinove tvornice na tržištu se pojavio prije devet godina, ali Iva i dan-danas svaki proizvod prije slanja pregleda, zapakira, a ponekad čak i osobno dostavi.

image

Iva Goluža, vlasnica Qushina

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Za razliku od savršeno posložene trgovine, u kojoj svaki jastuk ima svoje mjesto na polici, u njezinoj radionici za šivanje na Vrbiku vlada kreativni nered. Na ulazu nas dočekuje simpatični havanezer Paqo, koji je čistim nepotizmom stekao poziciju u tvrtki, ali svakako se čini da je omiljen među kolegama. Nakon njega izviruje vlasnica s kojom prolazimo uz stotine kreveta da bismo došli do tri šivaće mašine koje rade punom parom.

Ovdje glavnu riječ vodi Ljiljana Geld koja je uz Ivu od prvoga dana te je zadužena da sve njezine ideje pretvori u gotov proizvod. U tekstilnoj industriji radi više od 30 godina, a u ovu se priču upustila jer joj se svidjela ideja da svojim radom pridonese da ljubimcima bude što udobnije i ljepše.

image

Ljiljana, Iva i psić Paqo

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Voditeljica proizvodnje objašnjava kako im šivanje nije najzahtjevniji dio posla jer imaju iskusne radnice koje prate krojnu sliku, odjednom se kroje stotine komada koji nakon toga idu u proizvodnju. Svaka mašina ima svoju operaciju pa djelatnice u osam sati rada mogu proizvesti od 30 do 50 proizvoda.

Tome prethodi onaj teži dio "pogađanja proizvoda", odnosno brojni pokušaji koji ne zadovoljavaju uvijek standarde šefice Ive. Ponekad joj se ne svidi uzorak na konačnom proizvodu, ponekad su to dimenzije ili boja na određenom modelu. Sve te neuspjele pokušaje daruju ili postanu Paqovo vlasništvo, a neki još stoje u radionici kao podsjetnik na ranije, loše odluke.

image

Qushinova šivaona

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Iako prosječan čovjek i pas ne bi primijetili da nešto ne valja, kod Ive sve mora biti savršeno. Otkriva kako sanja o danu kad će tvrtka imati profesionalne menadžere kako bi se mogla posvetiti razvojnoj fazi proizvoda jer je taj dio najviše uveseljava. Novi model jastuka uspjeli su proizvesti u nešto više od tjedan dana, no muke im zadaje torba za pse na čijem dizajnu rade već mjesecima.

image

Djelatnice u šivaoni

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Na pitanje što je ranije radila, a da joj sada ne bi palo na pamet, odgovara kako je i dalje slaba na kupce. Kad je netko zamoli da proizvod prilagodi, skrati ili modificira kako bi savršeno odgovarao prostoru, uglavnom popusti i izludi svoje ‘šivalice‘ koje za to moraju raditi novi kroj i gubiti dragocjeno vrijeme.

Povratak u 2012.

Poduzetnički duh u Goluži se probudio kad se prije dvanaest godina s obitelji uselila u novi dom. Sve je bilo po njezinom ukusu, dok na red nije došla kupnja psećeg kreveta.

- Nijedan mi se nije svidio, ali sam ipak nešto odabrala. Sjedila sam u dnevnom boravku, gledala Baka u krevetu i mislila ‘bože, je li moguće da taj krevet ne može biti ljepši?‘ - prisjetila se vlasnica Qushina uz objašnjenje kako je tada ponuda bila bitno siromašnija nego danas.

image

Pseći kreveti uključujući nagrađeni model

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Ozbiljno se bacila na posao te je svjetlo dana ugledao Cloud model u kojem je spojila jednostavnost i minimalizam, a dodatke za ljubimce tretirala je kao proizvode za uređenje doma. U počecima su korišteni pamučni printevi koje su danas zamijenili visokokvalitetni reciklirani materijali.

Osim izgleda, Qushin je od početaka koncentriran na funkcionalnost, održavanje i održivost. Svaki krevet u ponudi ima navlaku koja se lako skida i može se prati, punjenje koje se može nadopuniti ili isprazniti, a za iste modele mogu se kombinirati različite navlake.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Još jednu revoluciju unijeli su u prikazivanje takvih proizvoda na tržištu. Iako je danas uobičajeno da se angažiraju profesionalni fotografi za bilo koji novi proizvod, u Qushinu je već gotovo deset godina svaka nova kolekcija praćena snimanjem tijekom kojeg fotograf trči oko ljubimaca kako bi uhvatio najbolji kadar.

Iva kaže da Qushin stalno prati trendove jer nema potražnje za uzorcima iz prijašnjih kolekcija, ali u šali govori kako će ih možda ponovno izvući za koju godinu kao "retro kolekciju". Prateći potrebe tržišta, danas se na policama trgovine mogu naći deke, prostirke, torbe, zdjelice, povodnici, ogrlice, igračke kao i asortiman za mačke.

image

Kolekcija Living za ljude

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Svi se ovi proizvodi proizvode u Hrvatskoj, pazeći na visoke estetske kriterije. Kad su shvatili da su s ljubimcima napravili dobar posao, tržištu su ponudili i pseće krevete za ljude, popularno nazvane bean bag (vreće za sjedenje). Qushinove vreće krase neke od najluksuznijih vila u Hrvatskoj, a nedavno je predstavljena i kolekcija Kids za dječje sobe.

