VLASNICA ALERTA

Lana Bedeković Rosandić, doktorica za influencerski marketing: ‘Čeka nas pravi globalni boom‘

Sa svojom agencijom Alert u Hrvatsku je dovela franšizu Webfluential. To je Platforma koja je nešto poput LinkedIna za influencere

Godina na izmaku svima je bila izazovna. Lani Bedeković Rosandić ipak se pokazala kao jedna od boljih do sada. Ovu arhitekticu i vlasnicu marketinške agencije Alert zovu Annom Wintour hrvatskog marketinga. Opravdano, Lana je u svemu što radi neumorna i izvanserijska.

- Neobična i nepredvidiva 2020. za nas se ipak pokazala kao jedna od boljih godina jer smo uselili u vlastiti ured, koji nam prije svega, omogućava da radimo u prostoru u kojem smo još kreativniji, koji inspirira, u kojem volimo boraviti i mi, ali i naši partneri i klijenti. Početak godine u kojem smo odradili i dobili dosta pitcheva izgledao je fantastično.

Veselili smo se lansiranjima novih brendova i novim projektima, no morali smo se prilagoditi novoj situaciji i potrebama klijenata. Segment digitalnog marketinga značajno nam je rastao, što mi je posebno drago jer ne znaju svi da smo u ovom segmentu izuzetno jaki - priča nam Lana i dodaje da su u ovoj godini stekli mnogo klijenata i čak širili svoj tim, zbog čega nezadovoljstvu nema mjesta.

Osim što su kraj godine u Alertu dočekali s novim klijentima i nekoliko osvojenih pitcheva, iznimno je ponosna i na novi projekt Webfluential, kojim su, smatra, uspjeli etablirati influencer marketing kao neizostavan kanal komunikacije te ga podignuti na višu i profesionalniju razinu.

Webfluential je najveća “influencer performance” marketinška platforma za brendove i agencije, a upravo su Lana i njezin tim ove godine tu franšizu doveli i u Hrvatsku, vode njihov hrvatski ured. Platforma je to koja je nešto poput LinkedIna za influencere. Prijaviti se može svatko tko na nekoj društvenoj mreži ima više od tisuću pratitelja, a tu su, naravno, i tvrtke i brendovi koji se žele promovirati kroz ove pojedince koji su uspješni na webu.

image
Brzo smo privukli interes kompanija i od proljeća smo odradili velik broj kampanja, i to uglavnom za globalne korporacije. Webfluential je postao globalni partner i platforme Tik Tok
Marko Miscevic/Cropix

- Nakon što sam prošle godine posjetila najveći advertising festival u Cannesu i vidjela koliki je dio tog festivala posvećen influencer marketingu, shvatila sam koliko je taj segment komunikacije globalno postao važan, koji su njegovi potencijali i da nas tek čeka pravi boom - priča Lana. - Jednako tako, upoznala sam neke od vlasnika i vodećih ljudi specijaliziranih influencer agencija, a nakon toga nam je Webfluential ponudio suradnju i uputio prijedlog da postanemo njihov partner u Hrvatskoj, a sada se širimo i na regiju. Webfluential primarno olakšava brendovima i agencijama angažman influencera i vođenje influencer kampanja, a, osim toga, omogućava im potpuno i precizno praćenje rezultata i marketinških investicija u ovom kanalu komunikacije. Ako se bavite marketingom, to su možda najvažnije vijesti koje ste čuli u 2020. s obzirom na to koji udio marketinškog kolača uzima digitalno oglašavanje, odnosno oglašavanje putem influencera - priča.

