NOVO DOBA

Web je mrtav. Kaže Wired. Što vi mislite?

Velika tema u idućem broju Nedjeljnog Jutarnjeg: Je li web mrtav? Svoje mišljenje pošaljite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Dvije dekade nakon njegovog nastanka, World Wide Web postaje sve manje zastupljen u svakodnevnoj uporabi prosječnog korisnika Interneta. Jednostavnije i pristupačnije usluge i servisi bacile su web u drugi plan. Aplikacije su u prvom.

Korisnik iPada ujutro na svom uređaju provjeri mail, novine, Facebook i Twitter. To su već četiri aplikacije. Na putu do posla putem podcasta sluša glazbu. Još jedna aplikacija. Na poslu pregledava RSS feedove, „chata“ putem Skypea. Opet aplikacije. Doma pak može igrati igre na Xbox Liveu i gledati film putem online streaminga.

Korisnik je cijeli dan bio na Internetu, ali nijednom nije bio na Webu.

Web pomalo gubi svoju prednost jer je novi korisnik naviknut da vijesti stižu njemu te da na svom mobilnom uređaju ima pristup apsolutno svemu što mu treba. Osim toga, tvrtke lakše ostvaruju prihod na ovakvim platformama pa sve više razvijaju aplikacije koje još više tjeraju korisnika od ukucavanja „www“ u preglednik.

„Naravno da ćemo uvijek imati web stranice. Pa još uvijek imamo i razglednice i telegrame, zar ne? Međutim, centar interaktivnih medija seli se u post-HTML doba,“ smatra urednik Wireda Chris Anderson.

Steve Jobs to najbolje zna. On je putem iTunesa zapravo gurnuo Internet natrag tradicionalnim medijima, na način kojem se Google odupirao. Dok u Googleom otvorenom modelu svatko može oglašavati na gotovo svakoj web stranici, pri čemu Google dobije dio kolača, Apple se odlučio na drugu strategiju – zarađuje čim netko kupi film, pjesmu ili aplikaciju. Tim nalikuju tradicionalnim medijima poput novina na kiosku. Plati da bi koristio.

Iako Hrvati zaostaju prema zapadnom svijetu u naprednijem korištenju gadgeta, za pretpostaviti je da će trend koji je trenutno zahvatio Ameriku i veći dio Europe uskoro stići i kod nas. Pomak se dogodio pojavom pametnih telefona (smartphoneova), a najviše s dolaskom iPhonea, izuzetno trendovskog telefona koji je izmijenio način na koji koristimo mobilni telefon. Danas Hrvati posjeduju čak 6,5 milijuna mobitela, od čega njih 300 tisuća otpada na tzv. smartphoneove.

iPad je sljedeći.

Internet je prava revolucija, jednako važna kao i izum struje; ono što mi radimo jest da ga razvijamo. S obzirom da se preselio s desktopa računala u vaš džep, normalno je da se Net promijenio.

Velika tema u idućem broju Nedjeljnog Jutarnjeg: Je li web mrtav? Svoje mišljenje pošaljite na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Rast broja pametnih telefona u Hrvatskoj

Hrvatska idućih godina može očekivati dodatni rast broja smartphone uređaja koji će, osim za razgovor i slanje SMS-ova, postati telefoni za pretraživanje, za što se godišnje u svijetu potroši dvije milijarde dolara, stoji u novom istraživanju konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte Trendovi u telekomunikacijama u 2010.

Broj pretplatnika u mobilnoj telefoniji u Hrvatskoj neće bitno rasti, nego će se jače razvijati aplikacije, a širit će se i broadband usluga te digitalne televizije (IP TV).

Smartphone će nastaviti proboj na tržište, te se očekuje da će sljedeće godine biti prodano oko 400 milijuna primjeraka tog uređaja, čime će nadmašiti broj prodanih osobnih računala.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 00:57