STOMATOLOZI U USPONU

Kako su zubi postali unosniji biznis od korekcija grudi: ‘Dašak glamura dobile su čak i paste...‘

 Ilustracija/Erik Isakson/Tetra Images/Profimedia
Američki potrošači lani su iskeširali 9 milijardi dolara na oralnu njegu, a veliku ulogu u tome imao je i popularni Zoom

Odlazak stomatologu, čini se, postaje puno više od zdravstvene potrebe i rutine, a dosad "neglamurozni" proizvodi poput pasta za zube, četkica i vodica za ispiranje usta snimljeni na policama u kupaonici apsolutni su hit na Instagramu. Oralna njega doživljava svoj pravi procvat na društvenim mrežama, a tome u prilog ide i članak nedavno objavljen u "Business of Fashion" u kojemu je procijenjeno da su američki potrošači iskeširali 9 milijardi dolara na oralnu njegu u 2020. godini.

Cassandra Gray, osnivačica web stranice za uljepšavanje Violet Gray, kaže: "Zubi su postali unosniji posao od korekcija grudi". Također ističe kako je prodaja proizvoda za oralnu njegu na njezinoj stranici lani porasla za čak 33%. Megapopularni brendovi Spotlight, Kendall Jenner’s Moon, Better & Better i Swiss vVardis svoje paste za zube naplaćuju 55 dolara i odlično se prodaju, pa je i popularni, ali puno jeftiniji Colgate odlučio slijediti njihov primjer. Lansirao je Co.Colgate za američko tržište, a nova linija proizvoda, koja više ne koristi prepoznatljiv crveno-bijeli logotip, trebala bi privući mlađe, modernije potrošače. Upravo za njih osmišljena je i sve popularnija olovka za izbjeljivanje zuba pod nazivom It's Lit.

I nova ambalaža takvih proizvoda izgleda primamljivo, a u borbu za klijente uključili su se i stomatolozi, koji su postali pravi "zubni influenceri" - na Instagramu i TikToku pozivaju ljude da testiraju hit proizvode koristeći hashtag #teethwhiteningchallenge.

Doktorica Uchenna Okoye često se pojavljivala u brojnim TV emisijama, no sad je fokusirana na Instagram gdje je prati oko 12 tisuća ljudi. Kaže kako joj je iznimna čast kad je zovu stomatološkom influencericom. Slično razmišlja i Anna Middleton, koja na istoj društvenoj mreži ima 13 tisuća sljedbenika - samo prošle godine počelo ju je pratiti 3,5 tisuće ljudi. Obje liječnice naglašavaju da koriste društvene mreže kako bi ublažile strah od odlaska zubaru.

- Redovito promoviram poruke o oralnom zdravlju, dijelim informacije o najnovijim znanostima i koristim svoju osobnost da razbijem stereotipe o stomatolozima koji su zapravo vrlo nježni i brižni - kaže Middleton.

Za povećani interes kad je u pitanju oralna njega možemo zahvaliti i "eksploziji" Zooma u pandemiji covida-19.

- Zoom se zbilja pokazao kao nevjerojatan medij za našu industriju. Ljudi su se počeli detaljno gledati, uočavati detalje, postali su svjesniji svega na sebi i logično je da žele popraviti što mogu, a to uključuje i dati novca za zube - kaže dr. Okoye.

Estetska stomatologija sve je traženija, štoviše, pomama za njom može se usporediti s botoksom. Britanci su, otkriva doktorica Uchenna Okoye, "poludjeli" za aparatićima za zube.

- Oni su zbilja postali svojevrsni statusni simboli. Donedavno su žene ponosno pokazivale svoje Chanel torbice, a danas se hvale nevidljivim Invisalign aparatićima. Milenijalci gledaju zvijezde reality showova i njihove blistave, bijele zube i žele izgledati poput njih... Pacijenti mi često dolaze u ordinaciju s fotografijama osmijeha Angeline Jolie, no moja politika je drugačija - umjesto osmijeha s tuđim potpisom, želim im pomoći da izgledaju kao bolje verzije sebe - rekla je ova zubarka.

Oralni brendovi sve više pažnje pridaju i aktivizmu - brinu o okolišu te stvaraju veganske proizvode. Ambalaža Better & Better, primjerice, koristi minimalno plastike, izmišljena je i zubna pasta u obliku tableta koje se pohranjuju u staklenim posudama, a pravi hit su i prirodni proizvodi za izbjeljivanje zubi poput ugljena u prahu.

- Počeli smo s četkicama od bambusa jer je svaka plastična četkica ikad napravljena još uvijek negdje na našoj planeti. Zatim smo išli na biorazgradivi konac i druge proizvode... Mi smo vegani, izbjegavamo plastiku, volimo biorazgradivo i prirodno. Ipak, neka ograničenja i dalje postoje. Za čekinje u četkicama za zube ne postoji prava alternativa koja bi u potpunosti bila bez plastike, osim dlake od vepra, ali nitko još nije spreman to staviti u svoja usta - rekao je Luke Wright, vatrogasac i osnivač brenda The White Teeth Box.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 23:30