Život u Velikoj Britaniji doslovno je stao na 48 sati, nakon što su Meghan i Harry kod Oprah bacili ručnu bombu na kraljevsku obitelj. I dok su se kraljica i njezina svojta zaključali u Buckinghamsku palaču u kojoj ližu rane i smišljaju protunapad, oči svijeta uperene su u Harryja i Meghan.
Koji im je sljedeći korak? Što sad slijedi za odbjegli par?
Dvije stvari su sigurne. Meghan i Harry trenutno su najpopularniji ljudi na planetu, a ako dobro odigraju svoje karte, uskoro bi mogli postati i među najbogatijima.
Zaboravite njihovu kuknjavu kod Oprah o tome kako su zabrinuti za svoje financije, jer samo kroz ekskluzivne ugovore koje su sklopili sa streaming gigantima Netflixom i Spotifyem zaradit će oko sto milijuna funti (884 milijuna kuna).
Mediji procjenjuju kako bi u godinu dana od pojavljivanja i držanja govora po raznim internacionalnim eventima mogli na to dodati oko milijun funti u kešu, što je sitniš prema Harryjevom nasljedstvu od Diane i kraljice Elizabete II.
Svojim sinovima, prinčevima Harryju i Williamu, pokojna majka je naime ostavila 21 milijun funti s klauzulom da ih mogu trošiti nakon što navrše 25 godina, a britanski tisak Harryjev udio (koji je rastao s vremenom) trenutno procjenjuje na 20 milijuna. Baka, koju je lukavo, zajedno s Meghan, princ kod Oprah poštedio, (čak i nahvalio) nakon smrti ostavit će mu dodatnih sedam milijuna.
Meghan Markle je pak trenutno procijenjena na četiri milijuna funti. Kad se tome pridodaju investicijski portfelj koji je Harry naslijedio od oca Charlesa (godišnji prihod oko 5 milijuna funti), nekretnine na koje ima pravo, pa onda i projiciranu zaradu, njihova vrijednost bi, tvrde Britanci, brzo mogla dosegnuti milijardu funti.
Najbogatiji član obitelji
- Ne žalimo se, naš je život trenutno savršen - priznao je i sam Harry kod Oprah, nakon što je samo lani utukao 2,4 milijuna u obnovu Frogmore Cottagea u Windsoru (novac poreznih obveznika), i kupio 11 milijuna funti vrijednu vilu s devet soba u Santa Barbari. Kako sad stvari stoje, Harry bi, bude li pametno "poslovao", mogao postati najbogatiji član kraljevske obitelji.
A da će biti pametni, Meghan i Harry pokazali su čim su digli sidro s Otoka. Istina, trenutno ozbiljan dio britanske javnosti zaziva da im se oduzmu titule, ali teško da ih to brine. Jer ako Harry, princ po rođenju, više i ne bude britanski vojvoda, ubrzo će ga okruniti kao princa streaminga što je znatno unosnija i globalno utjecajnija titula.
Zbogom natezanju s Daily Mailom, tužbama protiv The Suna i Mirrora ili dramama oko ITV-a, jer Netflix i Spotify za koje se s Meghan obvezao snimati podcaste, dokumentarce, filmove i serije, pa čak i dječje emisije, otvaraju mu tržište od 550 milijuna pretplatnika (345 milijuna Spotify i 204 milijuna Netflix). A pravo bogatstvo čak i ne leži u broju nove publike, višestruko većem od one koja guta britanske tabloide. Trik je u njihovoj demografskoj strukturi.
Streaming generacija je mlada, diversificirana, osjetljivija na nepravdu, rasizam i diskriminaciju bilo koje vrste, i koliko god ciničnim Britancima intervju kod Oprah miriše na patetiku, cirkus i cviljenje, Harry i Meghan u njemu nisu tražili samo osvetu, već započeli prvu fazu pozicioniranja kao globalnih influencera, para koji će nove medije koristiti za svoju agendu više nego itko prije.
To je taj "sadržaj koji informira, ali daje i nadu", "temeljen radom u multietničkim zajednicama" koji će stvarati "kao mladi roditelji kojima je bitan inspirativni obiteljski program temeljen na istini", kako su javno komunicirali nakon deala s Netflixom.
I ne brinite ako vas to nervira, to samo znači da niste više njihova publika. Harry i Meghan računaju na sasvim drugu generaciju od kraljice.
I pritom nisu smislili ništa revolucionarno, jer Netflix je već slične ugovore potpisao s bračnim parom Obama, ali i s Clintonima.
Hillary Clinton i njezina kći Chelsea, kako je već izvijestio Vanity Fair, osnovale su 2019. produkcijsku kuću preko koje "žene stvaraju priče o ženama".
Pojednostavljeno, Netflix gradi novu vrstu kraljevskih loza - Clintoni, Obame i Sussexi bit će političko-kulturalni kraljevi nove ere, poentira za Telegraph medijski stručnjak Ed Waller iz medijske kompanije C21, a preko streamera će propagirati osnaživanje žena, borbu protiv bilo koje vrste diskriminacije, nastaviti svoje političke agende i baviti se odgojem nove generacije djece.
Snaga i brzina koju Sussexi pritom dobivaju na platformama poput Netflixa nemjerljivo je jača od bilo kojih britanskih novina, priopćenja ili političkih kampanja.
- Oni ne žele samo zaraditi, oni ljudima žele promijeniti mišljenje. Njihovi ugovori imaju i snažnu propagandnu dimenziju. A Netflix s druge strane, povezujući se sa Sussexima primjerice, identificira se s ljudima kojima njihova targetirana publika teži, i preko njih dobiva im pristup - precizno secira Waller.