Iz financija u dizajnere

Dva najprodavanija Qushinova modela - Sofa i Divan - ipak su rezervirana za kućne ljubimce. Model Sofa je 2021. godini dobio nagradu EPDA (European Product Design Award) te donio u Qushin zlatnu medalju. Ne želi samu sebe hvaliti, ali doznajemo kako je mozak operacije za nastanak Sofe bila Iva.

Po struci je ekonomistica koja je ranije radila u korporacijama baveći se financijama i kontrolingom. Brojke, analize i grafove lako je zamijenila odabirom uzoraka, boja i oblika. Ideju o Sofi smišljala je neko vrijeme, a nagrada je bila samo šećer na kraju.

image

Qushin, Radnička cesta 1a

Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Svjesna da su Qushinovi proizvodi možda nedostupni svim vlasnicima ljubimaca, objašnjava kako je više puta bilo pokušaja proizvodnje komercijalnijeg proizvoda. Trenutačno u ponudi imaju krevete za ljubimce koji stoje od 70 do 250 eura.

- Jednostavno nisam to uspjela napraviti, htjeli smo nešto jeftinije i pristupačnije, a kad bismo počeli razvijati model, morala bih dodati zatvarač, naslon ili neki dodatak. Ovako sam sigurna da bih bilo koji proizvod iz ponude bez problema stavila u svoj dom - kaže vlasnica Qushina.

Dodaje da su njezini kupci različitih platežnih moći te ima onih koji će svome ljubimcu pružiti luksuz time što će krevet kupiti na rate, ali i onih koji proizvode ne smatraju skupima. Zajednička im je karakteristika, bez obzira na to što imaju ili nemaju, da o svojim ljubimcima pričaju na identičan način.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Konkurencije na tržištu, tvrdi, uvijek ima. S obzirom na to da je Hrvatska relativno malo tržište za prodaju nišnih proizvoda, već dulje proizvode dostavljaju u cijeloj Europi. Na putu da Qushin postane dostupan na cijeloj kugli zemaljskoj problem stvara prijevoz, odnosno veličina proizvoda koja bi cijenu dostave digla u nebesa.

Uz web-prodaju, diljem Hrvatske i zapadne Europe ovi se proizvodi mogu kupiti i u trgovinama. Dogodine, Iva planira otići korak dalje i sve ono što ima u Hrvatskoj na isti način pokrenuti u Njemačkoj.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

- U Njemačkoj ima 10 milijuna pasa i 15 milijuna mačaka, dakle riječ je o stvarno potentnom tržištu. Nijemci vole naše proizvode, udomljavaju s naših područja i doista se brinu o svojim ljubimcima - navodi vlasnica Qushina.

Vjeruje kako će se uskoro i industrija putovanja prilagoditi potrebama vlasnika ljubimaca. Ugostiteljski objekti, hoteli, restorani i kafići već su se ukrcali na taj vlak, a poduzetnica smatra kako će ubrzo i avioprijevoznici prepoznati potencijal. Planovi Qushina definitivno su usmjereni na to.

Poslovno i privatno

Ovog ljeta Iva je godišnji odmor preskočila kako bi ga ostali zaposlenici mogli uzeti u željenim terminima. S vremenom joj to sve lakše pada, no bori se s odvajanjem poslovnog i privatnog. Ako je na godišnjem i ostane u Zagrebu, gotovo uvijek ode u skladište ili trgovinu.

- Toliko dugo sam funkcionirala tako da radim do osam ili devet navečer da ne znam što bih radila kad dođem kući oko četiri ili pet. Jednostavno ne znam drukčije živjeti - naglašava vlasnica Qushina.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Ivin suprug Slavko Goluža bivši je rukometni reprezentativac i trener, a ona naglašava kako je uvriježeno mišljenje da vam je lakše kad imate poznatog člana obitelji, no ona se s time ne slaže. U početku joj je uvjet za sudjelovanje u intervjuima bio da se on uopće ne spominje te ga je skrivala što je bolje mogla.

- Možda sam sama stvorila neku famu oko toga, ali sam s vremenom to preboljela. Teško su mi padale etikete, ali moguće je da to nije bila loša odluka jer me sad znaju kao vlasnicu Qushina, a ne suprugu Slavka Goluže - rekla je Iva.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Kad je panika, nije joj problem utovariti proizvode za dostavu u Caddy i osobno ih dostaviti kupcima. Ni Slavko nije pošteđen rada kad je u Hrvatskoj pa se više puta dogodilo da ga kupci pitaju za fotografiju kad im se na vratima pojavi s jastucima.

- Mnogi ne znaju da mi je on muž, neki su se i zezali da im je Slavko Goluža dofurao ležaljke - prisjetila se Iva.

Oduvijek je u njoj čučao perfekcionist koji misli da može bolje, više i jače. Na kraju dana, kad sjedne u ured okružena plodovima svog rada u savršeno uređenoj trgovini, iako, tvrdi, nedostaje još koja lampa, te pogleda deset godina unatrag, kaže samoj sebi ‘bravo, Iva‘.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Frazem pasji život na Radničkoj cesti 1a gubi svoje originalno značenje, a vlasnica Qushina dvaput provjerava jesu li svi proizvodi savršeni. One koje šalje zapakira, malo ih poravna i zagladi jer je uvjerena da baš zato pas ili mačka vole boraviti na tom jastuku. Praznovjerje ili ne, čini se da djeluje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. listopad 2024 13:47