U knjizi 'Thinking, Fast and Slow', psiholog Daniel Kahneman razradio je temu halo efekta, piše Independent.
Riječ je o pojmu koji označava situaciju kada na temelju jedne poznate karakteristike određene osobe, zaključujemo druge karakteristike koje nam nisu nimalo poznate.
Dakle, halo efekt nastaje na temelju pretpostavki koje osoba stvara. Posljedica toga često je ignoriranje takvih osoba i neuvažavanje njihovog mišljenja i vrijednih karakteristika. Upravo zbog halo efekta stvaraju se mnogobrojne predrasude koje su ključne u komunikaciji između zaposlenika na radnim mjestima. Posljedično, dolazi do nesporazuma, nerazumijevanja i neuspjeha, kako na razini pojedinca tako i na razini cijele poslovne organizacije.
Time dolazimo do zaključka da je prvi dojam posebno važan jer redoslijed kojim uočavamo osobine neke osobe, povećava težinu prvih dojmova.
Tako , recimo, prilikom dolaska na posao dođite s pozitivnim stavom kakva god da je situacija. Velika je mogućnost da će osoba kod koje ste došli na razgovor procijeniti da ste inteligentniji od osobe koja je možda jednako kvalificirana kao i vi, ali nije započela s istim stavom.
No što osim toga učiniti da se svidite osobi koju vidite prvi put?
Kako su stručnjaci objasnili, veliki plus dobit ćete ako ste u toku s aktualnim i važnim temama.
- Htjeli mi to ili ne, sportske teme uvijek su savršene za male razgovore. Trebate znati tako malo kako bi se emocionalno povezali s velikim sportskim fanom. Postoji razlog zašto je razgovor o omiljenim klubovima u istom rangu kao i onaj o vremenu - zaključio je David Epstein, autor knjige 'The Sports Gene'.
Ako je Kahneman u pravu, to bi možda bilo sve što je potrebno da se nekome svidite na prvi pogled.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....