Tehnološke kompanije s godinama su postale poznate po čudnim i zbunjujućim pitanjima koja postavljaju na intervjuima, a cijela ta ideja krenula je od tvrtki kao što su Google, Faceboook i Apple. No sada su se i manje tehnološke tvrtke počele voditi za njihovim primjerom s nadom da će ih to dovesti do pozicija na kojima su spomenuti tehnološki divovi. Tvrtka Glass Door svake godine objavljuje popis najčudnijih pitanja u intrevjuima za posao, a ovdje je izbor nekih od najneobičnijih.
Ako na njih odgovorite ispravno, možda vas čeka karijera u nekoj od najpoželjnijih tehnoloških kompanija.
1. Došli ste doma s posla i razmišljate kako je iza vas jedan od najboljih radnih dana. Što ste zapravo učinili taj dan?
Ovo je pitanje kojim čelnici Facebooka, najveće društvene mreže, vole testirati svoje kandidate. U razgovoru za Business Insider, Miranda Kalinowski rekla je da je točan odgovor onaj koji odražava misiju Faceboka - dati ljudima moć da dijele i čine svijet što otvorenijim i povezanijim.
2. Smanjeni ste na visinu novčića od 10 lipa i bačeni u mikser za hranu. Vaša se težina smanjila, no gustoća vašeg tijela ostala je ista. Noževi će početi sjeći za 60 sekundi. Što ćete napraviti?
Pitanje je najčešće postavljeno od strane Googlea, a riječ je o maloj zagonetki. Budući da vaša gusoća ostaje ista , vaši mišići će imati istu snagu kao oni kod čovjeka normalne veličine. To znači da ćete i dalje moći skočiti dovoljno visoko da izbjegnete oštrice.
3. Muškarac je gurnuo automobil u hotel i izgubio svoje bogatstvo. Što se dogodilo?
Pitanje iz Googlea, a odgovor je puno jednostavniji od prethodnog. Naime, spomenuti muškarac igrao je Monopoly.
4. Zamislimo situaciju da razgovaram s vašim najboljim prijateljem. Što je jedna stvar za koju bi on rekao da na njoj morate poraditi.
Pitanje iz Applea i osobne je prirode. S odgovorom trebate biti poprilično oprezni, no sigurno je da nećete reći da vaši prijatelji misle kako ste lijeni i skloni laganju.
5. Kad bi mogli birati između dvije mogućnosti, da ste nevidljivi ili da možete letjeti, što bi odabrali?
Pitanje u Microsoftu za jednu od vodećih pozicija, a uspješan ispitanik je rekao kako bi volio biti nevidljiv jer bi onda mogao letjeti. U prijevodu, za one koji bi voljeli biti nevidljivi smatra se da su sramežljivi ili se nečega boje, a za one koji bi željeli letjeti smatra se da nemaju strah od javnog nastupa.
6. Probudili ste se i imate 2000 nepročitanih mailova, a odgovoriti možete samo na njih 300. Kako ćete izabrati one na koje ćete reagirati?
Na ovaj način u Dropboxu žele saznati kako bi budući zaposlenik filtrirao mailove svojih šefova.
7. Što bi učinili da ste jedini preživjeli u avionskoj nesreći?
Ovo pitanje postavljaju u Airbnbu kako bi vidjeli koliko su ljudi koji se prijavlju na razgovor povjerljivi.
Najpopularniji odgovor na ovo pitanje je 'Bilo bi mi drago što sam taj dan letio sam', a najmanje popularan je 'Uključio bih mobitel, nazvao vas i rekao vam kako ću zakasniti na posao'.
8. Jeff Bezos, američki poslovni magnat i investitor, ulazi u vaš ured i kaže vam da možete dobiti milijun dolara za pokretanje vaše njabolje poduzetničke ideje. Koja je to?
Amazon na ovaj način voli testirati kreativnost kandidata koji im dolaze na intervju, a jedan od zanimljivijih odgovora bio je 'Ne mogu vam sad reći, tek sam na razgovoru za posao, ako me zaposlite, možemo razgovarati o tome.
9. Koja vam je najdraža pjesma iz 90-ih?
Ovim pitanjem tvrtka Squarespace procjenjuje koliko je kandidat 'milenijalan' ;)
10. Nalazite se u čamcu, koji se nalazi u velikom rezervoaru napunjenom vodom. Uz sebe u čamcu imate sidro, koje bacite u vodu (lanac sidra je dovoljno dugačak da sidro dosegne dno rezervoara). Hoće li razina vode u rezervoaru porasti ili pasti?
Odgovor na ovo zdravorazumsko pitanje iz Tesle u intervju za posao inženjera je da će razina vode pasti. Sidro je gušće od vode, tako da je njegova istisnina kao ona mase, dok je na brodu, veća od njegove istisnine kao volumena, kad je u vodi. Stoga, ako ga bacite u vodu, razina vode će pasti.
Većina ovih pitanja je psihološke prirode i ne postoji točan odgovor na njih. Njihov cilj je da vaši mogući poslodavci vide kako biste reagirali u određenim situacijama, koliko ste kreativni, kao i koliko ste inteligentni.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....