KAKVA PRILIKA

VELIK USPJEH DOMAĆIH INŽENJERA Nakon pobjede u regiji planiraju osvojiti globalno tržište: nastupit će na svjetskom sajmu u Las Vegasu

 

Iako gotovo dvije godine ekipa mladih osječkih inženjera radi na brojnim projektima za inozemne klijente iz srca BIOS-a, šira je javnost tek nakon njihovog nedavnog uspjeha prepoznala dalekosežniji utjecaj koji mogu ostaviti na globalnom, brzorastućem tržištu dronova i potrošačke elektronike.

Riječ je o startupu Orqa, tvrtki kćeri kompanije Tenzor koja se bavi uslugama razvoja i prototipiranja novih elektroničkih uređaja, a koja je prije nekoliko dana svojim originalnim i inovativnim proizvodom, FPV.One naočalama za upravljanje dronovima, osvojila prvo mjesto na najvećem regionalnom natjecanju tehnoloških ideja - Idea Knockoutu u Zagrebu, piše Glas Slavonije.

Upravo zbog te pobjede nad teškom konkurencijom dobili su nevjerojatnu priliku, odnosno putovanje početkom 2019. na Sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu (CES 2019), gdje će svoje naočale moći prezentirati najvećim svjetskim investitorima i distributerima, što ih može vinuti još više.

Orqa se zato može nazvati još jednom pozitivnom pričom iz Osijeka. Njezini su akteri Ivan Jelušić, Srđan Kovačević i Vlatko Matijević, partneri i suosnivači tvrtke koja s konstantnom tendencijom rasta trenutačno broji 12 inženjera, a svojim proizvodima potrošačke elektronike dopire sve do SAD-a, Velike Britanije, Španjolske, Njemačke, Portugala, Indije, Singapura i Australije.

- U ovom formatu postojimo posljednje dvije godine i stvorili smo kompaktan tim mladih, stručnih i ambicioznih ljudi s odličnim idejama. Uglavnom se bavimo proizvodima potrošačke elektronike, odnosno dizajnom, razvojem elektronike i mehanike te osmišljavanjem prototipa za inozemne klijente. Od nekih zanimljivih projekata mogu izdvojiti jedinstveni uređaj za sporo kuhanje hrane za klijenta u Španjolskoj te razvoj uređaja za velikog klijenta u Njemačkoj, kojemu ćemo do kraja ove godine isporučiti desetak tisuća uređaja za kontrolu kvalitete higijene u bolnicama - objašnjava Jelušić, podsjećajući kako su simultano radili na mnoštvu projekata kako bi mogli financirati svoju originalnu ideju, naočale za upravljanje dronovima.

Suosnivač Orqe podsjetio je i kako se tržište dronova procjenjuje na gotovo 17 milijardi dolara, od čega FPV naočale (first person view, tj. pogled iz prvog lica), čine polovinu s tendencijom dvoznamenkastog rasta u idućih nekoliko godina. No, u kontekstu tehnologije i inovacija, FPV naočale nisu bile značajnije razvijene sve dok ih ekipa Orqe nije odlučila dekonstruirati i stvoriti najbolje naočale na svijetu.

Sljedeći korak FPV.One naočala jest izlazak na globalno tržište, odnosno službeni početak prodaje koji bi trebao početi krajem ove godine. Osječke su inovativne naočale prije svega namijenjene sve popularnijem tržištu dron natjecanja, utrka, freestylea i običnog adrenalinskog letenja, dok bi njihova industrijska inačica, u pomalo robusnijem kućištu, trebala izaći u prvoj polovini 2019., nakon svjetske promocije u Las Vegasu, piše Glas Slavonije.

Naime, Orqa će na osnovu iste tehnologije razviti naočale koje će svoju primjenu pronaći i u drugim segmentima ljudskog djelovanja - poput zaštite i spašavanja, u medicini te u asistiranju autonomnog upravljanja vozilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:18