Na Webfluentialu trenutno radi njezin tim od četvero ljudi; planiraju kampanje i kreativne koncepte. Tu su i vanjski suradnici zaduženi za foto i video produkciju i slično. Svaka je kampanja unikatna, pa im se i potrebe mijenjaju. - U početku nam je cilj bio primarno promovirati prednosti platforme influencerima i tvrtkama, odnosno agencijama i korporacijama. Vrlo brzo smo privukli velik interes jednih i drugih tako da smo od proljeća odradili velik broj kampanja, i to uglavnom za globalne korporacije, a lista klijenata raste iz dana u dan. Webfluential je postao i globalni partner platforme TikTok, tako su neki od klijenata odlučili testirati i ovu platformu, a rezultati kampanja su premašili sva naša i njihova očekivanja - ponosna je.

image
Marko Miscevic/Cropix

Platformu za sada koristi oko 600 hrvatskih influencera, a neki od brendova koji su tamo “u lovu” su Coca-Cola, PayPal, Adidas, BMW, ali i medijske agencije, partneri Webfluentiala, Mediacoma, DDB-a, PHD-a i drugih. - Kada govorimo o lokalnim klijentima, još su najtraženiji celebi. Neke od njih smo uspjeli uvjeriti da testiraju influencere s manje pratitelja koji ‘gađaju’ određenu ciljnu skupinu u kombinaciji s poznatijim influencerima, tako da prema upitima i najavama kampanja za iduću godinu vidimo da idemo u smjeru globalnih trendova koji pokazuju da ulazimo u doba mikro i nano influencera - objašnjava nam Bedeković Rosandić.

Priča i o razvoju oglašavanja preko influencera. Priliku u tome su, nekako prirodno, najprije prepoznale modna i kozmetička industrija. - A tu su i industrije hrane i putovanja. No, sve je više tvrtki koje se odlučuju na ovaj način rada. Stoga radimo za niz kompanija iz raznih industrija, od automobilske sve do građevinske - priča.

Hrvatska je još prilično malo tržište, zbog čega ima neke specifičnosti.

- Klijenti se često oslanjaju na osobne preferencije u odabiru, a ne na podatke, kao što to rade kod klasičnog medijskog planiranja, a upravo tako treba pristupiti planiranju influencer kampanja, objektivno i zasnovano na podacima. Isto tako, globalni klijenti puno više testiraju i eksperimentiraju kako bi dobili uvid u ono što ‘radi’ - mi smo još skeptični i radije se oslanjamo na tzv. celebrity endorsement - tumači.

image
Influencer marketing je globalno postao važan. To sam uvidjela kad sam lani bila na najvećem advertising festivalu u Cannesu
Marko Miscevic/Cropix

Iako je pandemija brojne biznise zaustavila ili ih stavila na čekanje, online marketing sigurno nije među njima. On, dapače, eksponencijalno raste.

- Posebice sada, u doba pandemije. Svi oni koji su se susreli s influencer marketingom, znaju da je raskorak između potreba klijenata za alatom koji će im pomoći u razumijevanju i evaluaciji influencer marketinga i onoga kako influencer marketing u praksi funkcionira izuzetno velik, a sam proces frustrirajuć za obje strane. Brendovi i agencije na tržištu trebali su rješenje za vremenski i budžetski zahtjevan te spekulativan proces angažiranja influencera i provođenja kampanja na društvenim mrežama kroz njihove kanale. U cijelom tom procesu, od postavljanja ciljeva kampanje pa do evaluacije rezultata, postoji potreba za alatom i tehnološkim rješenjem pomoću kojeg bi se upravljalo cijelim procesom. Upravo tu pomaže tvrtka Webfluential - kaže Lana i dodaje da se potreba za jednim ovakvim alatom, koji pojednostavljuje proces povezivanja influencera, agencija i brendova pokazala i kroz to što je upravo Webfluential u vrlo kratkom roku postao najveća zajednica kreatora sadržaja u Hrvatskoj.

Jedan od ciljeva platforme je i ohrabrivanje još neafirmiranih influencera. Prijaviti se može bilo tko na bilo kojoj društvenoj mreži - od Instagrama, Facebooka, YouTubea, Twittera, bloga do Tik Toka - ako ima više od tisuću pratitelja. - U Hrvatskoj često vidimo da zanimljivi pojedinci koji na društvenim mrežama imaju dosta pratitelja zapravo nisu niti svjesni da su i oni influenceri i ne znaju pokucati na vrata brendova ili agencija. Ili brendovi i agencije ne znaju kako doći do njih. Kroz Webfluential i oni dobivaju mogućnost postati iznimno traženi talenti. Stotine brendova diljem svijeta traže influencere putem ove platforme, a oni se u minuti mogu prijaviti i poslati svoj media kit onima koji traže takvu ili sličnu osobu. Osim toga, svaki influencer putem platforme može dobiti uvid u vlastiti utjecaj putem društvenih mreža, može vidjeti metriku vlastitih društvenih mreža i pratiti rast pratitelja, može pratiti rezultate kampanja i interakcije, a potom koristiti te podatke za bolje vođenje svojih kanala, učenje i rast. I, u konačnici, jasnu informaciju koliko zaista vrijedi njegov ili njezin utjecaj - objašnjava Lana.