Grad stvoren za zaradu
Stručnjaci općenito hvale sve njihove poteze otkad su napustili Britaniju. Dolazak u Los Angeles pun je pogodak, kažu, to je grad stvoren za trgovanje vlastitim utjecajem i slavom.
- Slavan si? Dođi u Kaliforniju, nosi brendiranu odjeću, odradi par intervjua - jedva će te dočekati. Dobili su 0 posto obveza koje su ih dosad smetale u kraljevskom protokolu, a 100 posto vremena da se bave samo onim u što vjeruju i budu slobodni od rigidnih pravila - govori Rachel Caggiano, direktorica PR tvrtke Ogilvy, a drugi govore da je identifikacija s princezom Dianom, koja mnogima ide na živce, promućuran potez Meghan Markle.
Dovoljno je, tvrde PR stručnjaci, da slijedi njen obrazac. Baš kao što je nekad Diana naklonost svijeta osvojila naglašavajući problem s minskim poljima i HIV-om, koji su tada bili zapostavljeni u medijima, Meghan bi u postpandemijskoj eri morala profitirati od podizanja svijesti o mentalnim bolestima, depresiji i oporavku. S te strane i naglasak na njezinim vlastitim mentalnim problemima kod Oprah, pa čak i ako joj mnogi nisu povjerovali u priču o suicidalnim mislima, iskorak je u pravom smjeru.
Neki već idu tako daleko da ih zovu Melindom i Billom Gatesom online generacije, a hvale i Harryjev narativ u kojem, poučen tragičnom sudbinom svoje majke, svoju suprugu i dijete sada spašava iz ralja rasizma i seksizma.
Mlađe generacije to će i (pre)lako progutati. Telegraph otkriva tko je sve u timu Sussex, a riječ o odlično uigranoj ekipi mladih ljudi s jakim referencama. Agent Meghan Markle, Nick Collins, zadužen je za njihova filmska i TV prava, a PR im vodi tvrtka Sunshine Sachs čiji je osnivač Ken Sunshine radio za Billa i Hillary Clinton tijekom njihovih predsjedničkih kampanja. Zastupao je i celebrity aktiviste Lea DiCaprija, Jane Fondu i Natalie Portman.
A da znaju odabrati, potvrdila je i sama kraljica koja je, čim su napustili Veliku Britaniju, zaposlila njihovu šeficu za odnose s medijima, Saru Latham.
Na kraju krajeva, svi primjećuju da kraljevska obitelj ima ozbiljnih problema sa snalaženjem u svijetu kojim vladaju milenijalci i generacija Z, a baby boomera, generacije rođene u desetljećima nakon Drugog svjetskog rata, sve je manje.
I dok kraljica za njih i dalje predstavlja brend kojem se može vjerovati, Charles je u posve drugačijoj poziciji. Tko zna za njega, i kojim imidžem raspolaže nakon Dianine smrti? Koliko će uopće biti star kad zasjedne na tron? A William? Kad će doći njegovo vrijeme, hoće li držati korak s promjenama?
Sussexi s druge strane idu u korak s vremenom. Razumiju globalne probleme, a njihove vrijednosti su vrijednosti generacije Z i milenijalaca. To što se s Harryjem i Meghan i njihovim "first world problems" iskusni urednici tabloida sprdaju i na njih gledaju s podsmijehom, nevažno je za jačinu brenda koji odbjegli par gradi za idućih 30 godina.
- Pogledajte intervju Harryja za Jamesa Cordena, samo na YouTubeu u prvih tjedan dana skupio je 15 milijuna pogleda, a svi komentari su pozitivni - govore stručnjaci za Telegraph.
Anketni postoci javnog mijenja su pak oprečni, ali jasno pokazuju generacijski jaz.
Sedamdeset i dva posto starijih od 50 godina u Velikoj Britaniji podržava monarhiju, a kod starijih od 65 godina ta brojka penje se na 84 posto.
Mladima su važni
S druge strane, 52 posto mladih između 18 i 24 godine smatra da je intervju s Oprah ispao dobro i nemaju zamjerki. Da je intervju dobar, smatra pak tek 11 posto onih starijih od 65 godina.
Kad se uspoređuju parovi, Harry i Meghan daleko su popularniji od Charlesa i Camille kod Britanaca mlađih od 50 godina, a u generaciji koja je trenutno između 18 i 24 godine jednako su popularni kao William i Kate. Telegraph poentira: jedna anketa je pokazala da su čak i kraljičini korgiji popularniji od Charlesa.
Odabir Harryja i Meghan da ne napadaju kraljicu u intervjuu također je očito dobro promišljen. Elizabeth II. apsolutna je miljenica nacije i predvodi top listu popularnosti s 53 posto, a Harry i Meghan se vrte oko 45 posto.
U konačnici, to što baby boom generacija ne vidi zašto su stvari koje muče Meghan i Harryja uopće važne, njih uopće ne zanima.
Oni im više nisu publika o kojoj ovise.
Još je jedna stvar bitna kad je riječ o Meghan. Britanski mediji koji joj od početka nisu naklonjeni (čak i kad radi identične stvari koje su slavili kod Kate Middleton) neće još naštetiti.
Za Britance ona možda i jest (ili je tako prikazuju), samo razmažena, narcisoidna i pretjerano ambiciozna hollywoodska sponzoruša, ali američki mediji gledaju je sasvim drugačije. Njima je ona slobodoumna, jaka žena iz redova potlačene rase koju je figurativno "na hladnoću izbacio rigidni hijerarhijski sustav".
Ako je i istina negdje između, zaključuju u Telegraphu, njen je slučaj dokazao kako se negdje duboko zakopan u sustavu u Velikoj Britaniji kriju tinjajući antiamerikanizam i rasizam.
A to je puno opasnije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....