Aplikacija sama procjenjuje potencijalnu vrijednost objave na profilu nekog influencera. Moj su Instagram, s nešto više od 1200 pratitelja, tako procijenili na 30 dolara. - Ta se cijena zasniva na broju pratitelja, cijenama sličnih influencera u kategoriji i regiji te predstavlja samo vodilju u definiranju cijena. Influencer može izraditi svoj media kit i cjenik s cijenama neovisno o preporuci Webfluentiala. Ove su opcije win-win i za klijenta i za influencera jer kroz objavljeni media kit s cijenama klijent odmah dobiva uvid u cijenu te može planirati svoje budžete i kampanje, a influencer nema potrebe za dodatnom komunikacijom s klijentom, a dobiva i uvid u trenutne tržišne cijene usluga koje nudi, a na temelju kojih može donositi odluke o vrijednosti svojeg rada - tumači.

image
Marko Miscevic/Cropix

U njezinu su Alertu trenutno u fazi strateškog planiranja 2021. godine.

- Završavamo i neke od rebrending kampanja, neke od božićnih kampanja još traju. Uglavnom, dinamično je i zanimljivo. Kad zastanem i pogledam Alert sa strane, onako objektivno, jako sam ponosna. Tim je odličan, lista klijenata i više nego respektabilna, a projekti na kojima radimo uvijek su interesantni i jako često potpuno novi. Puno toga što radimo je zapravo pionirski rad. To je možda malo teži put, ali je zapravo jedini koji se isplati odabrati ako želite živjeti i raditi punim plućima. Alert je izrastao u sjajno mjesto za rad, kako za profesionalce s dobro poznatim imenom tako i za mlade nade koje kod nas imaju bezbroj prilika dnevno za stjecanje iskustva - ponosna je.

U ovoj se godini itekako ima na što osvrnuti, a posebno je ponosna na projekt We love local, platformu za promoviranje lokalnih proizvođača hrane, koja je bila jedan od njihovih prvih projekata nakon proljetnog zatvaranja.

- Osim izgradnje platforme, puno smo vremena utrošili na njezino promoviranje, kao i na promoviranje važnosti lokalne proizvodnje hrane te malih hrvatskih proizvođača hrane. Želim vjerovati da smo pokrenuli lavinu jer nakon toga domaće proizvode možemo vidjeti gotovo na svakoj polici, bilo male ili velike trgovine, što prije baš i nije bio slučaj. Projekt smo pokrenuli još prije dvije godine s jednim lifestyle portalom te chefovima Marinom Medakom i Rudolfom Štefanom, kada smo ga lansirali na Chefs’s stageu, a njegova se važnost pokazala upravo u ovoj godini. Napravili smo i niz online shopova, odnosno uspjeli smo nagovoriti neke klijente na taj kanal prodaje, i to u kratkom roku, što prije ne bi bilo moguće, a trendovi su pokazivali već niz godina da su nužni za njihovo poslovanje - kaže Lana.

Priče o njezinu radu doista dokazuju da je dostojna nadimka Anne Wintour oglašivačke industrije. - Ova mi usporedba laska i motivira me da težim izvrsnosti, otkrivam i dajem prilike mladim, novim talentima, pristupam problemima uvijek na drugačiji način, ulazim u neistražena područja, testiram i inoviram… U kreativnoj smo industriji koja je u funkciji biznisa, sve ovo što sam navela izuzetno je bitno za tržišni uspjeh naših klijenata, ali i nas kao agencije - zaključuje naša sugovornica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 22:09